Pierwszy silnik i napęd elektryczny od Koenigsegga - Trends Magazines

Pierwszy silnik i napęd elektryczny od Koenigsegga

Szwedzki Koenigsegg, specjalista od hiper samochodów również się „elektryzuje”. Marka zapowiada wprowadzenie innowacyjnej technologii, która pozwoli rozwijać autom nawet 400 km/h. 

Zaczęło się od Davida, jego niedawno wprowadzonego rewolucyjnego falownika 6-fazowego, a teraz firma pokazuje nowy silnik elektryczny Quark, który wykorzystuje balans momentu obrotowego i mocy między promieniową (moc gęsta) i osiową (moment obrotowy).  Ta technologia nazwana jest Raxial Flux. Mieszanie układu promieniowego i osiowego strumienia zapewnia najlepszy w branży stosunek: moment obrotowy – moc – masa.

Co więcej, Koenigsegg zintegrował dwa silniki Quark E z jednym falownikiem David oraz zestawami przekładni planetarnych, aby stworzyć jednostkę napędową Terrier z technologią Torque Vectoring. 

Co ciekawe, szwedzka marka twierdzi, że nową jednostkę napędową będzie można z powodzeniem wykorzystywać nie tylko w samochodach, ale też w lotnictwie czy okrętach. 

Jednostka Quark ma zostać zamontowana w Koenigseggu Gemera, 4-osobowym, ultraszybkim aucie hybrydowym. Sam motor ma ważyć zaledwie 30 kg i wytwarzać do 600 Nm i 340 KM. Mówimy tu jednostce wspomagającej, nie głównym silniku napędowym. Quark ma być jedynie jednym z elementów tworzącym cały układ napędowy – Terrier. 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW TRENDS 2/2022 nadjeżdża!

Już 23 czerwca do punktów sprzedaży trafia najnowsze wydanie VW Trends! W najnowszym 2/2022 numerze znajdziesz prezentacje projektów naszych Czytelników, testy wybranych egzemplarzy VW, ciekawostki oraz newsy, a także wiele więcej!  W środku przeczytasz m.in. o: Pierwszy taki – Jazda ID. 5 GTX Nowa multijakość – TEST Multivana eHybrid Auto z fantazją - TEST Taigo Ekonomia…

znak ograniczenie prędkości

Nowe auta będą miały seryjne ograniczniki prędkości

Unia Europejska wprowadza kolejny element wyposażenia obowiązkowego do aut sprzedawanych w Europie. Nie będzie można łamać ograniczeń prędkości, zostaną wprowadzone limitery. Od lipca tego roku w każdym nowym aucie sprzedanym na terenie Unii Europejskim na pokładzie znajdą się czarne skrzynki. Cel tych urządzeń będzie podobny do tych z samolotów, dzięki nim łatwiej będzie można ustalić…