Pierwsze Pagani w Polsce sprzedane - Trends Magazines

Pierwsze Pagani w Polsce sprzedane

Szczęśliwy nabywca zakupił model Huayra Roadster, którego na świecie powstało zaledwie 100 egzemplarzy. Cena? Kilkanaście milionów złotych. 

Marka Pagani to włoska manufaktura produkująca jedne z najszybszych i najbardziej ekskluzywnych samochodów świata. Niedawno jeden z salonów tej marki został otwarty w Warszawie. Teraz firma może się pochwalić pierwszym oficjalnie sprzedanym w Polsce egzemplarzem. 

Sprzedane auto to Pagani Huayra Roadster, ale co ciekawe nie jest fabrycznie nowy model. Sprzedana sztuka pochodzi z 2017 roku i jest jedną ze 100 wyprodukowanych na całym świecie. Otwarte nadwozie wykonano ręcznie z włókna węglowego, a pod maską pracuje silnik V12 od Mercedesa-AMG o pojemności 6 litrów. W tym dokładnie modelu generuje 764 KM i 1000 Nm. Dzięki lekkim kompozytom waga Roadstera wynosi zaledwie 1280 kg.

Pomimo, że Pagani jest używane, nie myślcie, że jest tanie. W przypadku samochodów egzotycznych jest zupełnie odwrotna tendencja cenowa niż w przypadku tradycyjnych samochodów. Każdy egzemplarz z czasem drożeje i nie inaczej jest w tym przypadku. Cena tego samochodu wynosi około 3,3 miliona euro, czyli ponad 15 milionów złotych. To jeden z najdroższych samochodów w historii sprzedanych w polskim salonie samochodowym.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Stellantis w Rosji

Produkcja koncernu Stellantis w Rosji nie ustaje

Nie wszyscy producenci aut zdecydowali się na opuszczenie rosyjskiego rynku. Niektórzy z nich postanawiają kontynuować swój biznes pomimo rosyjskiej agresji na Ukrainę. Jednym z koncernów, który zdecydował się pozostać w Rosji, jest Stellantis.  Produkcja koncernu Stellantis nie ustaje Jak podaje “Automotive News”, Stellantis nadal produkuje nowe samochody w zakładach PCMA Rus w Kałudze. Według rzecznika…

Tuning-VW-Golf-3-VR6-widok z przodu

Nie tylko felgi wyróżniają tego Golfa 3 VR6

To było dokładnie w 2001 roku. Przemek, młody miłośnik motoryzacji, po raz pierwszy zasiadł w przygotowanym na 20-lecie specjalnym modelu Golfa III. Zakochał się w nim od pierwszego wejrzenia, lecz dopiero po trzech latach udało mu się kupić upragnione auto. Cel - Golf z flagowym silnikiem VR6 Po czteroletnim epizodzie z „trójką” w wersji GT…