Passat B5 Variant po kuracji upiększającej - Trends Magazines

Passat B5 Variant po kuracji upiększającej

Passat Variant – wóz rodzinny z przepastnym bagażnikiem, doskonały samochód służbowy. Jak takie auto znosi tuningowe zabiegi? Bardzo dobrze! Proszę spojrzeć na prezentowany egzemplarz.

Jak z szaraka uczynić „kozaka”

Ze zwyczajnego Passata udało się „wyczarować” auto z charakterem. Sporo w tym zasługi samego właściciela. Dokonanie wyboru odpowiedniego pakietu spojlerów spośród zawrotnej liczby dostępnych na rynku to na początek zadanie z gatunku nie najłatwiejszych. W tym wypadku wybór padł na firmę z Groningen – Dietrich Concept. Przedni zderzak jej produkcji przypomina kształtem element z Audi RS6. Wrażenie to potęgują dodatkowo nowe okrągłe halogeny.

Chromowana atrapa chłodnicy oraz lusterka zewnętrzne pochodzą z firmy FK. Maska została przedłużona w taki sposób, aby delikatnie zachodziła na przednie światła. Karoserię wyczyszczono ze wszelkich oznaczeń. Z Groningen przyjechał także tylny zderzak. W jego dolnej części wyrosły dwie symetrycznie wyprowadzone końcówki zmodyfikowanego układu wydechowego.

Na dolnej krawędzi klapy bagażnika pojawiła się nakładka wypełniająca fabryczne wcięcie zderzaka, a na górze przybyło małe „skrzydło”. Wymieniono tylne lampy. Nowe –  FK, mają czarne wkłady i bardzo charakterystyczną soczewkową budowę. Boczna linia auta została wizualnie znacznie obniżona – to efekt zamontowania nakładek progowych Dietrich Concept.

Tuningowe dodatki to nie wszystko!

Kompleksowe modyfikacje tego samochodu nie kończą się na kilku wymienionych spojlerach i innych tuningowych dodatkach oraz zabiegach blacharskich.

Szary Passat otrzymał o wiele więcej nowych elementów. Seryjne zawieszenie zastąpiono gwintowanymi odpowiednikami firmy KW. Zakres regulacji zestawu Variant 2 wynosi od 40 do 80 mm. Podczas sesji zdjęciowej „passek” miał jeszcze kilka milimetrów zapasu do pełnego obniżenia. Jednak już wtedy nadkola były szczelnie wypełnione 18-calowymi felgami Barracuda Vault.

Trzeba przyznać, że spore błyszczące powierzchnie ramion obręczy przyciągają wzrok niczym magnes żelazo. Zmiany zaszły również w komorze silnika. Seryjną wysokoprężną jednostkę napędową poddano chiptuningowi. Dzięki zabiegowi wgrania nowego oprogramowania do komputera sterującego w firmie EcuSoft moc silnika 1,9 TDI wzrosła do 180 KM i ponad 410 Nm.

Multimedialna rozrywka

We wnętrzu Passata prym wśród urządzeń audio wiedzie Blaupunkt. Zestawy głośników tego producenta zamontowano w przednich oraz tylnych drzwiach. Tej samej marki jest też radioodtwarzacz. Model Brighton MP34 połączono z pięciokanałowym wzmacniaczem Axtona.

Z niego moc płynie do subwoofera o mocy 200 W RMS (moc nominalna) i głośników w samochodzie. Niskotonowy głośnik marki Em-Phaser Impulse F3 został zamknięty w skrzyni typu bass-reflex.

Nie brak też multimediów. W konsoli środkowej zamontowano odtwarzacz DVD. Obraz wyświetlany jest na 7,5-calowym monitorze zamocowanym na desce rozdzielczej.

Mikołaj Urbański

Fot. autor

VW PASSAT B5 1,9 TDI

SILNIK: wysokoprężny 1896 ccm, wgrany nowy program firmy EcuSoft do ECU, moc 180 KM i 410 Nm.

NADWOZIE: zderzaki, nakładki progowe, wypełnienie klapy bagażnika, lotka Dietrich Concept. Lusterka, atrapa, tylne lampy FK, przedłużona maska, usunięte oznaczenia, dwie końcówki wydechu.

ZAWIESZENIE: gwintowane KW, felgi 18 cali Barracuda Vault, opony GoodYear F1 235/40 R18

AUDIO/MULTIMEDIA: radio Blaupunkt Brighton MP34, głośniki Blaupunkta, odtwarzacz DVD, ekran 7,5 cala, subwoofer Em-Phaser, wzmacniacz Axton

KOSZT ZMIAN:

Felgi i opony – 12.000 zł

Zawieszenie KW – 4.900 zł

Zderzak przedni – 1.800 zł

Progi – 1.800 zł

Lotka – 850 zł

Grill FK – 650 zł

Lampy tylne – 900 zł

Przyciemnienie szyb – 500 zł

Podświetlenie neonowe spodu auta – 1.200 zł

Prace blacharskie plus malowanie – 5.000 zł

Filtr powietrza i układ wydechowy – 1.500 zł

Sprzęt audiowizualny – 8.000 zł

Modyfikacje silnika – 2.000 zł

RAZEM: 41.000 zł

PODZIĘKOWANIA: Dla firmy HOT z Poznania za wkład w tworzenie auta, narzeczonej Lidki za poddawanie ciekawych pomysłów

(VW TRENDS 1/2007)

Podobne

Czy to najdroższe BMW E30 M3 na świecie?

Kosztuje 350 tysięcy dolarów. Skąd tak kosmiczna cena? Po prześwietleniu szczegółów i danych technicznych okazuje się, że samochód jest wart takich pieniędzy.  BMW M3 E30 jest już legendą, a jego ceny sięgają astronomicznych wartości. Nic dziwnego, bo ten samochód wyznaczył kierunek nie tylko dla sportowych BMW, ale także dla pozostałych marek. M3 było lekkie, zwinne…

To Audi od ABT to taki „hybrydowy RS”

ABT po raz kolejny dodaje pokaźną dawkę mocy do Audi. Tym razem chodzi o Q5 55 TFSI e quattro. Fabrycznie takie auto legitymuje się mocą 367 KM i momentem obrotowym 500 Nn. Nieźle, prawda? Nie dla niemieckiego tunera... Więcej mocy ABT zabrał się za silnik 2.0 TFSI. Dzięki temu motor zamiast fabrycznych 252 KM dysponuje teraz 310 KM.…