Mistrzowska formuła BMW M4 - Trends Magazines
15 kwietnia 2021

Mistrzowska formuła BMW M4

TVW Car Design wzięło pod lupę wyjątkowe M4. Zmiany wyszły bawarskiemu sportowcowi na dobre.

W 2014 roku BMW wprowadziło na rynek partię 23 egzemplarzy M4 DTM Champion Edition. Limitowaną serię stworzono z okazji triumfu Marco Wittmanna w serii DTM. Biały lakier, czarne maska i pokrywa bagażnika z kolorowymi akcentami oraz naklejki na bokach nadwozia są pomysłem stylistów BMW, którzy próbowali upodobnić „cywilne” M4 do wyścigówki zespołu Ice-Watch.

Standardem są też akcesoria z katalogu M Performance – karbonowe obudowy lusterek, dokładki zderzaków, spojler na klapie bagażnika, listwy dekoracyjne w kabinie czy zamszowa kierownica.

TVW Car Design słusznie uznało, że usuwanie znaków rozpoznawczych M4 DTM Champion Edition mija się z celem. Zrezygnowano jedynie z 19-calowych czarnych felg na rzecz 20-calowych obręczy BBS z oponami w rozmiarze 255/30 i 285/30. Tuner postawił na kute felgi BBS FI. Są lżejsze od seryjnych, a ograniczenie mas nieresorowanych korzystnie wpłynęło na prowadzenie i sposób wybierania nierówności.

Największą poprawę właściwości jezdnych zapewniło gwintowane zawieszenie KW Clubsport, które zdaje egzamin nawet na torach wyścigowych. Przypomnijmy, że w pełni regulowany zestaw jest pomostem między wyczynowymi rozwiązaniami i przystępnymi cenowo „gwintami”.

Tytanowy wydech Akrapovic Evolution Line nie tylko doskonale brzmi. Waży 10 kg mniej od seryjnego odpowiednika i zapewnia dodatkowe 17,5 KM i 17,4 Nm bez jakichkolwiek zmian w sterowniku silnika. TVW Car Design postanowiło pójść krok dalej. Dołożono filtr powietrza K&N, a następnie wystrojono podwójnie doładowane 3.0 R6 na 517 KM i 700 Nm.

W efekcie poprawione M4 DTM Champion Edition przestało przypominać wyścigówkę jedynie schematem malowania czy wybranymi detalami. Parametry silnika zawstydzają wyczynowe M4 DTM, którego wolnossące 4.0 V8 rozwija „tylko” 480 KM i 500 Nm!

Fot. TVW Car Design

 

Podobne

Käfer 1303 Breitbau – Garbus na sterydach

Z racji prostoty konstrukcji Garbusjest podatny na tuning. To, co z poczciwego Volkswagena wyczarowała w 1973 roku firma Oettinger, przechodzi jednak najśmielsze oczekiwania. Symbioza występuje nie tylko w przyrodzie. Układów generujących obustronne korzyści można bez trudu doszukać się także w świecie motoryzacji. Założona w 1946 r. firma Oettinger Sportsystems GmbH zarabia na modyfikowaniu Volkswagenów. Fachowo podrasowane…

BMw 750iL

Ksenony. Wynalazek, który zadebiutował w BMW

Technika oświetlenia ksenonowego, zarezerwowana do niedawna wyłącznie dla samochodów luksusowych, coraz częściej stosowana jest również w modelach popularnych. Ksenonowe reflektory to lepsza widoczność na drodze, zdecydowane obniżenie zużycia energii w samochodzie oraz – co dla wielu użytkowników niezmiernie ważne – niepowtarzalny styl i wygląd. To już 30 lat Technika ksenonowego oświetlenia zaczęła być stosowana w…