Pakiet ABT do VW Golfa GTE - Trends Magazines

Pakiet ABT do VW Golfa GTE

Niemiecki tuner ABT Sportsline oferuje pakiet wzmacniający do VW Golfa GTE i pokrewnych konstrukcji z jednostką 1.4 TSI eHybrid. Po zmianach auto jest równie szybkie co GTI!

Tym razem ABT nie oferuje niskiego zawieszenia, głośnego wydechu czy dużych felg. Tunerzy też idą z duchem czasu i tym razem zaprezentowali kurację wzmacniającą dla hybrydowego Golfa GTE i jemu pokrewnych modeli – wszystkich z silnikiem 1.4 TSI eHybrid. 

Zmiana polega na podniesieniu mocy jednostki spalinowej ze 150 KM na 180 KM. Wydaje się mało, ale po włączeniu do pracy motoru elektrycznego Golf GTE uzyskuje łączną moc zespołu 275 KM! 

To z kolei znacznie poprawiło przyspieszenie – z 6,7 s na równe 6 sekund. To osiągi godne Golfa GTI, ale pamiętajmy, że GTE ma być przede wszystkim oszczędne. Producent deklaruje tutaj spalanie rzędu 1,5 litra na 100 km. Nasz test Golfa GTE wykazał spalanie w granicach 6,5 litra na trasie Warszawa-Trójmiasto. 

Waszym zdaniem – czy modyfikacje aut hybrydowych mają sens?

Konrad Maruszczak

Podobne

BMW 3.0 CSi – bardzo cichy batmobil

Z zewnątrz auto wygląda jak klasyczne BMW 3.0 CSi, tak zwany "Batmobil". Ale pod maską czeka niespodzianka - prawie dwa razy więcej mocy niż fabrycznie! BMW 3.0 CSi to dziś prawdziwy biały kruk. Tych samochodów praktycznie nie ma na rynku, a jeśli już występują to kosztują krocie. Według portalu classic.com, średnia wartość modeli 3.0 CSi…

CUPRA Ateca - VW T-Roc R

Volkswagen T-Roc R kontra CUPRA Ateca – dwa szybkie SUVy, ale który lepszy?

Grupa Volkswagen umacnia swoje szeregi o kolejne sportowe wersje samochodów typu crossover. Porównujemy dwie ciekawe propozycje koncernu w tym segmencie. W niebieskim narożniku Volkswagen T-Roc R, w szarym CUPRA Ateca. Oba samochody mają 2-litrowe silniki TSI o mocy 300 KM, napęd na obie osie i 7-biegowe skrzynie automatyczne DSG. Który sprawdzi się lepiej w swojej…