Opona Pirelii Stella Bianca wraca po latach - Trends Magazines

Opona Pirelii Stella Bianca wraca po latach

Po przeszło 50 latach ciągłej produkcji opon radialnych, Pirelli powraca do produkcji tradycyjnych opon krzyżowych (diagonalnych). Nowa odsłona kultowych opon skierowana jest do miłośników klasycznych samochodów, którzy chcą utrzymać ich oryginalny wygląd i historyczną duszę, przy jednoczesnym zachowaniu współczesnych parametrów jezdnych.

Przy współpracy z takimi producentami jak renomowany dział Ferrari Classiche, firma Pirelli stworzyła nową oponę z rodziny Collezione. Jej premiera miała miejsce na targach klasycznych samochodów i motocykli – Padova Classic we Włoszech. Rezultatem wprowadzenia nowej opony jest powrót historycznej nazwy Stella Bianca –  pierwszej nowoczesnej opony marki Pirelli, która została wprowadzona w 1927 roku, a wzór jej bieżnika był najdłużej produkowanym w historii firmy.

 

HISTORYCZNY POWRÓT

W 1927 roku  inżynierowie Pirelli opracowywali nowy typ opony – Stella Bianca. Model ten pozostawał kluczową częścią oferty firmy przez dziesięciolecia, aż do początku lat pięćdziesiątych, kiedy to ustąpił miejsca modelowi Pirelli Stelvio. Tuż przed zasłużoną emeryturą, Stella Bianca triumfowała w Grand Prix Włoch na torze Monza w samochodzie Ferrari 500, prowadzonym przez legendarnego kierowcę Formuły 1 Alberto Ascariego.

POWRÓT OPONY DIAGONALNEJ

 

 

Współczesna opona Pirelli Stella Bianca wygląda tak samo jak jej protoplasta, jednak
w swojej budowie skrywa nowoczesne technologie. Zastosowane mieszanki odzwierciedlają najnowsze osiągnięcia technologiczne marki Pirelli, gwarantujące wydajność, bezpieczeństwo i pewność prowadzenia nawet w trudnych warunkach. Konstrukcja opony inspirowana jest historycznym projektem. Wybór ten został podyktowany chęcią przywrócenia oryginalnego wyglądu klasycznym samochodom, do których przeznaczona jest opona Stella Bianca.

Wzór bieżnika nowej Pirelli Stella Bianca został odtworzony z pomocą archiwum Fondazione Pirelli, gdzie przechowywane są wszystkie historyczne dokumenty firmy. Znakowanie na ściankach bocznych oraz logotyp Pirelli z tamtych lat zostały również odwzorowane przez zespół projektantów, którzy dokładnie przeanalizowali materiały zgromadzone przez fundację. Rozmiar wybrany dla opony Pirelli Collezione Stella Bianca jest najbardziej popularnym rozmiarem dla klasycznych samochodów sportowych – 6.00-16.

Sam bieżnik natomiast, jest bardzo zbliżony do oryginalnego modelu Pirelli Corsa. Opona Stella Bianca z 1927 roku była bardzo nowoczesna i wyprzedziła swoje czasy na tyle, że była w dalszym ciągu montowana w samochodach z lat 50-tych XX wieku, takich jak Ferrari 166 S, czy Jaguar XK120.

Ten sam model opony Stella Bianca był używany w najbardziej wymagających dyscyplinach sportów motorowych.

Podobne

Bilstein zaprasza na bezpłatną kontrolę zawieszenia

Od czterech lat BILSTEIN prowadzi w Polsce cykliczne kontrole mobilnym testerem zawieszenia. Czas na kolejne. Jak wiecie zawieszenie to jeden z kluczowych elementów samochodu, którego stan techniczny przekłada się na poziom bezpieczeństwa. Już defekt jednego amortyzatora, który stanowi łącznik pomiędzy nadwoziem a nawierzchnią jezdni, ma ogromny wpływ na właściwą trakcję. Dodatkowo ma znaczenie podczas hamowania,…

Wsadzili pod maskę Supry silnik, który już dawno powinien tam być

Ktoś wreszcie poszedł po rozum do głowy i zrobił swap, który należał się Suprze jak psu miska. Oto Toyota Supra z kultową już jednostką 2JZ-GTE. Pojawienie się nowej generacji Toyoty Supry wywołało niemałe trzęsienie w świecie motoryzacji. Toyota wskrzesiła kultowy model, choć auto nie robi już takiego wrażenia jak poprzednia generacja. Samochód stworzono przy współpracy…