Odświeżony Volkswagen Jetta GLI 2022 - Trends Magazines

Odświeżony Volkswagen Jetta GLI 2022

American style z kilkoma niespodziankami.

 

Gdy przeglądam archiwa Trends, wydaje mi się, że jedną z popularniejszych modyfikacji aut VW jest wrzucanie elementów z ich amerykańskich wersji. Trend ten wydaje się dotyczyć zarówno starszych, jak i nowszych pojazdów. Uważam, że warto jest więc być z bieżący również z nowościami na tamtym rynku – być może dla niektórych będą one inspiracją, a dla pozostałych interesującą ciekawostką.

Do amerykańskich salonów, już niedługo zawita odświeżony Volkswagen Jetta. Jako jedyne auto z rodziny Golfa, Jetta, będzie dostępna w USA zarówno w wersji usportowionej – GLI oraz jako klasyczny sedan z silnikiem 1,5 TFSI. Golf w wersji kombi nie jest oferowany w USA w ogóle, a hatchback nowej generacji dostępny jest od niedawna wyłącznie jako GTI oraz R.

Produkowane w meksyku auto, jest odświeżoną wersją pokazanej w 2018 VII generacji Jetty bazującej na platformie MQB – dzielonej z innymi autami grupy VAG na całym świecie.

Nas oczywiście najbardziej interesuje sportowa odmiana oznaczona jako Jetta GLI 2022.
Technicznie model ten jest bliźniakiem Golfa GTI – pod maską mamy więc dwulitrowy silnik TFSI o mocy 230KM i oznaczeniu EA888.
Ze względu na panującą ostatnio w USA modę, jako standard, auto oferowane jest z manualną skrzynią biegów. Siedmiobiegowe DSG jest dostępne jako opcja. Napęd przekazywany jest na przód, a za zatrzymywanie odpowiedzialne są hamulce z Golfa R.

Według zapewnień producenta, od 0 do 100km/h auto przyśpiesza w 6,1 s., 1/4 mili pokonuje w 14,6 sekundy, a na zakrętach wyciska średnio 0,91G.

Z zewnątrz nową Jettę wyróżnia piękny, wielki grill o strukturze plastra miodu. Zderzak pozbawiony jest znanych w europie ledowych świateł, które tutaj wkomponowano w przyjemne dla oka lampy główne.
Z tyłu, w oczy rzucają się dwie duże końcówki wydechu przypominające nieco te stosowane w Audi wraz z umieszczonym między nimi dyfuzorem o strukturze podobnej do przedniego grilla.

Na 2022 przewidziano nowe wzory alufelg i kilka nowych opcji kolorystycznych.

 

Wnętrze w standardzie oferowane jest z elektroniczną deską rozdzielczą oraz dużym ekranem systemu multimedialnego. Nowością w stosunku do modelu 2018 jest kierownica z dotykowymi przyciskami zapożyczona z najnowszych aut marki.

 

Jak dla mnie całość wygląda bardzo ciekawie i chętnie zobaczyłbym jakieś fajne projekty oparte na tym aucie – być może z nieco większym tylnym spojlerem.

 

Maciek Kalkosiński

Podobne

Volkswagen New Beetle RSi. Ekskluzywny sportowiec

Volkswagen New Beetle nie zdołał podbić serc mieszkańców Europy. Powstała jednak New Beetle RSi, który mimo astronomicznej ceny sprzedał się na pniu, a obecnie jest kolekcjonerską perełką. Następca legendarnego Garbusa ujrzał światło dzienne w 1998 roku. Dwa lata później w Genewie odsłonięto prototyp sportowej wersji samochodu. Produkcja wariantu RSi, czyli najbardziej ekskluzywnej odmiany New Beetle,…

volkswagen-t3-multivan-1985

Wszystkiego najlepszego dla Multivana! Zapraszamy na jubileuszową lekcję historii powstania tego wyjątkowego samochodu

Jeden z najbardziej wszechstronnych pojazdów produkowanych przez markę Volkswagen, model Multivan, obchodzi trzydzieste piąte urodziny. Auto to jest połączeniem samochodu osobowego, minivana i kampera. Bazujący na modelu T3 Multivan, miał swoją światową premierę w 1985 r. na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych (IAA) we Frankfurcie. Szybko stał się ikoną wśród europejskich aut typu MPV. Dziś, w roku…