Odświeżony Volkswagen Jetta GLI 2022 - Trends Magazines

Odświeżony Volkswagen Jetta GLI 2022

American style z kilkoma niespodziankami.

 

Gdy przeglądam archiwa Trends, wydaje mi się, że jedną z popularniejszych modyfikacji aut VW jest wrzucanie elementów z ich amerykańskich wersji. Trend ten wydaje się dotyczyć zarówno starszych, jak i nowszych pojazdów. Uważam, że warto jest więc być z bieżący również z nowościami na tamtym rynku – być może dla niektórych będą one inspiracją, a dla pozostałych interesującą ciekawostką.

Do amerykańskich salonów, już niedługo zawita odświeżony Volkswagen Jetta. Jako jedyne auto z rodziny Golfa, Jetta, będzie dostępna w USA zarówno w wersji usportowionej – GLI oraz jako klasyczny sedan z silnikiem 1,5 TFSI. Golf w wersji kombi nie jest oferowany w USA w ogóle, a hatchback nowej generacji dostępny jest od niedawna wyłącznie jako GTI oraz R.

Produkowane w meksyku auto, jest odświeżoną wersją pokazanej w 2018 VII generacji Jetty bazującej na platformie MQB – dzielonej z innymi autami grupy VAG na całym świecie.

Nas oczywiście najbardziej interesuje sportowa odmiana oznaczona jako Jetta GLI 2022.
Technicznie model ten jest bliźniakiem Golfa GTI – pod maską mamy więc dwulitrowy silnik TFSI o mocy 230KM i oznaczeniu EA888.
Ze względu na panującą ostatnio w USA modę, jako standard, auto oferowane jest z manualną skrzynią biegów. Siedmiobiegowe DSG jest dostępne jako opcja. Napęd przekazywany jest na przód, a za zatrzymywanie odpowiedzialne są hamulce z Golfa R.

Według zapewnień producenta, od 0 do 100km/h auto przyśpiesza w 6,1 s., 1/4 mili pokonuje w 14,6 sekundy, a na zakrętach wyciska średnio 0,91G.

Z zewnątrz nową Jettę wyróżnia piękny, wielki grill o strukturze plastra miodu. Zderzak pozbawiony jest znanych w europie ledowych świateł, które tutaj wkomponowano w przyjemne dla oka lampy główne.
Z tyłu, w oczy rzucają się dwie duże końcówki wydechu przypominające nieco te stosowane w Audi wraz z umieszczonym między nimi dyfuzorem o strukturze podobnej do przedniego grilla.

Na 2022 przewidziano nowe wzory alufelg i kilka nowych opcji kolorystycznych.

 

Wnętrze w standardzie oferowane jest z elektroniczną deską rozdzielczą oraz dużym ekranem systemu multimedialnego. Nowością w stosunku do modelu 2018 jest kierownica z dotykowymi przyciskami zapożyczona z najnowszych aut marki.

 

Jak dla mnie całość wygląda bardzo ciekawie i chętnie zobaczyłbym jakieś fajne projekty oparte na tym aucie – być może z nieco większym tylnym spojlerem.

 

Maciek Kalkosiński

Podobne

VW-T-Cross-1.5-TSI od tyłu

VW T-Cross 1.5 TSI ACT – pogromca miasta

Wielu kierowców uważających się za miłośników motoryzacji z wyraźnym dystansem traktuje crossovery i SUV-y. Po teście T-Crossa mamy wrażenie, że nie do końca słusznie. Zainteresowanie uterenowionymi samochodami błyskawicznie rośnie. Doszło do tego, że crossovery i SUV-y wyparły z ofert wielu firm minivany. Trend jest też wyraźnie widoczny w koncernie Volkswagena, który nie zamierza stworzyć bezpośredniego następcy Sharana II ani Golfa Sportsvana.…

Wielkopolanki za kółkiem – rozmawiamy z organizatorem rajdu

W powietrzu czuć już nadchodzącą wiosnę. Lada moment będzie Dzień Kobiet. Automobilklub Wielkopolski przygotował dla pań specjalny prezent - rajd „Wielkopolanki za kółkiem". Tegoroczna edycja odbędzie się w niedzielę, 6 marca na Torze Poznań.  Rajd tylko dla kobiet Zasady są proste. W zmaganiach mogą wziąć udział tylko Panie - Ich partnerzy, mężowie, narzeczeni czy też…