Odcinkowy pomiar prędkości na A4 zbiera żniwo - Trends Magazines

Odcinkowy pomiar prędkości na A4 zbiera żniwo

Kierowcy jeżdżą z przyzwyczajenia i prawdopodobnie nie patrzą na znaki, bo inaczej ciężko wytłumaczyć ogromną ilość mandatów, jaki zebrał odcinkowy pomiar prędkości na autostradzie A4. Od lipca zarejestrował ponad 40 tys. wykroczeń.

Plany na odcinkowe pomiary prędkości w Polsce są ambitne. Ma ich powstać ponad 70, a ich listę z dokładną lokalizacją przedstawialiśmy w poprzednim artykule. Jak widać, jest to dobra maszynka do robienia pieniędzy, wystarczy spojrzeć na statystyki. 

Na dolnośląskim odcinku autostrady A4 Kąty Wrocławskie-Kostomłoty urządzenie działa od 21 lipca 2023 roku. Na tym ponad 8-kilometrowym odcinku można jechać maksymalnie 110 km/h, ze względu na brak pasa awaryjnego. Jak można się domyślić, nietrudno o złamanie dozwolonej prędkości, dlatego urządzenia pomiarowe rejestrują ponad 3000 wykroczeń każdego dnia! Jak podaje GDDKiA średni ruch dobowy to ok. 69 tys. pojazdów, więc przepisy łamie tam niecałe 5% kierowców. 

GDDKiA podaje, że wspomniany odcinek autostrady A4 odznaczał się dużą liczbą kolizji spowodowanych nadmierną prędkością. „Po objęciu kontrolą nowych odcinków dróg, z upływem czasu następuje spadek liczby rejestrowanych naruszeń oraz wyhamowanie prędkości, co wpływa na uspokojenie ruchu na monitorowanych odcinkach i wzrost poziomu bezpieczeństwa”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW M1 na torze Hockenheim 2008 rok

BMW M1 – Niechciane supersportowe coupé końca lat 70

BMW M1 E26 - samochód, który na rynku poniósł porażkę, a obecnie jest wielką legendą w historii seryjnych BMW. Do tego jedynym seryjnym BMW z  umieszczonym centralnie silnikiem. Projekt „Turbo Coupè” Paul Bracq, ówczesny szef działu projektowania marki BMW, przedstawił w 1972 roku projekt nazwany „Turbo Coupè”. Miał on posłużyć do konkurowania w wyścigach długodystansowych…

To Audi będzie się Ciebie uczyć- TECHNOLOGIA

  Nie wystarczy już po prostu jeździć na prąd. Audi AI:ME zna swoich użytkowników i ich przyzwyczajenia. Samochód wykorzystuje inteligentne funkcje połączone ze sztuczną inteligencją w celu zwiększenia bezpieczeństwa, dobrego samopoczucia i komfortu pasażerów.  Audi Intelligence Experience Samouczący się system nawigacji jest już zintegrowany z obecną generacją systemów MMI. Zapisuje on preferowane miejsca docelowe, łączy…