Odcinkowy pomiar prędkości na A4 zbiera żniwo - Trends Magazines

Odcinkowy pomiar prędkości na A4 zbiera żniwo

Kierowcy jeżdżą z przyzwyczajenia i prawdopodobnie nie patrzą na znaki, bo inaczej ciężko wytłumaczyć ogromną ilość mandatów, jaki zebrał odcinkowy pomiar prędkości na autostradzie A4. Od lipca zarejestrował ponad 40 tys. wykroczeń.

Plany na odcinkowe pomiary prędkości w Polsce są ambitne. Ma ich powstać ponad 70, a ich listę z dokładną lokalizacją przedstawialiśmy w poprzednim artykule. Jak widać, jest to dobra maszynka do robienia pieniędzy, wystarczy spojrzeć na statystyki. 

Na dolnośląskim odcinku autostrady A4 Kąty Wrocławskie-Kostomłoty urządzenie działa od 21 lipca 2023 roku. Na tym ponad 8-kilometrowym odcinku można jechać maksymalnie 110 km/h, ze względu na brak pasa awaryjnego. Jak można się domyślić, nietrudno o złamanie dozwolonej prędkości, dlatego urządzenia pomiarowe rejestrują ponad 3000 wykroczeń każdego dnia! Jak podaje GDDKiA średni ruch dobowy to ok. 69 tys. pojazdów, więc przepisy łamie tam niecałe 5% kierowców. 

GDDKiA podaje, że wspomniany odcinek autostrady A4 odznaczał się dużą liczbą kolizji spowodowanych nadmierną prędkością. „Po objęciu kontrolą nowych odcinków dróg, z upływem czasu następuje spadek liczby rejestrowanych naruszeń oraz wyhamowanie prędkości, co wpływa na uspokojenie ruchu na monitorowanych odcinkach i wzrost poziomu bezpieczeństwa”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

the-new-bmw-5

Nowe BMW 5- co się zmieniło?

BMW 5 G30 to ponad 600 tys. egzemplarzy sprzedanych do tej pory na całym świecie. Od lipca 2020 r. BMW serii 5 Limuzyna i BMW serii 5 Touring będą dostępne w ulepszonej formie. Jakie będzie nowe BMW 5? Nowe akcenty stylistyczne, to klarownie zaprojektowane powierzchnie z przodu i z tyłu, nowa atrapa chłodnicy BMW o większej szerokości i wysokości,…

BMW E36 M3 USA DINAN S3

DINAN S3 nr 008 na sprzedaż. Jedyne E36 M3 z USA, które ma odpowiednią moc

E36 M3 USA uważane jest za prawdopodobnie najgorszy samochód ze stajni M-Power. Wszystko za sprawą 240-konnego silnika S52, który był dużo słabszy od europejskiej wersji napędzanej motorem S50. S52 i tuning w USA S52 jako silnik miało zbyt wiele cech wspólnych ze "zwykłym" motorem M52. Rezultat? Mimo pojemności 3.0 auto dysponowało mocą jedynie 240 KM,…