Nowy Wiesmann Thunderball - tym razem bez silnika BMW - Trends Magazines

Nowy Wiesmann Thunderball – tym razem bez silnika BMW

weismann thunder na szosie

Niemiecka manufaktura, budująca sportowe roadstery, po wielu zapowiedziach zaprezentowała wreszcie nowy samochód. Oto Wiesmann Thunderball. 

Do tej pory Wiesmann budował samochody oparte na technologii BMW. Z ich garażu wychodziły świetne samochody – MF3 z silnikiem od E46 M3, MF4 z różnymi wariantami V8 oraz topowe MF5 z motorem od M5 E60. Od premiery tego ostatniego minęło kilkanaście lat, a w 2013 roku marka ogłosiła upadłość. Ale po wielu zapowiedziach nowego „Gekona”, Wiesmann wreszcie doczekał się wskrzeszenia. 

„Naprawdę wierzę, że stworzyliśmy najbardziej ekscytujący elektryczny samochód sportowy na świecie. ” – Roheen Berry, dyrektor generalny firmy Wiesmann.

Jednak fani głośnej i paliwowej motoryzacji będą zawiedzeni. Tak, nowy Wiesmann Thunderball to pojazd elektryczny. Z drugiej strony to też najmocniejszy samochód jaki wypuściła manufaktura z Dülmen. „Grzmot” ma 671 KM i ponad 1000 Nm momentu obrotowego! To pozwala rozpędzić nowy roadster do 100 km/h w czasie 2,9 s. Nic dziwnego, że twórcy zdecydowali się na napęd elektryczny, chcąc zdobyć klienta muszą wpasować się w rynkowe trendy. 

Pomimo niesamowitych osiągów samochód ma pozwalać na przejechanie nawet 500 km. To zasługa baterii o pojemności 83 kWh. Baterie jednak swoje ważą, masa całego samochodu to ok. 1700 kg. 

Stylistyka modelu Thunderball to klasyka Wiesmanna. Bardzo niskie i szerokie nadwozie, długa maska z seksownymi krągłościami oraz grill w kształcie jajka. Cała forma została jedynie nieco unowocześniona. Powiedzielibyśmy, że to samochód dla tradycjonalisty, który chce wpasować się w nowoczesne trendy. 

Cena Wiesmanna Thunderball na razie nie jest znana, ale biorąc pod uwagę poprzednie modele, tanio nie będzie. Produkcja będzie odbywać się w nowoczesnej fabryce w niemieckim Dülmen.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW-X5-E53-BMW-X5-G05

Jakie BMW X5 wybrać: używane E53 czy nowe G05

Rok 2019 jest wyjątkowy dla BMW X5. Popularny duży niemiecki SUV obchodzi właśnie dwudzieste urodziny. Ten okrągły jubileusz postanowiliśmy uczcić w odpowiedni sposób. Zaaranżowaliśmy specjalne spotkanie najnowszej, czyli czwartej już generacji X5 G05 z jej pierwowzorem E53. Gdy w 1999 roku pojawiła się informacja o pierwszym BMW z nowej i nieznanej rodziny X, fani aut…

Golf 8 GTI GTE GTD

Nowość. Sportowy Golf 8 dostępny w trzech smakach: GTI, GTD i GTE. Którego wybrać? – PREMIERY

Zapraszamy na galerię najnowszych sportowych wersji Golfa 8. Podobnie jak w przypadku siódmej generacji, również teraz klienci bedą mieli do wyboru trzy wersje (smaki) oznaczone przydomkiem zaczynającym się od liter GT. Niezależnie od modelu nowy Golf może mieć wirtualny kokpit (w miejscu klasycznych zegarów) z wyświetlaczem o przekątnej 10.25 cala oraz system shift-by-wire, który za pomocą…