Nowy Wiesmann Thunderball - tym razem bez silnika BMW - Trends Magazines

Nowy Wiesmann Thunderball – tym razem bez silnika BMW

weismann thunder na szosie

Niemiecka manufaktura, budująca sportowe roadstery, po wielu zapowiedziach zaprezentowała wreszcie nowy samochód. Oto Wiesmann Thunderball. 

Do tej pory Wiesmann budował samochody oparte na technologii BMW. Z ich garażu wychodziły świetne samochody – MF3 z silnikiem od E46 M3, MF4 z różnymi wariantami V8 oraz topowe MF5 z motorem od M5 E60. Od premiery tego ostatniego minęło kilkanaście lat, a w 2013 roku marka ogłosiła upadłość. Ale po wielu zapowiedziach nowego „Gekona”, Wiesmann wreszcie doczekał się wskrzeszenia. 

„Naprawdę wierzę, że stworzyliśmy najbardziej ekscytujący elektryczny samochód sportowy na świecie. ” – Roheen Berry, dyrektor generalny firmy Wiesmann.

Jednak fani głośnej i paliwowej motoryzacji będą zawiedzeni. Tak, nowy Wiesmann Thunderball to pojazd elektryczny. Z drugiej strony to też najmocniejszy samochód jaki wypuściła manufaktura z Dülmen. „Grzmot” ma 671 KM i ponad 1000 Nm momentu obrotowego! To pozwala rozpędzić nowy roadster do 100 km/h w czasie 2,9 s. Nic dziwnego, że twórcy zdecydowali się na napęd elektryczny, chcąc zdobyć klienta muszą wpasować się w rynkowe trendy. 

Pomimo niesamowitych osiągów samochód ma pozwalać na przejechanie nawet 500 km. To zasługa baterii o pojemności 83 kWh. Baterie jednak swoje ważą, masa całego samochodu to ok. 1700 kg. 

Stylistyka modelu Thunderball to klasyka Wiesmanna. Bardzo niskie i szerokie nadwozie, długa maska z seksownymi krągłościami oraz grill w kształcie jajka. Cała forma została jedynie nieco unowocześniona. Powiedzielibyśmy, że to samochód dla tradycjonalisty, który chce wpasować się w nowoczesne trendy. 

Cena Wiesmanna Thunderball na razie nie jest znana, ale biorąc pod uwagę poprzednie modele, tanio nie będzie. Produkcja będzie odbywać się w nowoczesnej fabryce w niemieckim Dülmen.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW-seria-5-Touring-G31-widok od tyłu

Praktyczne i eleganckie BMW serii 5 Touring (G31)

Tradycyjnie już piątka kombi BMW jest mocnym konkurentem sedana. Pod pięknie skrojonym nadwoziem G31 kryje bowiem 570-litrowy bagażnik. Dostępu do niego bronią tylne drzwi z funkcją automatycznego otwierania – wystarczy ruszyć nogą pod zderzakiem, oraz uchylną szybą – przydatną, gdy na ciasnym miejscu parkingowym chcemy wrzucić do kufra drobny przedmiot. Standardowe zawieszenie pneumatyczne tylnej osi ma…

Modele VW Golf Mk3 VR6 widok z przodu

Przemyślany i gruntowny tuning Golfa Mk 3 ze swapem silnika

Pasją Karola – blacharza i lakiernika – jest tuning. Należy więc do grona szczęśliwców, których zawód ma wiele wspólnego z hobby. Po godzinach pracy w przydomowym garażu realizuje autorskie projekty. Jednym z nich jest widoczny na zdjęciach Golf trzeciej generacji z bardzo mocną jednostką napędową, w którym wprowadził  szereg przemyślanych modyfikacji. Auto pochodzi ze Stanów…