Nowy rekord okrążenia na północnej pętli toru Nürburgring - Porsche Panamera - Trends Magazines

Nowy rekord okrążenia na północnej pętli toru Nürburgring – Porsche Panamera

Porsche Panamera Nurburgring rekord 2020 dynamika

kierowca testowy Porsche pokonał subtelnie zakamuflowanym, seryjnym egzemplarzem Porsche Panamera pełne okrążenie legendarnej północnej pętli Nürburgringu (20,832 km) w ciągu 7:29,81 min. W oficjalnym rankingu Nürburgring GmbH czas ten widnieje teraz jako nowy rekord w kategorii „samochodów luksusowych”.

Okrążenie

Lars Kern rozpoczął okrążenie o godzinie 13:49, 24 lipca 2020 r., przy temperaturze powietrza równej 22 stopnie Celsjusza i temperaturze toru wynoszącej 34 stopnie Celsjusza. Linię mety przekroczył 7:29,81 min później. Rekordowa Panamera została wyposażona w wyścigowy fotel oraz klatkę bezpieczeństwa zapewniającą dodatkową ochronę kierowcy. Seryjny status wciąż zakamuflowanej limuzyny, która swoją światową premierę będzie świętować pod koniec sierpnia, potwierdził także notariusz. Sportowe ogumienie Michelin Pilot Sport Cup 2, opracowane specjalnie dla nowego Porsche Panamera i wykorzystane podczas rekordowego okrążenia, będzie opcjonalnie dostępne po wprowadzeniu na rynek.

Porsche Panamera Nurburgring rekord 2020 karuzela

O około 13 sekund szybciej od poprzednika

Rekord okrążenia podkreśla wszechstronność modernizacji drugiej generacji Porsche Panamera. W 2016 roku Lars Kern za kierownicą 550-konnego modelu Panamera Turbo pokonał słynny tor w regionie Eifel w ciągu 7:38,46 min. Czas ten uzyskał na zwyczajowym wówczas dystansie wykorzystywanym do bicia rekordów okrążenia, wynoszącym 20,6 km – czyli bez około 200-metrowego odcinka przy trybunie numer 13 (T13). Zgodnie z nowym statutem Nürburgring GmbH czas okrążenia został teraz zmierzony na całym dystansie północnej pętli, tj. 20,832 km. Dla porównania, Lars Kern i nowa Panamera pokonali 20,6 km już po 7:25,04 min. Rekordowy duet kierowcy i samochodu był zatem o około 13 s szybszy niż 4 lata temu.

Podobne

Pierwsze auto przeszło testy zderzeniowe bez poduszek

Nie możemy sobie wyobrazić nowoczesnych samochodów bez poduszek powietrznych. Są podstawowym elementem w całej konstrukcji bezpieczeństwa w autach. Powstało jednak auto, które przeszło testy zderzeniowe bez wybuchających poduszek.  Innowacyjną konstrukcję stworzyła firma Scuderia Cameron Glickenhaus w modelu SCG 004S. Samochód przeszedł test zderzeniowy z odkształcalną ruchomą barierą, symulującą zderzenie boczne pod niewielkim kątem przy prędkości…

BMW pokazało wyjątkowe E38 750iL. Jedną z nich jeździł James Bond

BMW ma w swoich zbiorach muzealnych całkiem zacne modele. Tym razem pokazano trzy wyjątkowe egzemplarze kultowego E38. Jednym z nich jeździł Pierce Brosnan jako agent 007. BMW Group Classic często ma swoich zakamarkach "białe kruki". Niedawno pokazywaliśmy wam prototyp "siódemki" z dużymi nerkami, które w aucie produkcyjnym pojawiły się dopiero 20 lat później. Teraz klasyczny…