Nowość! Panamera o mocy nawet 700 KM - Trends Magazines

Nowość! Panamera o mocy nawet 700 KM

Porsche Panamera 2020

Porsche uzupełnia linię nowego modelu Panamery o kolejne odmiany – w tym o flagowy wariant rozwijający moc 514 kW (700 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 870 Nm.

PRENUMERATA TRENDS

Najmocniejszym reprezentantem  gamy produktów jest teraz nowa Panamera Turbo S E-Hybrid, łącząca 4-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 420 kW (571 KM) ze 136-konnym motorem elektrycznym (100 kW). Jej zasięg w trybie całkowicie elektrycznym wzrósł nawet o 30%, w czym zasługa nowego akumulatora o pojemności 17,9 kWh oraz zoptymalizowanych trybów jazdy. To samo dotyczy nowego Porsche Panamera 4 E-Hybrid, w którym jednostkę elektryczną uzupełnia, tak jak dotąd, 2,9-litrowy silnik V6 biturbo (243 kW/330 KM) – co daje moc systemową 340 kW (462 KM). Ofertę nowego modelu Panamera kompletuje wariant 4S, który osiąga 324 kW (440 KM), a przy tym korzysta ze wszystkich udoskonalonych ostatnio rozwiązań z zakresu podwozia, designu, wyposażenia oraz inforozrywki.

Porsche Panamera 2020

Trzech hybrydowych muszkieterów

Wraz z zaprezentowanym niedawno nowym wariantem Panamera 4S E-Hybrid o mocy systemowej 412 kW (560 KM) po raz pierwszy gama modelu Panamera obejmuje trzy hybrydy plug-in – a każda z nich jest dostępna z trzema rodzajami nadwozia do wyboru: jako sportowa limuzyna, Executive (wersja z długim rozstawem osi) oraz Sport Turismo. W ten sposób Porsche systematycznie rozwija swoją strategię E-Performance. Sercem układu napędowego jest tu silnik elektryczny, zintegrowany z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową (PDK). Niezmiennie generuje on moc 100 kW (136 KM) i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. W połączeniu z różnymi oferowanymi jednostkami spalinowymi zespół ten zapewnia doskonałe osiągi. Ze standardowym pakietem Sport Chrono i 4-litrowym motorem V8 biturbo, który teraz dostarcza 420 kW (571 KM) zamiast wcześniejszych 404 kW (550 KM).

Porsche Panamera 2020

Technologia

Dzięki zastosowaniu zoptymalizowanych ogniw pojemność brutto wysokonapięciowego akumulatora została zwiększona z 14,1 do 17,9 kWh, a tryby jazdy zmodyfikowano pod kątem bardziej efektywnego wykorzystania energii. Nowa Panamera Turbo S E-Hybrid oferuje do 50 km zasięgu w trybie całkowicie elektrycznym (w cyklu WLTP EAER City; NEDC: do 59 km), podczas gdy Panamera 4 E-Hybrid przy zerowej lokalnej emisji spalin może pokonać nawet do 56 km (cykl WLTP EAER City; NEDC: do 64 km). Hybrydy plug-in Porsche najlepiej ładować w domu – albo ze zwykłego gniazdka domowego, albo z gniazda przemysłowego. Zależnie od modelu, ze standardową ładowarką Porsche Mobile Charger moc ładowania może sięgać 7,2 kW. Ładowanie jest możliwe również na publicznych stacjach ładowania – za pomocą przewodu ze złączem typu 3.
Porsche Panamera 2020

Osiągi Porsche Panamera

Panamera Turbo S E-Hybrid na sprint od zera do 100 km/h potrzebuje 3,2 sekundy – czyli o 0,2 sekundy mniej niż poprzedniczka. Prędkość maksymalna wzrosła o 5 km/h, do 315 km/h. Z kolei Panamera 4 E-Hybrid osiąga 100 km/h ze startu zatrzymanego w zaledwie 4,4 sekundy (-0,2 s), a jej maksymalna prędkość wynosi 280 km/h (+2 km/h). Z kolei nowa Panamera 4S, wciąż zasilana 2,9-litrowym silnikiem V6 biturbo o mocy 324 kW (440 KM), z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 s (-0,1 s), a jej prędkość maksymalna wynosi 295 km/h (+6 km/h). Kolejna generacja układu kierowniczego oraz nowe opony zapewniają lepszą dynamikę poprzeczną i większą precyzję prowadzenia. Flagowy wariant Panamera Turbo S E-Hybrid jest standardowo wyposażony we wszystkie dostępne obecnie układy zawieszenia i sterowania, takie jak elektryczny system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport), obejmujący Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), skrętną tylną oś wraz ze wspomaganiem układu kierowniczego Plus oraz hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

Porsche Panamera 2020

Ile to kosztuje?

Nowe odmiany Porsche Panamera można już zamawiać. Pierwsze samochody pojawią się u dealerów na początku grudnia 2020 roku. Ceny Porsche Panamera 4 E-Hybrid zaczynają się od 476 tys. zł, Panamera 4S – od 546 tys. zł, a Panamera Turbo S E-Hybrid – od 924 tys. zł.

Podobne

25-letnie BMW E39 na autostradzie sprawuje się wybornie

Ten film pokazuje jak trwałe i genialne samochody robiło kiedyś BMW. To E39 po upływie ćwierć wieku jeździ nadal jak marzenie i potrafi zaskoczyć niejedno nowoczesne auto sportowe. Oto E39 535i na autostradzie z gazem w podłodze. W czasach produkcji BMW 5 E39 (1995-2003) były trzy odmiany motoru V8 o oznaczeniu M62. Były to 535i,…

Tuning-VW-Golf-1-cabrio-podczas jazdy

Ognisty Golf 1 cabrio – idealny na słoneczne dni

By odkryć zalety kabrioletu, wystarczy odbyć nim przejażdżkę w ciepłe letnie dni po prostej, równej drodze. Śnieg jeszcze nie stopniał na dobre, a my już prezentujemy ognistego VW Golfa 1, które rozpala zmysły do czerwoności nawet w zimie. Plusy i minusy kabrioletów Samochody ze składanym dachem mają swoje plusy i minusy. Co prawda stworzone przy…