BMW zaprezentowało trzecią generację modeli BMW M GmbH w segmencie luksusowych pojazdów Sports Activity Vehicle (SAV) i Sports Activity Coupe (SAC). Nowe BMW X5 M, nowe BMW X6 M zostaną wprowadzone na rynek razem (od kwietnia 2020 r.).
Silnik: wysokoobrotowy 4,4-litrowy silnik V8 z technologią M TwinPower Turbo. Mocowanie silnika o bardzo wysokiej sztywności. Układy chłodzenia i zasilania olejem dostosowane do najwyższych osiągów. Sportowy układ wydechowy zapewnia emocjonującą ścieżkę dźwiękową.
BMW X5 M Moc: 441 kW / 600 KM, maks. moment obrotowy: 750 Nm
BMW X5 M Competition Moc: 460 kW / 625 KM, maks. moment obrotowy: 750 Nm
BMW X6 M Moc: 441 kW / 600 KM, maks. moment obrotowy: 750 Nm
BMW X6 M Competition Moc: 460 kW / 625 KM, maks. moment obrotowy: 750 Nm
Skrzynia biegów: ośmiostopniowa przekładnia M Steptronic z Drivelogic.
Napęd: na cztery koła M xDrive, który łączy się z Active M Differential, aby zoptymalizować przyczepność i dynamikę.
Zawieszenie: adaptacyjne specyficzne dla M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, aktywną stabilizacją przechyłu, sterowaniem M Servotronic i DSC (Dynamic Stability Control), w tym trybem dynamicznym M.
Koła: ze stopów lekkich M w formacie 21 cali na przedniej osi i 22 cali z tyłu montowane standardowo w modelach Competition, opcjonalnie w BMW X5 M i BMW X6 M.
Hamulce: tarczowe M o wyjątkowej sile hamowania. Zintegrowany układ hamulcowy umożliwia indywidualną konfigurację odczuwania pedału podczas hamowania.
Osiągi: przyspieszenie od 0 do 100 km / h (62 mph) w 3,9 sekundy / 3,8 sekundy (BMW X5 M Competition i BMW X6 M Competition) – do 0,4 sekundy szybciej niż poprzednicy.
Stylistyka: duże wloty powietrza, kratka nerkowa BMW z podwójnymi belkami, skrzela M na przednich panelach bocznych, spojler dachowy / tylny, tylny fartuch z elementami dyfuzora, układ wydechowy z dwa zestawy podwójnych rur wydechowych.
M Power: Przyciski konfiguracji umożliwiające bezpośredni dostęp do ustawień silnika, amortyzatorów, układu kierowniczego, M xDrive i układu hamulcowego. Dwa indywidualnie skomponowane ustawienia można wybrać za pomocą przycisków M na kierownicy.
Tryb M umożliwia indywidualną konfigurację interwencji systemu wspomagania kierowcy, wyświetlaczy zestawu wskaźników i odczytów wyświetlacza Head-Up.