Pasja, która łączy - dwa razy BMW E46 - Trends Magazines

Pasja, która łączy – dwa razy BMW E46

Prezentowane dwa BMW E46 mieliście okazję podziwiać w maju, w trakcie organizowanego przez BMW Klub Warszawa Przebudzenia ///Mocy 2. To dzięki waszym głosom Sylwia i Łukasz zdobyli nagrodę główną BMW TRENDS. Teraz możecie poznać ich niezwykłą historię…

W życiu Sylwii BMW obecne było od najmłodszych lat. Pasją zaraził ją starszy brat. To był jej pierwszy kontakt z motoryzacją i miłość od pierwszego wejrzenia. Jej marzeniem było E34. Jak dotąd nie udało się go zrealizować. Od kilku lat ukochanym autem Sylwii, które przemówiło do niej już podczas jazdy próbnej, jest srebrne E46 320Ci.

Łukasz miał kilka lat, gdy dostał resoraka – miniaturę modelu M3 E30. Tak rozpoczęła się jego fascynacja BMW. Obecnie BMW to dla niego jednocześnie praca, pasja, hobby i sposób na życie. Motoryzacją pasjonował się od dziecka. Zawsze naprawiał samochody – swoje oraz znajomych. Z mechaniką postanowił związać przyszłość. Doświadczenie z obsługą BMW zdobywał w trakcie studiów oraz pracy w autoryzowanych serwisach BMW. Pozwoliło mu to otworzyć własny warsztat, w którym z pasją i zaangażowaniem przywraca do zdrowia auta z szachownicą na masce.

Jego pierwszą „bawarką” było E30 325i, którym za namową kolegi z klubu wystartował w wyścigu samochodów zabytkowych i kabrioletów. Mimo że pogoda była fatalna, a jego auto całkowicie seryjne – wygrał. Tak zaczęła się trwająca do dziś przygoda z motosportem. Wspomniane E30 przez lata zostało gruntownie zmodyfikowane i przystosowane do jazdy po torach wyścigowych. Poczciwa trójka została odchudzona o 180 kg i obecnie sprint do setki zajmuje jej 6,2 s. Teraz Łukasz startuje w serii zawodów ClassicAuto Cup. Razem z Sylwią w roli pilota i menedżera oraz kolegą mechanikiem tworzą Lukas Performance Racing Team. W minionym sezonie naszym bohaterom udało się wywalczyć I miejsce w klasyfikacji generalnej Grupy Oldtimer Sport.

E30 po przystosowaniu do wyścigów przestało nadawać się do codziennego użytkowania. Od tamtej pory Łukasz jeździł kilkoma innymi modelami BMW, aż ostatecznie w 2014 r. stał się właścicielem prezentowanego E46 330Ci.

Sylwia i Łukasz, jak na pasjonatów marki przystało, poznali się na lokalnym zlocie BMW. Wspominają, że kiedy Sylwia odwiedziła warsztat Łukasza, coś zaiskrzyło. Jej BMW pomimo nienagannego stanu technicznego podejrzanie często wymagało wizyt w Lukas Performance. Ich znajomość pogłębiała się podczas licznych zlotów, wyjazdów na imprezy motoryzacyjne i długich godzin spędzonych w warsztacie. W trakcie E30 Meeting 2016 podczas prezentacji swojego samochodu Lukas niespodziewanie poprosił Sylwię o rękę. Nasi bohaterowie planują się pobrać. Akcentów związanych z ich ukochaną marką z pewnością nie zabraknie. Specjalnie na tę okazję zakupili BMW E36 Cabrio, które wspólnymi siłami przygotowują, żeby w ten wyjątkowy dzień zawiozło ich do ślubu.

Prezentowane dwa E46 nie przeszły wielu modyfikacji. Sylwia i Łukasz nie mają skłonności do szaleńczego podążania za tuningowymi trendami. Ich samochody zwracają uwagę świetnym stanem technicznym i prostotą stylu. Idealnie opisuje go powiedzenie „koło i gleba – nic więcej nie trzeba”. W obydwu samochodach zamontowane zostało gwintowane zawieszenie TA-Technix oraz oryginalne 19-calowe felgi CSL na 5-milimetrowych dystansach. Tuż za nimi znajdują się sportowe tarcze hamulcowe Mikoda GT. Ponadto do srebrnego 320Ci trafiły czarna podsufitka oraz rozpórka kielichów, a na montaż czeka lotka tylnej klapy. Trwają również poszukiwania sportowych skórzanych foteli w jak najlepszym stanie.

Granatowe 330Ci już w fabryce zostało bardzo dobrze skonfigurowane. Poza wspomnianymi wyżej modyfikacjami jego wyposażenie uzupełniono jedynie o cyfrowy emulator zmieniarki. Niebawem pod jego maskę trafi rozpórka kielichów.

Jak wspomnieliśmy, w garażu Lukasa i Foxy stoi również pieczołowicie odrestaurowane E30 z 1986 roku, przy którego remoncie spędzili wiele czasu. Na tym jednak plany naszej pary się nie kończą. Marzeniem Łukasza jest E31 850i. Jesteśmy przekonani, że będzie to nietuzinkowy egzemplarz. Życzymy powodzenia w realizacji planów, raz jeszcze gratulujemy zdobycia I nagrody BMW TRENDS na Przebudzeniu ///Mocy i przede wszystkim życzymy szczęścia na nowej drodze życia.

Zbigniew Jagiełło /Zibi/

Fot. Cezary Rudnicki

E46 330Ci, 2000 r.
SILNIK/NAPĘD:
Silnik M54B30, 2979 ccm, moc maks. 231 KM i 300 Nm, automatyczna skrzynia biegów
ZAWIESZENIE/HAMULCE:
Zawieszenie gwintowane firmy TA-Technix (niebieskie); tarcze hamulcowe nacinane i perforowane Mikoda GT + klocki hamulcowe Textar, DSC
KOŁA/OPONY:
Felgi Styling 163 (CSL) w rozmiarze 8,5J19 ET:44 x 4 sztuki, z przodu dystans 15 mm; opony 4x 235/35R19 Uniroyal Rainsport 2
NADWOZIE:
Coupé, lakier Orientblau Metallic, wersja shadowline, PDC, ksenon i spryskiwacze reflektorów
WNĘTRZE:
wersja z drewnianym wykończeniem, drewniana gałka zmiany biegów, podłokietnik, trójramienna wielofunkcyjna kierownica, czarna M-Pakietowa podsufitka, szyberdach, elektryczna roleta tylnej szyby, elektrycznie składane lusterka, podgrzewane fotele, elektryczne fotele z pamięcią ustawień, cupholder i monetnik, fotochromatyczne lusterko wsteczne
AUDIO:
Radio BMW Professional, Harman/Kardon, emulator zmieniarki
INNE:
0–100 km/h w 6,5s, V max 250 km/h

NAJŁADNIEJSZE AUTO WEDŁUG BMW TRENDS podczas PRZEBUDZENIA ///MOCY 2

STYL:
Daily car utrzymany we wzorowym stanie technicznym, koło i gleba – nic więcej nie trzeba
WŁAŚCICIEL:
Łukasz „Lukas” Gałganow
PODZIĘKOWANIA:
Dziękuję mojej narzeczonej Sylwii za cierpliwość i wsparcie podczas wielu godzin spędzonych w warsztacie oraz wszystkim uczestnikom Przebudzenia ///Mocy 2 za oddane głosy.

E46 320Ci, 1999 r.
SILNIK/NAPĘD:
Silnik M52B20TU, 1991 ccm, moc maks. 150 KM i 190 Nm, ręczna skrzynia biegów.
ZAWIESZENIE/HAMULCE
Zawieszenie gwintowane firmy TA-Technix (niebieskie); tarcze hamulcowe nacinane i perforowane Mikoda GT i klocki hamulcowe Textar. ASC+T
KOŁA/OPONY:
Felgi Styling 163 (CSL) w rozmiarze 8,5J19 ET:44 x 4 sztuk, z przodu dystans 5 mm; opony 4x 225/35R19 Dunlop SP Sport Maxx
NADWOZIE:
Coupé, lakier Titansilber Metallic, wersja chromline, PDC
WNĘTRZE:
Wersja z drewnianym wykończeniem, drewniana gałka zmiany biegów, podłokietnik, trójramienna kierownica, czarna M-Pakietowa podsufitka, cupholder i monetnik, rozpórka przednich kielichów
AUDIO:
Radio BMW Business
INNE:
0–100 km/h w 9,9s, V maks. 218 km/h

NAJŁADNIEJSZE AUTO WEDŁUG BMW TRENDS podczas PRZEBUDZENIA ///MOCY 2

STYL:
Daily car utrzymany we wzorowym stanie technicznym, koło i gleba – nic więcej nie trzeba
WŁAŚCICIELKA:
Sylwia „Foxy” Wiercioch
PODZIĘKOWANIA:
Dziękuję mojemu narzeczonemu Łukaszowi za opiekę techniczną nad „Srebrną” oraz wszystkim uczestnikom Przebudzenia ///Mocy za oddane głosy.

Podobne

BMW E28 535i

BMW E28 535i – nietypowy klasyk

Ci, którzy kupują BMW z zamiarem zmiany jego wizerunku, często zastanawiają się, jaki rodzaj zmian wybrać. Nikt nie chce powielać rozwiązań, które zostały zauważone na scenie motoryzacyjnej. Dlatego czasem trzeba odważyć się na coś więcej. Tak jak Marcin, właściciel prezentowanego BMW E28 535i – po modyfikacjach klasycznej, a jednak kontrowersyjnej. Zaczęło się w szkole podstawowej. Niedaleko…

1 runda RACE DAY zza kierownicy BMW E30

I Runda Inter Cars Tuning RACE DAY odbyła się 1 maja na terenie Motopark Ułęż. O swoich wrażeniach i nauce opowiada nam Aleksander Kielak, kierowca BMW E30: "Długo czekałem na ten moment, na to uczucie… kiedy wsiadam w moje BMW, przekręcam kluczyk, odpalam silnik i ruszam na wytyczony odcinek trasy. Asfalt był o tej porze…