Debiutuje nowe BMW 5 Touring. Samochód zachował linię typową dla tego modelu – sportowego, rodzinnego kombi. W aucie po raz pierwszy pojawił się także nowy rodzaj napędu. Oto wszystko, co chcesz wiedzieć o nowym BMW 5 Touring.
BMW chwali się, że nowa piątka Touring jest najbardziej zaawansowanym modelem w historii i zapewne ma racje. Może nie do końca tego oczekują prawdziwi fani marki, ale BMW musi nadążać za obowiązującymi trendami. Dlatego nowe BMW 5 Touring jest pełne nowatorskich systemów zautomatyzowanej jazdy i parkowania, a także po raz pierwszy występuje jako w pełni elektryczny pojazd – i5. Ale spokojnie, nie zabraknie też odmian benzynowych, hybryd, a nawet diesli.
Nowe BMW 5 Touring to potężne auto
Wygląd zewnętrzny nowego BMW serii 5 Touring charakteryzują dynamicznie wydłużone proporcje i duże powierzchnie. W porównaniu z poprzednim modelem jego długość wzrosła o 97 mm do 5060 mm, szerokość o 32 mm do 1900 mm, a wysokość o 17 mm do 1515 mm. Nowe BMW serii 5 Touring ma największy rozstaw osi w swojej klasie, dzięki zwiększeniu go o 20 mm do 2995 mm.
Przód to dobrze znany design z wersji sedan. Pionowe dwa punkty diodowe pełnią funkcję kierunkowskazów i świateł dziennych. Opcjonalnie klient ma do wyboru oświetlenie BMW Iconic Glow. Z boku płaska stylistyka szyb i spojler dachowy podkreślają sportowy, elegancki dwubryłowy design. Z tyłu nie zabrakło załamania Hofmeistera, charakterystycznego już dla bawarskiej marki.
Od początku sprzedaży gama lakierów ma obejmować trzy lakiery BMW Individual. W przypadku modeli elektrycznych i hybrydowych plug-in standardowym wyposażeniem są 18- lub 19-calowe felgi. Nowe BMW serii 5 Touring może „stać” nawet na 21-calowych kołach.
Szerszy otwór bagażnika w połączeniu z niską krawędzią ułatwia załadunek dużego bagażu. Pojemność bagażnika wszystkich wariantów nowego BMW serii 5 Touring można zwiększyć z 570 do 1700 l – niezależnie od napędu. Oprócz automatycznej klapy tylnej, na wyposażeniu znajdziemy zdalne odblokowywanie oparcia tylnej kanapy. Schowki pod podłogą bagażnika zapewniają miejsce na siatkę oddzielającą bagażnik, roletę bagażnika i kabel do ładowania modeli elektrycznych i hybrydowych plug-in.
Nowe BMW 5 Touring – silniki
Początkowo na rynek trafi wersja BMW 520d Touring o mocy 145 kW / 197 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm. W lecie 2024 roku ofertę silników zasili 6-cylindrowy diesel 540d xDrive o mocy ok. 300 KM oraz dwa warianty hybrydowe 530e. Wszystkie silniki wysokoprężne dostępne w nowym BMW serii 5 Touring są połączone z 48-woltową technologią mild hybrid i 8-stopniową skrzynią Steptronic.
BMW i5 Touring
Elektryczna odmiana to nowość w rodzinnym wydaniu „piątki”. Auto będzie oferowane w dwóch wariantach. Pierwszy to BMW i5 M60 xDrive Touring posiadający dwie jednostki napędowe na przedniej i tylnej osi, a łączna moc to aż 601 KM! Moment obrotowy wynosi maksymalnie 820 Nm przy włączonej funkcji M Launch Control lub M Sport Boost. Topowy model przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 s, a jego prędkość maksymalna jest ograniczona do 230 km/h.
Słabsza odmiana elektryczna to BMW i5 eDrive40 Touring z napędem na tył. Silnik generuje maksymalną moc 250 kW / 340 KM oraz maksymalny moment obrotowy do 430 Nm z funkcją Sport Boost lub Launch Control. Od 0 do 100 km/h BMW i5 eDrive40 Touring przyspiesza w czasie 6,1 s.
Do oferty dołączają BMW 530e i 550e. Ma być szybko i oszczędnie
Obie wersje posiadają umieszczony w podłodze akumulator o pojemności 81,2 kWh. Oprócz wydajnych silników elektrycznych zasięg BMW i5 Touring na długich dystansach podnosi rekuperacja i technologia pompy ciepła do ogrzewania i chłodzenia wnętrza, napędu i akumulatora wysokonapięciowego. Zasięg określony wg. WLTP wynosi od 445 do 506 km w BMW i5 M60 xDrive Touring i od 483 do 560 km w BMW i5 eDrive40 Touring.
W nowym BMW 5 Touring zagrasz sobie w gry
Na pokładzie nowej „piątki” Touring znalazł się system iDrive 8.5, a więc najnowszej generacji z wielkiem zakrzywionym ekranem na konsoli środkowej. Można na znim wyświetlać filmiki z YouTube’a, a także inne wideo z aplikacji. Nowy system BMW iDrive umożliwia również korzystanie z innowacyjnej formy grania w samochodzie za pośrednictwem platformy AirConsole.
Ceny nowego BMW 5 Touring na razie są nieznane, ale biorąc pod uwagę, że schodząca generacja zaczyna się od 235 000 zł, możemy spodziewać się, że nowy model będzie zaczynał się od 250 tys. zł w górę.
Co myślicie o nowej piątce Touring? Dajcie znać na forum!