Nowa Skoda Enyaq 85 - teraz z większą baterią - Trends Magazines

Nowa Skoda Enyaq 85 – teraz z większą baterią

Nowa Skoda Enyaq 85 1

Flagowy czeski elektryk  Skoda Enyaq doczekała się wersji z większą baterią. W tak dużym i wygodnym aucie, który zachęca do długich podróży to bardzo potrzebna zmiana. Co oferuje nowa Skoda Enyaq 85 i jak większa bateria wpłynie na jej zasięg?

Nie ma co doszukiwać się większych zmian w stylistyce. Nowa Skoda Enyaq 85 wygląda tak samo, jak obecna wersja, którą można spotkać na ulicach i w salonach. Mieliśmy okazję przetestować to auto, o wrażeniach z jazdy będziesz mógł wkrótce przeczytać na stronie Trends. 

W zasadzie tylko napis „85” na tylnej klapie sugeruje, że mamy do czynienia z nową wersją, która do tej pory nazywała się „80”. Oznacza to oczywiście pojemność baterii, czyli 80 kWh (77 kWh netto). To ta sama jednostka napędowa, którą znajdziemy w VW z rodziny ID.

Nowa Skoda Enyaq 85 2
Nowa Skoda Enyaq 85 2

Nowa Skoda Enyaq 85 – jaki ma teraz zasięg?

Nowa bateria poprawiła też osiągi Enyaqa. Moc wyjściowa wzrosła o 60 kW do 210 kW w porównaniu z poprzednią wersją; ta sama moc jest teraz dostępna w Skodzie Enyaq 85x z napędem na wszystkie koła. Maksymalny moment obrotowy wynosi 545 Nm. Skoda Enyaq RS pozostaje najmocniejszym modelem produkcyjnym w gamie, obecnie o mocy 250 kW (wzrost o 30 kW).

W zależności od wersji nowa Skoda Enyaq 85 potrafi przejechać od 549 do nawet 561 km. A jeśli wybierzemy bardziej aerodynamiczną odmianę coupé, będziemy mogli cieszyć się zasięgiem od 554 do 570 km (według normy WLTP).

Poprawiły się też osiągi nowego czeskiego elektryka, od 0-100 km/h Enyaq 85 osiąga w 6,7 s, a wersja RS robi to w zaledwie 5,5 sekundy. W obydwu przypadkach to prawie 2 sekundy szybciej. 

Nowa Skoda Enyaq 85 5
Nowa Skoda Enyaq 85 5

Enyaq 85 ma się też szybciej ładować, dzięki możliwości ładowania prądem stałym nawet do 175 kW oraz systemowi podgrzewania baterii. Wystarczy w nawigacji ustawić, że chcemy udać się do punktu ładowania, a system uprzednio podgrzeje baterie po to, aby szybciej się ładowały. 

TEST VW ID.3 Pro Performance – elektryk na trasę?

Elektronikę we wnętrzu też poprawiono

Najważniejszej zmiany użytkownik tego auta nie zauważy, bo wprowadzono nowy interfejs, który ma ogólnie usprawnić sprawność działania systemu infotainment. Widoczne jest jednak nowe menu, które ma teraz bardziej intuicyjną strukturę, przyciskowi szybkiego dostępu można przypisać dowolną funkcję, a poza tym można tworzyć skróty najczęściej używanych funkcji. Przeprojektowano także menu nawigacji, nowa szata graficzna pojawiła się na ekranie wirtualnego kokpitu i wyświetlaczu head-up.

Nowa Skoda Enyaq 85 3

Nowa Skoda Enyaq 85 – ceny w Polsce

Auto jest już dostępne w polskich salonach Skody. Nowy czeski elektryk jest dostępny w czterech wersjach wyposażenia, z napędem na tył lub 4×4 (z dopiskiem x). 

Wersje silnikowe Zasięg (wg. WLTP) Moc systemowa Przyspieszenie 0-100 Cena
Skoda Enyaq 85 561 km 285 KM (210 kW) 6,7 s 247 100 zł
Skoda Enyaq 85x 535 km 285 KM (210 kW) 6,6 s 257 550 zł
Skoda Enyaq 85 Sportline 552 km 285 KM (210 kW) 6,7 s 281 550 zł
Skoda Enyaq 85x Sportline 526 km 285 KM (210 kW)  6,6 s 292 000 zł
Skoda Enyaq RS  540 km 340 KM (250 kW) 5,5 s 293 850 zł
Skoda Enyaq 85 L&K 549 km 285 KM (210 kW) 6,7 s 296 850 zł
Skoda Enyaq 85x L&K 524 km 285 KM (210 kW) 6,6 s 307 300 zł

Następca Passata już ma metkę z ceną. Ile kosztuje VW ID.7?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW_up!_tuning_4engine

Ten VW up! ma 300 KM i napęd 4×4 – TUNING

300-konny silnik, stały napęd 4x4 z blokadami i ceramiczne sprzęgło. Brzmi co najmniej jak opis samochodu, który Volkswagen Motorsport wystawiał do WRC, ale stanowi wyciąg z danych technicznych up! przygotowanego w Nowym Sączu. Produkowany od 2011 r. up!, choć jest najmniejszym modelem Volkswagena, ma zadatki na sportowe auto. W seryjnym wydaniu waży niewiele (poniżej 900…

BMW 520i E34

BMW 520i E34 – zaczęło się od Opla

Są dwa sposoby na zdobycie wymarzonego samochodu. Można po prostu kupić takie auto, które nie potrzebuje żadnych zmian, wystarczy odpowiednio je serwisować i właściwie użytkować. Ten sposób jest łatwy i tylko dla tych, którzy dysponują większym budżetem. Prezentowane BMW 520i E34 musiało przejść szereg modyfikacji, zanim stało się spełnieniem marzeń jego właściciela. Co ciekawe, wszystko…