Nowa RAV4 ma ponad 300 KM. Toyota przygotowała SUVa dla klientów lubiących mocne silniki - E-TRENDS - Trends Magazines

Nowa RAV4 ma ponad 300 KM. Toyota przygotowała SUVa dla klientów lubiących mocne silniki – E-TRENDS

Na targach Los Angeles Auto Show 2019 światową premierę ma nowy RAV4 Plug-in Hybrid. Wersja Plug-in Hybrid zajmie miejsce na szczycie gamy modelowej RAV4.  Dzięki konstrukcji opartej na platformie GA-K z serii TNGA i zawieszeniu wielowahaczowemu z tyłu Toyota zapowiada, że samochód będzie świetnie jeździł. Oferowany w standardzie inteligentny napęd na cztery koła AWD-i pomoże w prowadzeniu i zadba o trakcję na śliskiej nawierzchni.

Układ hybrydowy z doładowywanym z zewnątrz akumulatorem trakcyjnym, generujący maksymalną moc 306 KM i auto może rozwinąć przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,2 s. To bardzo dobry wynik i otwiera RAV4 na potencjalnych klientów zainteresowanych po prostu szybkim autem.

RAV4 Hybird

Skąd ta większa moc? Samochód otrzymał wysoko wydajną, litowo-jonową baterię trakcyjną, a jednostka sterująca (PCU) układu hybrydowego została wzbogacona o wzmacniacz napięcia. Benzynowy silnik Hybrid Dynamic Force 2,5 l to ta sama jednostka, która stanowi serce napędu hybrydowego w aktualnym RAV4 Hybrid. RAV4 Plug-in Hybrid będzie mógł wykazać się większym zasięgiem w bezemisyjnym trybie elektrycznym (EV). Maksymalny zasięg wg standardu WLTP wynosi ponad 60 km. Nowy model będzie mógł swobodnie poruszać się na samym silniku elektrycznym na dystansie 50 km, który przeciętnie pokonują europejscy kierowcy w ciągu dnia. 

Nowy RAV4 Plug-in Hybrid trafi na rynek w drugiej połowie 2020 roku. Od tegorocznej premiery nowej, piątej generacji RAV4 w Europie zamówiono ponad 120 000 egzemplarzy, w tym ponad 7 500 w Polsce.

 

Podobne

Atlas Cross Sport i Atlas Tanoak. Amerykańskie nowości Volkswagena

Klienci z różnych zakątków świata mają zróżnicowane oczekiwania względem aut. Doskonałym przykładem jest rynek USA, który preferuje duże auta i hybrydy zamiast diesli. Robiąc użytek z plastyczności platformy MQB Volkswagen odpowiedział na te potrzeby, prezentując prototypy Atlas Cross Sport i Atlas Tanoak. Atlas Cross Sport jest pięciomiejscowym SUV-em w konwencji coupé. Spektakularny sukces BMW X6…

Używany Volkswagen Golf VII. Zalety, wady i typowe usterki. Czy warto kupić?

Volkswagen Golf GTE. Test hybrydy, która wymaga wyrzeczeń

Doskonale wygląda, świetnie jeździ i pali niewiele. Ideał? Nie do końca. W naszych warunkach hybrydowy Golf GTE wymaga jednak pewnych wyrzeczeń. Volkswagen nie spieszył się z wprowadzaniem samochodów hybrydowych do salonów. I dobrze, bo tym samym uniknięto niedopracowanych modeli. Trzonem hybrydowej oferty koncernu staje się linia GTE. To hybrydy z możliwością „dokarmiania” akumulatora trakcyjnego prądem…