(Nie)zwykły sedan, czyli VW Jetta A1 - Trends Magazines

(Nie)zwykły sedan, czyli VW Jetta A1

VW Jetta A1

Pierwsza generacja Jetty, której przedstawicielkę widzicie na zdjęciach, zadebiutowała w 1979 roku. Samochód był klasycznym dwu lub czterodrzwiowym sedanem. Model bazował na Golfie pierwszej generacji i był bardziej konserwatywną odmianą tego bardzo popularnego hatchbacka.

Na przestrzeni kilkudziesięciu lat Volkswagen pokazał światu kilka generacji Jetty. Za każdym razem auto nie wzbudzało większych emocji. Było praktyczne, proste i przystępne.

Pomysł na…

Michał, właściciel opisywanego samochodu, w swoim motoryzacyjnym CV ma już kilka modeli z Wolfsburga. Należały do niego m.in. kultowy Golf I oraz Jetta pierwszej generacji. W zakupie prezentowanego egzemplarza pośredniczył kolega. Wszystko odbyło się szybko i w przyjemnej atmosferze. W momencie zakupu auto było w bardzo dobrym stanie. Zarówno jeśli chodzi o blacharkę, jak i podzespoły mechanicznie. Seryjnie Jetta była w kolorze brązowym. Pod jej maską pracował 70-konny silnik 1,5 l. Samochód, który bramy fabryki opuścił w 1984 roku, wymagał kilku poprawek. Warto zaznaczyć, że zdecydowaną większość modyfikacji Michał wykonywał sam. Czy było to drogie i karkołomne przedsięwzięcie?

Ta Jetta A1, bo niej mowa, nie jest przeciętniakiem! I nie tylko z powodu nietuzinkowego koloru kojarzącego się z sympatycznymi Smerfami… Co tak intrygującego jest w tym wydawałoby się nudnym, typowym sedanie…

O tym przeczytacie w VW TRENDS 1/2021.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Flokowanie – sposób na metamorfozę wnętrza

Drażni cię tandetny wygląd tworzyw wykończeniowych we wnętrzu samochodu? Iirytują Cię refleksy świetlne lub niepożądane hałasy w kabinie? Panaceum na wszystkie z wymienionych dolegliwości jest flokowanie. Każdy fan motoryzacji widział wnętrze wyczynowego samochodu - jeżeli nie osobiście, to przynajmniej na zdjęciach. Wiele elementów w ich kabinach ma matowo czarną barwę, dzięki czemu niezwykle skutecznie absorbuje…

Kia-EV6

30 tys. km i rok w samochodzie elektrycznym. Różnica w kosztach eksploatacji to ponad 20 tys. zł!

Samochód elektryczny wiąże się ze sporym wydatkiem podczas zakupu, średnio o 30% większym niż w przypadku spalinowego odpowiednika. Czy jednak w późniejszej eksploatacji, samochód elektryczny będzie tańszy? Sprawdzamy, ile kosztuje przejechanie 30 tys. km w elektryku.  Jeszcze kilka lat temu można było naładować samochód elektryczny za darmo, co było jedną z największych zalet samochodów elektrycznych,…