Niepowtarzalny Golf 2 GT Special? | VW Trends

Niepowtarzalny Golf 2 GT Special

Tuning-VW-Golf-2-GT-Special-widok z przodu

Volkswagen Golf 2 GT w wersji Special nie jest najszybszym, najładniejszym ani najlepszym autem na świecie. Co więcej, nie jest też wersją najbardziej poszukiwaną czy unikatową. Jednak Steffano nie potrafi bez niego żyć.

Historia tego auta zaczęła się w 1992 roku, kiedy opuściło bramy fabryki VW. Zielone z niezłą, choć nie najbogatszą wersją wyposażenia nie należało do najbardziej pożądanych wówczas produktów z Wolfsburga. A jednak znalazło nabywcę, który obdarzył go miłością.

Ten jedyny Golf mk2

Steffano marzył właśnie o zielonym Golfie mk2 i kiedy w ogłoszeniu zobaczył jego zdjęcia, od razu wiedział, że to ten jedyny. Oczywiście samochód nie wyglądał tak, jak obecnie. Szukając własnego stylu Steffano przymierzył do auta trzy komplety kół i mnóstwo dodatków, aż wreszcie osiągnął cel.

Tuning-VW-Golf-2-GT-Special-widok z boku

Samochód wyposażony jest w silnik o mocy 90 KM. O stanie jednostki napędowej najlepiej świadczy fakt, że auto swobodnie osiąga 200 km/h. Z pewnością niemałą rolę w tym przypadku odgrywają modyfikacje pod maską, jakie wprowadził Steffano. Sportowy kolektor wydechowy dba o odpowiednie odprowadzanie spalin, a wkładka filtra powietrza K & N dostarcza go w odpowiedniej ilości.

Tuning-VW-Golf-2-GT-Special-napis GT

Aby przy prędkościach mocno przekraczających rozsądne granice auto pewnie trzymało się jezdni, Steffano zamontował w nim gwintowane zawieszenie. Teraz Golf nie tylko pewniej się prowadzi, ale o wiele lepiej wygląda. Układ hamulcowy pozwala bezpiecznie wytracać prędkość dzięki tarczom Brembo i klockom Ferrodo. Tylne hamulce pochodzą z Audi A3, a system wspomaga seryjny ABS.

Tuning-VW-Golf-2-GT-Special-przednie koło

Ważnym elementem tuningu są koła. W tym przypadku właściciel postawił na stalowe felgi. Ich imponujące rozmiary 8 i 9,5 cala robią wrażenie. Felgi wyglądają jak wiaderka, na które naciągnięto opony o rozmiarze 195/45/15.

Dyskretne modyfikacje Golfa 2

Wygląd auta bliski jest oryginałowi. Taki był też zamysł właściciela. Golf miał być zmodyfikowany dyskretnie i z gustem, dlatego wszystkie zmiany oparły się na oryginalnych częściach i fabrycznych rozwiązaniach. Modyfikacją, która najbardziej rzuca się w oczy, jest zastosowanie frontu z bliźniaczego modelu Jetta. Dodatkowo lampy zostały rozklejone, a część odbłyśnika pomalowano na czarno. Atrapa i światła dobrze wkomponowują się w przód klasycznego Golfa.

Kolejna zmiana to instalacja pakietu listew z wersji GTI. Steffano usunął jednak oznaczenie GTI i zastąpił je znaczkiem z wersji GT. Karoserię ozdabiają także szerokie zderzaki, które zostały polakierowane na zielony kolor, tak jak reszta samochodu.

Tuning-VW-Golf-2-GT-Special-wnętrze

Wnętrze Golfa na razie jest seryjne, wymieniono jedynie zniszczoną już podsufitkę, by nieco je odświeżyć. Spore zmiany zaszły w pokładowym centrum muzycznym. Car audio wzbogaciło się o radio JVC sterujące głośnikami Nokia. Sześć membran generujących średnie tony wspomaga subwoofer Hertz es250 ze wzmacniaczem Velocity VPA 2120.

Plan kolejnych modyfikacji

Golf niezawodnie służył Steffano dowożąc go wszędzie, gdzie zapragnął. Niedawno otrzymał zasłużone miejsce w garażu, a jego obowiązki przejął samochód służbowy. Jak przyznaje Steffano, zielony Golf ma u niego dożywotnie miejsce parkingowe. Teraz, kiedy auto nie musi być już praktyczne, kolejne modyfikacje wydają się kwestią czasu. Steffano planuje odświeżyć lakier Golfa, a także wymienić mu silnik.

Tuning-VW-Golf-2-GT-Special-przednie światła

Prezentowany Golf drugiej generacji nie jest egzemplarzem najbardziej zmodyfikowanym czy najbardziej dopieszczonym. Przeróbki oparte na oryginalnych częściach należą do tych, które rozpoznają tylko prawdziwi znawcy. Jednak dla Steffano jego auto jest jedyne i niepowtarzalne. Mało tego po latach stał się członkiem rodziny.

Michał Grala

Fot. Mikołaj Urbański

 

Tuning-VW-Golf-2-GT-Special-widok od tyłu

VW Golf 2 GT Special

SILNIK: RP, moc ok. 90 KM, sportowy kolektor wydechowy 4-2-1  TA-Technix, wydech z GTI, sportowa wkładka filtra K & N.
ZAWIESZENIE: gwintowane Raceland.

KOŁA/OPONY: szerokie stalowe 8 i 9jx15, opony 195/45 r15.

NADWOZIE: seryjne, pakiet GTI (ze znaczkami GT w listwie) i szerokie zderzaki lakierowane do połowy, dymiony front z Jetty.

CAR AUDIO: jednostka JVC z MP3, seryjne głośniki Nokii (sześć), w bagażniku Hertz es250 napędzany przez Velocity VPA 2120

(VW TRENDS 4/2010)

Podobne

klienci w salonie samochodowym

Jak łatwo wypowiedzieć umowę ubezpieczenia OC?

Wypowiedzenie ubezpieczenia OC to jedna z formalności, o których pamiętać powinny osoby, które sprzedały swój samochód lub też decydują się na zmianę firmy ubezpieczeniowej. To bardzo prosta formalność, ale jej pominięcie może skutkować dodatkowymi kosztami. Wszystko za sprawą obowiązujących przepisów, na podstawie których firmy ubezpieczeniowe automatycznie przedłużają wygasającą polisę. W jaki sposób można łatwo wypowiedzieć…

VW Tiguan R-Line 2.0 TDI auto z przodu

Jeszcze lepszy – TEST Tiguan R-Line 2.0 TDI

Tiguan to najpopularniejszy SUV w Europie. To także najlepiej sprzedający się Volkswagen. Stawiany za wzór, bardzo wysoko ceniony przez klientów. Kilka miesięcy temu kompaktowy SUV z Wolfsburga przeszedł kurację odmładzającą. Czy dzięki wielu zmianom bardzo dobre auto stało się jeszcze lepsze? Motoryzacyjny świat po raz pierwszy poznał VW Tiguana w 2007 roku. Auto bazowało na płycie podłogowej, wykorzystanej m.in.…