Najpopularniejsza "używka" w Polsce. Volkswagen Golf - Trends Magazines

Najpopularniejsza „używka” w Polsce. Volkswagen Golf

Ceniony za solidność, praktyczność i niską utratę wartości Golf jest przebojem – zarówno na rynku pierwotnym, jak i wtórnym. Dość powiedzieć, że każdego dnia dziesiątki tysięcy osób szukają Golfa z drugiej ręki.

Serwis Otomoto po raz szósty opublikował zestawienie najczęściej wyszukiwanych samochodów – nowych i używanych. W 2016 r. marka Volkswagen była wyszukiwana ponad 100 milionów razy. Oznacza to, że statystycznie 273 tysiące osób dziennie szukało ogłoszeń sprzedaży VW. Najpopularniejszym używanym modelem marki z Wolfsburga okazał się Golf z 15,6 mln zapytań.

Ten wynik dał kompaktowi VW drugie miejsce, w pierwszej dziesiątce najczęściej wyszukiwanych samochodów z drugiej ręki znalazł się także Passat, którego szukano ponad 14 mln razy.

Volkswagen jest także marką numer 1, jeśli spojrzymy na statystyki wyszukiwania samochodów nowych. Oznacza to awans o jedno miejsce w porównaniu z zestawieniem za 2015 r. W pierwszej dziesiątce najczęściej wyszukiwanych nowych aut znajdują się Passat i Golf.

– Volkswageny są poszukiwane, ponieważ należą do grupy najbardziej niezawodnych aut, a koszty użytkowania są jedne z najniższych na rynku. Wynika to m.in. z tego, że przeglądy Volkswagenów wykonuje się rzadziej niż w przypadku wielu aut konkurencji, a silniki TDI i TSI są bardzo oszczędne. Dodatkowo Volkswageny tracą niewiele na wartości podczas użytkowania, co oznacza że można je sprzedać za stosunkowo wysoką kwotę w porównaniu z innymi samochodami z tego samego rocznika – wyjaśnia Tomasz Tonder, Volkswagen PR manager.

Popularność Volkswagena w serwisie Otomoto znajduje odzwierciedlenie w zestawieniach sprzedaży nowych samochodów w Polsce. W 2016 roku w naszym kraju znalazło nabywców aż 42 830 nowych osobowych Volkswagenów. To o ponad 20 procent więcej niż rok wcześniej.

Zmianie ulega także sytuacja na rynku wtórnym. Kierowcy nie decydują się na zakup pierwszego lepszego auta. – Z naszego zestawienia wynika, że – choć z jednej strony Polacy najczęściej szukają tanich aut, do 20 tys. zł, to z drugiej wyraźnie widać, że stają się wymagający, np. przywiązują coraz większą wagę do historii serwisowej, są też gotowi zapłacić więcej za używane auto z gwarancją i pochodzące z polskiego salonu” – mówi Piotr Grzemski, brand manager Otomoto.

Podobne

Elitarny VW Golf Cabrio Etienne Aigner

Przypominamy kolejny z waszych samochodów prezentowanych od ponad dekady na łamach VW TRENDS. Tym razem jest to elitarny VW Golf Cabrio Etienne Aigner. Etienne Aigner to producent ekskluzywnej galanterii skórzanej oraz kosmetyków. Władze tej snobistycznej firmy zapragnęły dodać swojej marce blichtru i w porozumieniu z koncernem z Wolfsburga stworzyły sygnowany logiem firmy samochód. Projektanci Etienne…

Świąteczna edycja #klasykiempomieście

Tuż przed Świętami odbyła się ostatnia tegoroczna przejażdżka z serii #klasykiempomiescie ulicami Poznania. Organizatorzy zrobili co w ich mocy, by pogoda nie sprawiała problemów, a wszyscy miłośnicy klasycznej jak i nowoczesnej motoryzacji mogli przewietrzyć swoje 4-kołowe oczka w głowie, przybrane w świąteczne ozdoby. Tym razem zaplanowana trasa miała niecałe 5 km, uczestnicy pokonywali ją w…