Najpopularniejsza "używka" w Polsce. Volkswagen Golf - Trends Magazines

Najpopularniejsza „używka” w Polsce. Volkswagen Golf

Ceniony za solidność, praktyczność i niską utratę wartości Golf jest przebojem – zarówno na rynku pierwotnym, jak i wtórnym. Dość powiedzieć, że każdego dnia dziesiątki tysięcy osób szukają Golfa z drugiej ręki.

Serwis Otomoto po raz szósty opublikował zestawienie najczęściej wyszukiwanych samochodów – nowych i używanych. W 2016 r. marka Volkswagen była wyszukiwana ponad 100 milionów razy. Oznacza to, że statystycznie 273 tysiące osób dziennie szukało ogłoszeń sprzedaży VW. Najpopularniejszym używanym modelem marki z Wolfsburga okazał się Golf z 15,6 mln zapytań.

Ten wynik dał kompaktowi VW drugie miejsce, w pierwszej dziesiątce najczęściej wyszukiwanych samochodów z drugiej ręki znalazł się także Passat, którego szukano ponad 14 mln razy.

Volkswagen jest także marką numer 1, jeśli spojrzymy na statystyki wyszukiwania samochodów nowych. Oznacza to awans o jedno miejsce w porównaniu z zestawieniem za 2015 r. W pierwszej dziesiątce najczęściej wyszukiwanych nowych aut znajdują się Passat i Golf.

– Volkswageny są poszukiwane, ponieważ należą do grupy najbardziej niezawodnych aut, a koszty użytkowania są jedne z najniższych na rynku. Wynika to m.in. z tego, że przeglądy Volkswagenów wykonuje się rzadziej niż w przypadku wielu aut konkurencji, a silniki TDI i TSI są bardzo oszczędne. Dodatkowo Volkswageny tracą niewiele na wartości podczas użytkowania, co oznacza że można je sprzedać za stosunkowo wysoką kwotę w porównaniu z innymi samochodami z tego samego rocznika – wyjaśnia Tomasz Tonder, Volkswagen PR manager.

Popularność Volkswagena w serwisie Otomoto znajduje odzwierciedlenie w zestawieniach sprzedaży nowych samochodów w Polsce. W 2016 roku w naszym kraju znalazło nabywców aż 42 830 nowych osobowych Volkswagenów. To o ponad 20 procent więcej niż rok wcześniej.

Zmianie ulega także sytuacja na rynku wtórnym. Kierowcy nie decydują się na zakup pierwszego lepszego auta. – Z naszego zestawienia wynika, że – choć z jednej strony Polacy najczęściej szukają tanich aut, do 20 tys. zł, to z drugiej wyraźnie widać, że stają się wymagający, np. przywiązują coraz większą wagę do historii serwisowej, są też gotowi zapłacić więcej za używane auto z gwarancją i pochodzące z polskiego salonu” – mówi Piotr Grzemski, brand manager Otomoto.

Podobne

Herbert Diess, CEO Volkswagen Group (left), with Georg Kell, Spokesperson of the Sustainability Council

Jak wyglądają finanse VW po spowodowanym pandemią spadku sprzedaży w pierwszym półroczu?

Finanse VW: W trzecim kwartale 2020 roku marka dostarczyła klientom na całym świecie 1,5 miliona samochodów, czyli niemal tyle samo, ile rok wcześniej (-2,7 procent). Po spowodowanym pandemią spadku sprzedaży w pierwszym półroczu, sytuacja marki Volkswagen Samochody Osobowe w okresie od lipca do września znacznie się poprawiła.  Od stycznia do września spadek dostaw wyniósł jednak…

VW-TRENDS-2-2024

Nowy numer VW TRENDS 2/2024 nadjeżdża!

W kioskach już znajdziesz najnowsze wydanie magazynu VW Trends! Zobacz, co znajdziesz w środku. Od 29 sierpnia w sprzedaży: A w środku m.in.: ● 50 lat historii Golfa – cz. 1… ● Na czym polega jego fenomen – TEST T-Roc ● Idealne połączenie – Arteon Shooting Brake ● Golf I – Das oryginal ● Wcale…