Najpopularniejsza "używka" w Polsce. Volkswagen Golf - Trends Magazines

Najpopularniejsza „używka” w Polsce. Volkswagen Golf

Ceniony za solidność, praktyczność i niską utratę wartości Golf jest przebojem – zarówno na rynku pierwotnym, jak i wtórnym. Dość powiedzieć, że każdego dnia dziesiątki tysięcy osób szukają Golfa z drugiej ręki.

Serwis Otomoto po raz szósty opublikował zestawienie najczęściej wyszukiwanych samochodów – nowych i używanych. W 2016 r. marka Volkswagen była wyszukiwana ponad 100 milionów razy. Oznacza to, że statystycznie 273 tysiące osób dziennie szukało ogłoszeń sprzedaży VW. Najpopularniejszym używanym modelem marki z Wolfsburga okazał się Golf z 15,6 mln zapytań.

Ten wynik dał kompaktowi VW drugie miejsce, w pierwszej dziesiątce najczęściej wyszukiwanych samochodów z drugiej ręki znalazł się także Passat, którego szukano ponad 14 mln razy.

Volkswagen jest także marką numer 1, jeśli spojrzymy na statystyki wyszukiwania samochodów nowych. Oznacza to awans o jedno miejsce w porównaniu z zestawieniem za 2015 r. W pierwszej dziesiątce najczęściej wyszukiwanych nowych aut znajdują się Passat i Golf.

– Volkswageny są poszukiwane, ponieważ należą do grupy najbardziej niezawodnych aut, a koszty użytkowania są jedne z najniższych na rynku. Wynika to m.in. z tego, że przeglądy Volkswagenów wykonuje się rzadziej niż w przypadku wielu aut konkurencji, a silniki TDI i TSI są bardzo oszczędne. Dodatkowo Volkswageny tracą niewiele na wartości podczas użytkowania, co oznacza że można je sprzedać za stosunkowo wysoką kwotę w porównaniu z innymi samochodami z tego samego rocznika – wyjaśnia Tomasz Tonder, Volkswagen PR manager.

Popularność Volkswagena w serwisie Otomoto znajduje odzwierciedlenie w zestawieniach sprzedaży nowych samochodów w Polsce. W 2016 roku w naszym kraju znalazło nabywców aż 42 830 nowych osobowych Volkswagenów. To o ponad 20 procent więcej niż rok wcześniej.

Zmianie ulega także sytuacja na rynku wtórnym. Kierowcy nie decydują się na zakup pierwszego lepszego auta. – Z naszego zestawienia wynika, że – choć z jednej strony Polacy najczęściej szukają tanich aut, do 20 tys. zł, to z drugiej wyraźnie widać, że stają się wymagający, np. przywiązują coraz większą wagę do historii serwisowej, są też gotowi zapłacić więcej za używane auto z gwarancją i pochodzące z polskiego salonu” – mówi Piotr Grzemski, brand manager Otomoto.

Podobne

Nowa ŠKODA OCTAVIA RS zadebiutuje podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie

Emblemat RS symbolizuje sportowego ducha ŠKODY. Rozwinięcie skrótu oznacza „Rally Sport” i takie wersje od 2000 roku są sukcesywnie wprowadzane są do portfolio marki. W marcu 2020 roku czwarta generacja ŠKODY OCTAVIA RS będzie miała premierę podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Nowy model z emblematem RS będzie dostępny z silnikami TSI oraz TDI, a…

Tuning-VW-Golf-3-GL-widok z przodu

Jak ciekawie i stylowo podrasować Golfa 3

Golfa trzeciej generacji nie trzeba przedstawiać. Jaki jest, każdy widzi. W 1992 otrzymał nagrodę przyznawaną przez międzynarodowe jury dziennikarskie w kategorii na najlepszy samochód roku. I to tyle w kwestii sukcesów. Przez ostatnich kilkanaście lat dla wielu kierowców był zwykłym towarzyszem codziennego życia. Zanim Mateusz kupił swój pierwszy wymarzony samochód, wziął udział w kilku zlotach…