Mycie i woskowanie lakieru. Jak to robić prawidłowo? - Trends Magazines

Mycie i woskowanie lakieru. Jak to robić prawidłowo?

Dbanie o kondycję lakieru to podstawowa rzecz, o której należy pamiętać podczas mycia samochodu. Nie zawsze jednak wystarczy tylko umyć auto, należy też pamiętać o woskowaniu i używaniu odpowiednich kosmetyków. Podpowiadamy, jak prawidłowo dbać o lakier, a także po jaką chemię samochodową sięgnąć.

Lśniący lakier oddający głębie koloru nie tylko cieszy oko i daje ogromną satysfakcję, ale wydłuża jego trwałość i bezpośrednio przekłada się na wartość pojazdu – ładny błyszczący samochód jest po prostu więcej warty.

Nie żałuj wody

Przy myciu nadwozia bardzo ważne jest usunięcie drobin piasku i kurzu. Do tego niezbędna jest dobra myjka ciśnieniowa i duża ilość wody. Zwróć szczególną uwagę na nadkola, szczeliny drzwiowe, a także ramki przy drzwiach, gdzie brud najbardziej lubi wchodzić. Dokładne zmycie brudu, owadów, czy ptasich odchodów za pomocą myjki zaoszczędzi Ci późniejszego wysiłku przy myciu ręcznym.

Myj na dwa wiadra

Mycie w ten sposób zminimalizuje ryzyko powstawania mikro rysek na lakierze. Jak to robić? Jedno wiadro, to tradycyjna mieszanka z szamponem. W drugim natomiast jest tylko czysta woda, która służy do płukania gąbki lub rękawicy. Dzięki częstemu płukaniu myjki w czystej wodzie unikniesz wcierania drobinek piasku w lakier i jego porysowania.

Jakich kosmetyków używać?

W tej dziedzinie warto zaufać specjalistom – my polecamy firmę Armor All® z ponad 50-letnim doświadczeniem w branży pielęgnacji samochodów.

Do mycia karoserii użyj Armor All® Shield +Ceramic Car Wash. To świetny preparat, stworzony na bazie technologii SiO2, która chroni przed zabrudzeniami, poprawia efekt perlenia wody i zapewnia połysk.

Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów wosków. Są np. naturalne woski carnauba – trwałe, ale trudno się je nakłada i ściera. Podobnie jest z pastami, które nadają wysoki połysk, ale jeśli zbyt szybko wyschną będą problematyczne przy polerowaniu. My polecamy powłokę Armor All® Shield +Ceramic Spray Coating. Ma właściwości samoczyszczące, zatrzymując brud, sól drogową i inne zanieczyszczenia w spływających kroplach wody. Co ważne, sposób jej użycia jest bardzo prosty. Mokry lakier wystarczy spryskać tym środkiem i od razu wytrzeć wilgotną, miękką i czystą ścierką z mikrofibry.

Jak przygotować lakier do woskowania?

Jeżeli chcesz użyć wosku na sucho, pamiętaj o dokładnym osuszeniu karoserii, najlepiej przy użyciu ręcznika z mikrofibry. Absolutnie nie wolno polerować na słońcu, gdyż wosk za szybko schnie i robią się trudne do usunięcia smugi. Pamiętaj też by lakier nie był zbyt nagrzany.

Warto jest także wykonać dekontaminację lakieru. Jest to zabieg czasochłonny, ale warto poświęcić mu uwagę, bowiem znacznie lepiej przygotuje powierzchnie lakieru do przyjęcia wosku. O tym zabiegu będziemy pisać w kolejnych seriach o pielęgnacji samochodu.

Z przygotowaniem lakieru do woskowania jest jak z gruntowaniem ścian przed malowaniem – nie trzeba tego robić, ale przygotowanie podłoża spowoduje, że efekt będzie trwalszy.

Chcesz wiedzieć więcej o myciu i pielęgnacji auta? Śledź naszą stronę na bieżąco, aby dowiedzieć się o prawidłowym i skutecznym myciu całego samochodu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Brazylijski Volkswagen BY widok z przodu

Co to jest? Czyli brazylijski pomysł Volkswagena na miejskie auto

Jednym ze sztandarowych modeli w brazylijskiej ofercie Volkswagena był Gol. Na jego bazie postanowiono stworzyć mniejsze i bardziej nowoczesne auto. W 1953 roku rząd Brazylii zakazał importu gotowych samochodów. Przepis mający na celu ożywienie lokalnego przemysłu stał się zaczątkiem jednego z najciekawszych rozdziałów w historii Volkswagena. Początkowo w São Paulo Garbusy tylko składano, dopiero w 1959 roku uruchomiono ich produkcję. Ponieważ oczekiwania tamtejszych…

Audi Q5

Nowe Audi Q5

Audi ulepszyło model Q5, który należy do najczęściej kupowanych na europejskich rynkach SUV-ów w segmencie pojazdów klasy średniej premium. Co się zmieniło? Stylistyka Nowa ośmiokątna osłona chłodnicy Singleframe jest teraz bardziej płaska i wydaje się być szersza. Boczne wloty powietrza są wyższe, a ich strukturę wyznaczają trapezoidalne obramowania. Reflektory diodowe mają nową, wysoko umiejscowioną sygnaturę…