Mocny tuning BMW X6 M - Trends Magazines

Mocny tuning BMW X6 M

Podwójnie doładowane silniki nowych modeli M są ogromnie podatne na tuning. Na wykorzystanie ich potencjału zdecydował się Hamann, który przedstawił Tycoon II M.

Sportowy SUV powstał na bazie 555-konnego X6 M. Modyfikując elektronikę sterującą jednostką napędową 4.4 V8 oraz wyposażając ją w sportowy wydech uzyskano 670 KM i 950 Nm! Pakiety mocy są obwarowane zapisem „nür export”, co oznacza, że zmodyfikowane X6 M ma problemy ze spełnieniem norm emisji.

Hamann nie podaje, jak dodatkowa porcja sił napędowych wpłynęła na osiągi, ograniczając się do dyplomatycznego stwierdzenia, że Tycoon II M jest zdolne do przekroczenia magicznej granicy 300 km/h. W przypadku 2,4-tonowego SUV-a to imponujący wynik.

Hamann nie byłby sobą, gdyby nie opracował agresywnego body-kitu. Z katalogu tunera można wybrać m.in. nowe zderzaki, dwa spojlery klapy bagażnika, karbonową maskę oraz nakładki poszerzające błotniki. Dla modelu Tycoon II M Hamann proponuje felgi w rozmiarze 20 ‒ 23 cali.

Zamawiający ma także szerokie pole do popisu podczas kompletowania dodatków do kabiny. W ofercie tunera z Laupheim znajdują się m.in. metalowe nakładki na pedały, sportowe kierownice oraz tarcze prędkościomierza ze skalą sięgającą 320 km/h.

Podobne

BMW 520i Turbo, czyli 373 KM z silnika M50B25

W dzisiejszych czasach turbodoładowane silniki benzynowe nikogo nie dziwią. Niewielka pojemność skokowa, turbosprężarka oraz relatywnie duża moc to niemal codzienność. Jednak jeszcze kilkanaście lat temu niewielu było odważnych, którzy do silników benzynowych dokładali popularne dziś turbiny. BMW serii 5 generacji E28 to typowa bawarska limuzyna, która doczekała się statusu klasyka. Auto debiutowało w 1980 roku…

BMW 540i Protection. Jedna z najrzadszych wersji E39

Opancerzone BMW. Słyszał o nich chyba każdy, a wielu z nas widziało je na własne oczy. Co o nich wiemy? Zazwyczaj niewiele. Szkoda, bo to ciekawy fragment historii BMW. Koncern z Monachium dołączył do grona producentów opancerzonych limuzyn jesienią 1977 roku. BMW nie zdecydowało się na powierzenie przygotowania pojazdów dla VIP-ów firmom zewnętrznym. Zapadła decyzja…