Mocny początek Hołka w Dakarze 2024! - Trends Magazines

Mocny początek Hołka w Dakarze 2024!

Hołowczyc i Mini X-Raid w Rajdzie Dakar 2024

Oficjalnie rozpoczął się 46 Rajd Dakar. Zawodnicy do pokonania mieli, krótki jak na dakarowe standardy prolog o długości 28 kilometrów. Hołowczyc z Kurzeją zameldowali się na szóstym miejscu. To bardzo dobry początek polskiego duetu.

Pierwsza dziesiątka zawodników ma prawo wyboru miejsca startowego do kolejnego 414-kilometrowego odcinka. Najszybszy w prologu okazał się Mattias Ekstrom i Emil Bergkvist w Audi, drugi był Seth Quintero i Dennis Zenza z Toyoty a trzeci Sebastien Loeb i Fabian Lurquin startujący Hunterem przygotowanym przez Prodrive.

Hołek tuż po mecie prologu podsumował:

Przed startem moje pierwsze odczucie było takie, że byłem na Dakarze osiem lat temu, to było jeszcze w Ameryce Południowej i znów tu jestem! Wróciłem po ośmiu latach i czuję się świetnie, jesteśmy silni, samochód jest dobry, więc wszystko jest możliwe. Jesteśmy gotowi do walki – szósta pozycja na prologu jest dobra, ponieważ jutro będziemy piąci na drodze, co jest ważne, aby utrzymać dobre tempo i prędkość.

W czasie prologu, jechałem spokojnie, bez ryzyka, samochód spisywał się dobrze. Poważna robota do zrobienia zaczyna się następnego dnia –  mamy do przejechania ponad 400 kilometrów odcinka i na tym mentalnie się skupiamy. Kluczowym elementem będzie nawigacja, więc Łukasz będzie miał wiele do zrobienia. Pamiętam, jak wiele trudnych miejsc było w Marco, nie było łatwo znaleźć właściwą drogę. Musimy utrzymać się na drodze, niezależnie od tego co to oznacza na Dakarze. Ciśniemy!

Hołowczyc i Mini X-Raid na starcie Rajdu Dakar 2024

Wyniki prologu Dakar 2024:

  1. Mattias Ekstrom / Emil Bergkvist Audi RS Q e-tron E2
    2. Seth Quintero / Dennis Toyota GR DKR Hilux +22 s
    3. Sebastien Loeb / Fabian Lurquin BRX Hunter T1+ +38 s
    4. Marcos Baumgart / Kleber Cincea Hunter T1+ +38 s
    5. Cristian Baumgart / Alberto Andreotti Hunter T1+ +43 s
    6. Krzysztof Hołowczyc / Łukasz Kurzeja Mini John Cooper Works Rally Plus +43 s
    7. Stephane Peterhansel / Edouard Boulanger Audi RS Q e-tron E2 +44 s
    8. Lionel Baud / Lucie Baud Toyota Hilux +46 s
    9. Martin Prokop / Viktor Chytka Ford Raptor RS Cross Country +48 s
    10. Brian Baragwanath / Leonard Cremer Century CR7-T +54 s

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Seat Arona Marina 1.0 TSI

TEST Seat Arona Marina 1.0 TSI – niedoceniany crossover

Tydzień spędzony za kierownicą tego kompaktowego crossovera sprawił, że zatęskniliśmy za prostotą w motoryzacji. To auto daje wszystko, czego potrzebujesz w samochodzie do użytku na codzień. Seat Arona Marina 1.0 TSI jest przestronna praktyczna, dynamiczna i oszczędna. W testowanej wersji również wygląda atrakcyjnie. Ale to nie jest auto bez wad. Oto test Seata Arona Marina…

300 km/h na LPG! Niemożliwe? Dla BMW?

Możliwe. I to już 10 lat temu! Z ciekawością zasiadłem wówczas w fotelu ACS GP 3.10. Niestety, nie na miejscu kierowcy. Trudno jednak oczekiwać, by tak od razu powierzono komukolwiek kierownicę tego najszybszego gazowego BMW na świecie. Przed nami była długa prosta startowa wojskowego lotniska. W myślach wciąż zadawałem sobie pytanie – jaką prędkość osiągniemy?…