Mercedes i BMW łączą siły. Co z tego wyjdzie? - Trends Magazines

Mercedes i BMW łączą siły. Co z tego wyjdzie?

Produkcja BMW 3

Czasami motoryzacyjni giganci łączą siły, albo po to, by stworzyć samochód, albo obniżyć koszty produkcji części lub technologii. Teraz Mercedes i BMW połączyli siły i stworzyli spółkę, która mieści się w Pekinie. Co będzie owocem tej współpracy?

BMW TRENDS prenumerata

Spółka joint venture pomiędzy Mercedesem i BMW została nazwana Beijing Ion Qi New Energy Technology Co., Ltd., oficjalnie mieszcząca się w Pekinie. Celem firmy jest prowadzenie „sieci doładowania” na rynku chińskim. 

Spółka Mercedesa i BMW będzie inwestować w stacje ładowania

Do końca 2026 roku spółka Mercedesa i BMW planuje wybudować w Chinach co najmniej 1000 zaawansowanych technologicznie stacji doładowania i około 7000 tradycyjnych punktów poboru energii. Uruchomienie pierwszej partii stacji ładowania w kluczowych miastach Chin zajmujących się pojazdami wyposażonymi w nowe źródła energii ma nastąpić jeszcze w tym roku. 

Ile kosztuje ładowarka do auta elektrycznego? Co trzeba zrobić?

Współpraca między tymi dwoma niemieckimi gigantami motoryzacyjnymi przy tworzeniu infrastruktury ładowania sygnalizuje długoterminowe zaangażowanie na chińskim rynku. W 2023 r. BMW dostarczyło w Chinach ponad 40 000 elektrycznych modeli. To ok. 138% więcej niż w roku 2022.  Możemy zakładać, że ta tendencja będzie rosnąca. 

BMW chce mieć swoje „superchargery”

Marka z Monachium już w sierpniu zeszłego roku zainstalowała punkty szybkiego ładowania na wzór „superchargerów” Tesli. W samym styczniu 2024 roku powstały 54 punkty w Chinach, które mogą ładować auta elektryczne z mocą nawet 600 kWh. To pozwoliłoby naładować elektryka z dużą baterią w kilkanaście minut. 

BMW i8 kontra Tesla Model S

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Tuning-VW-Golf-3-GL-widok z przodu

Jak ciekawie i stylowo podrasować Golfa 3

Golfa trzeciej generacji nie trzeba przedstawiać. Jaki jest, każdy widzi. W 1992 otrzymał nagrodę przyznawaną przez międzynarodowe jury dziennikarskie w kategorii na najlepszy samochód roku. I to tyle w kwestii sukcesów. Przez ostatnich kilkanaście lat dla wielu kierowców był zwykłym towarzyszem codziennego życia. Zanim Mateusz kupił swój pierwszy wymarzony samochód, wziął udział w kilku zlotach…

W segmencie premium kryzysu brak. Najlepiej sprzedają się najdroższe auta

Segment premium ma się świetnie. Analitycy Carsmile wytypowali 10 modeli aut klasy premium, za które trzeba miesięcznie zapłacić średnio 14 tys. zł netto. Zestawienie otwiera auto, za które trzeba płacić aż 5 miesięcznych średnich pensji. Chętnych na luksusowe samochody nie brakuje, choć na niektóre z nich trzeba poczekać prawie półtora roku. Marki premium dominują obecnie…