Mercedes i BMW łączą siły. Co z tego wyjdzie? - Trends Magazines

Mercedes i BMW łączą siły. Co z tego wyjdzie?

Produkcja BMW 3

Czasami motoryzacyjni giganci łączą siły, albo po to, by stworzyć samochód, albo obniżyć koszty produkcji części lub technologii. Teraz Mercedes i BMW połączyli siły i stworzyli spółkę, która mieści się w Pekinie. Co będzie owocem tej współpracy?

BMW TRENDS prenumerata

Spółka joint venture pomiędzy Mercedesem i BMW została nazwana Beijing Ion Qi New Energy Technology Co., Ltd., oficjalnie mieszcząca się w Pekinie. Celem firmy jest prowadzenie „sieci doładowania” na rynku chińskim. 

Spółka Mercedesa i BMW będzie inwestować w stacje ładowania

Do końca 2026 roku spółka Mercedesa i BMW planuje wybudować w Chinach co najmniej 1000 zaawansowanych technologicznie stacji doładowania i około 7000 tradycyjnych punktów poboru energii. Uruchomienie pierwszej partii stacji ładowania w kluczowych miastach Chin zajmujących się pojazdami wyposażonymi w nowe źródła energii ma nastąpić jeszcze w tym roku. 

Ile kosztuje ładowarka do auta elektrycznego? Co trzeba zrobić?

Współpraca między tymi dwoma niemieckimi gigantami motoryzacyjnymi przy tworzeniu infrastruktury ładowania sygnalizuje długoterminowe zaangażowanie na chińskim rynku. W 2023 r. BMW dostarczyło w Chinach ponad 40 000 elektrycznych modeli. To ok. 138% więcej niż w roku 2022.  Możemy zakładać, że ta tendencja będzie rosnąca. 

BMW chce mieć swoje „superchargery”

Marka z Monachium już w sierpniu zeszłego roku zainstalowała punkty szybkiego ładowania na wzór „superchargerów” Tesli. W samym styczniu 2024 roku powstały 54 punkty w Chinach, które mogą ładować auta elektryczne z mocą nawet 600 kWh. To pozwoliłoby naładować elektryka z dużą baterią w kilkanaście minut. 

BMW i8 kontra Tesla Model S

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Ten VW Golf jedzie bokiem przez całe miasto. Dosłownie!

Czy chodzi o specjalnie przerobiony samochód na driftowóz? Czy może kierowca ma wyjątkowe umiejętności i wprowadza w poślizg Golfa w każdym możliwym momencie? Ani jedno, ani drugie. VW Golf VI nie został stworzony do jeżdżenia bokiem, ani do driftu. Popularny kompakt ma być pojazdem uniwersalnym, można nim jeździć na co dzień po mieście, albo spakować…

Opuszczone BMW M5 E39 – to jak otwieranie nowego Lego

To BMW M5 E39 stało w magazynie przez 10 lat, a teraz nowy właściciel przygotowuje je znów do życia. To jak otwieranie nowego zestawu klocków Lego.  Każde BMW M5 jest świetne, ale model z generacji E39 to dziś zadatek na klasyka. Dla wielu to "ostatnie prawdziwe M5", dlatego jego ceny z każdym rokiem rosną. BMW…