Mercedes CLA 200 Shooting Brake - jedna z ciekawszych gwiazd - TEST - Trends Magazines

Mercedes CLA 200 Shooting Brake – jedna z ciekawszych gwiazd – TEST

Mercedes CLA 200 Shooting Break

Tym kolorem auta na pewno zwrócisz na siebie uwagę. Gdy zaprosisz kogoś na przejażdżkę, spodoba mu się nie tylko kolor. Mercedes CLA 200 Shooting Brake to ciekawa propozycja dla niebanalnych osób.

Mercedes CLA 200 Shooting Break

Gwiazda Mercedesa miała i ma wiele twarzy. Od statecznych i poważnych S klas, przez sportowe bolidy Formuły, po te „zwykłe” do codziennej jazdy. CLA Shooting Brake to propozycja dla osób lubiących komfort, ale też niebanalność. Trzeba przecież mieć odwagę, by poruszać się autem w tak charakterystycznym żółtym kolorze. Cóż, nie od dziś wiemy, że do odważnych świat należy.

Mercedes CLA 200 Shooting Break

Sylwetka uplasowanego między modelami A i C kombi może spodobać się bardziej od większego CLS. Ładnie dobrane proporcje, dobrze wykończone detale (wieczorem zwraca uwagę wyświetlane na podłożu logo Mercedesa), okna bez ramek – to wszystko nadaje autu lekkości i dynamiki. Czegoś, co wydaje się obce przysadzistym, rodzinnym kombi. Jest dowodem na to, że ten typ nadwozia nie musi być nudny. Szczególnie gdy porusza się na kołach i ma inne elementy sygnowane dodatkowo logo AMG.

Mercedes CLA 200 Shooting Break

W środku czekają na nas wygodne fotele i bardzo intuicyjne oraz łatwe w obsłudze „centrum dowodzenia”. Zajęcie miejsca za kierownicą i zapoznanie się z obsługą wszystkiego, co możemy zobaczyć na pięknie wyprofilowanym wyświetlaczy zajmuje dosłownie chwilę w porównaniu do innych marek.

Mercedes CLA 200 Shooting Break

To duży plus w czasach, gdy wszyscy spieszymy się i nie chcemy tracić ani minuty na zbędne czynności. Przyznam, że dawno tak szybko nie oswoiłem się z panelem sterowania.

Mercedes CLA 200 Shooting Break

Pomogła w tym oczywiście pokładowa asystentka ze swoim aksamitnym głosem. Chciałem podnieść temperaturę bądź zmienić stację radiową – wystarczyło tylko powiedzieć.

Mercedes CLA 200 Shooting Break

To bardzo pomaga, szczególnie przy dużym natężeniu ruchu. Dodatkowo bardzo przypadła mi do gustu funkcja automatycznego wyświetlania na ekranie świateł sygnalizacji ulicznej. To coś, co przydałoby się w każdym aucie, szczególnie osobom tak wysokim jak ja (194 cm), które muszą pochylać się w stronę deski rozdzielczej chcąc uchwycić moment zmiany koloru na zielony.

Mercedes CLA 200 Shooting Break

Pasażerowie też nie mogą narzekać na komfort jazdy w tym naprawdę starannie i gustownie wykończonym wnętrzu. Pojemność i funkcjonalność bagażnika (505-1370 l) zadowoli większość zainteresowanych tym modelem.

Mercedes CLA 200 Shooting Break

Jak CLA 200 Shooting Brake spisuje się na drodze? Wyciśnięte z 1332 ccm 163 KM rozpędza Mercedesa do 100 km/h w 8,4 sekundy. Wartość maksymalna to 226 km/h, choć tej akurat nie sprawdzałem na polskich drogach.  

Mercedes CLA 200 Shooting Break

 

7-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów płynnie zmienia przełożenia dobrze dobrane do charakterystyki auta. Spalanie? Producent deklaruje 5/7 l/100 km, a mnie bliżej było do wartości 7,5 l/100 km. W zakrętach samochód spisuje się stabilnie i przewidywalnie. Czego chcieć więcej…

Mercedes CLA 200 Shooting Break

Mercedes CLA 200 Shooting Brake ma więcej ze sportowca niż rodzinnego kombi i taka jest z pewnością jego rola. Przyda się temu, kto chce jeździć nowoczesnym, niebanalnym autem i lubi zwracać na siebie uwagę. By zrealizować ten cel trzeba wyłożyć ponad 223 tysięcy złotych (taki koszt testowanej wersji), ale cennik zaczyna się już od 123.983 zł.

Mercedes CLA 200 Shooting Break

Z pewnością CLA Shooting Brake jest gwiazdką wartą uwagi w całym gwiazdozbiorze Mercedesa, szczególnie w tym żółtym kolorze.

Ryszard Turski

Fot. Paweł Kaczor

Mercedes CLA 200 Shooting Break

Mercedes CLA 200 Shooting Brake

Silnik

Rzędowy (R4), benzynowy, doładowany, 1332 ccm

Maks. moc

 163 KM przy 5500obr./min

Maks. moment obr.

 250 Nm przy 1620-4000 obr./min

Skrzynia biegów

7

Długość / szerokość / wysokość

4688/ 1830 / 1442 mm

Rozstaw osi

2729 mm

Pojemność bagażnika

505/1370 l

Pojemność zbiornika paliwa

 43 l

0-100 km/h

8,4 s

V-maks.

226 km/h

Średnie zużycie paliwa (katalogowe / test)

5,7/7,5 l/100km

Cena (bazowa / testowana wersja)

od 123.983 zł / 223.612 zł

 

Podobne

Clint Vahsholtz w wyścigu Pikes Peak 2020 na oponach Yokohama ADVAN tires

Nowy rekord Pikes Peak

Clint Vahsholtz w Fordzie na oponach wyścigowych Advan A005 marki Yokohama zdobył mistrzostwo w Pikes Peak International Hill Climb i ustanowił nowy rekord w kategorii Open Wheel, pokonując 30 sierpnia br. trasę 12,42 mili w czasie 9:35:490. Przypominamy, że Pikes Peak International Hill Climb to wyścig górski z historią sięgającą 1916 roku. Znany jest również…

BMW M1 na torze Hockenheim 2008 rok

BMW M1 – Niechciane supersportowe coupé końca lat 70

BMW M1 E26 - samochód, który na rynku poniósł porażkę, a obecnie jest wielką legendą w historii seryjnych BMW. Do tego jedynym seryjnym BMW z  umieszczonym centralnie silnikiem. Projekt „Turbo Coupè” Paul Bracq, ówczesny szef działu projektowania marki BMW, przedstawił w 1972 roku projekt nazwany „Turbo Coupè”. Miał on posłużyć do konkurowania w wyścigach długodystansowych…