Dziś producenci aut dwoją się i troją, żeby obniżyć spalanie i emisję CO2 oraz „idą w elektryfikację”. Elektryki i hybrydy będą dominować w na rynku motoryzacyjnym i to jest fakt. Jednak Mazda zdaje się wyłamywać z tych trendów pokazując model CX-60.
Mazda CX-60 ma być rywalem dla BMW X3 czy Audi Q5. Auto powstało na nowej platformie Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture zaprojektowanej z myślą o większych SUV-ach i limuzynach. Nowa aMazda ma długość 4,75 m, szerokość 1,89 m i wysokość 1,68 m przy rozstawie osi sięgającym 2,87 m.
Sylwetka auta to znana stylistyka chociażby z modelu CX-5, ta nie jest już najświeższa, ale trzeba przyznać, że auto wygląda nadal nowocześnie i może się podobać. Auto zwraca uwagę dynamiczną linią oraz doskonałymi proporcjami z długim „nosem” i zgrabnym, mocno ściętym tyłem.
Z przodu widzimy potężny grill, wyróżniający się przestrzennym układem paneli atrapy i nowym trójwymiarowym logo marki. Od dołu i po bokach otoczony jest chromowaną listwą, której ramiona rozszerzają się na boki w kierunku LED-owych, stosunkowo niewielkich reflektorów z charakterystycznym układem świateł do jazdy dziennej w kształcie litery „L”. Ten sam motyw znajdziemy również w ledowych lampach tylnych.
W palecie Mazdy mamy dostępnych jest osiem kolorów nadwozia: Jet Black, Deep Crystal Blue, Sonic Silver, Platinum Quartz, Arctic White, Rhodium White Premium Metallic, Machine Grey i Soul Red Crystal. W zależności od wersji auto może poruszać się na 18- lub 20-calowych alufelgach.
Mazda CX-60 – co w środku?
Przejdźmy do wnętrza. Mamy tu kokpit z ciągłymi liniami, które biegną przez boczne kratki nawiewu powietrza do obramowania drzwi i dodatkowo wzmacniają przestronność wnętrza. Za kierownicą umieszczono 12,3-calowe cyfrowe zegary, w których da się personalizować zakres informacji. Na konsoli środkowej znajdziemy drugi dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego o przekątnej również 12,3 cala. Za jego pomocą obsługuje się również większość systemów samochodu. Do tego służy również specjalne pokrętło Commander Control na konsoli między fotelami.
System multimedialny współpracuje bezprzewodowo z Apple CarPlay i Android Auto, a użytkownik może dodatkowo zdalnie sprawdzać m.in. kondycję auta, zamykać lub otwierać zamki czy wysyłać trasy do nawigacji za pomocą aplikacji MyMazda. Na liście opcji znajdziemy 12-głośnikowy system audio Bose z technologią dźwięku przestrzennego Bose Centerpoint 2, przetwarzaniem Bose SurroundStage i technologią kompensacji szumów Bose AudioPilot 2.
Mazda CX-60 ma do zaoferowania sporą funkcjonalność oraz ilość miejsca. Poczucie przestronności zwiększa dodatkowo duży (1060 x 995 mm) panoramiczny, szklany dach. Pojemność bagażnika to solidne 570 l (z uwzględnieniem schowka pod uchylaną podłogą) przy standardowym ustawieniu siedzeń do nawet 1726 l po rozłożeniu oparć tylnej kanapy. Co więcej, Mazda CX-60 w debiutującej wersji hybrydowej plug-in będzie mogła holować przyczepy o masie do 2500 kg.
I teraz najlepsze