Manhart MHX3 600 - najmocniejsze X3 - Trends Magazines

Manhart MHX3 600 – najmocniejsze X3

Jeśli nie wystarcza wam zwykłe BMW X3 M Competition, niemiecki tuner oferuje coś specjalnego. Manhart MHX3 600 to prawdopodobnie najmocniejsza odmiana X-trójki, oczywiście po modyfikacjach. 

Manhart zazwyczaj skupia się samochodach bawarskiej marki, choć znamy też zupełnie inne projekty tego tunera. Teraz Manhart zdecydował się pokazać średniego SUVa – X3 w super mocnej wersji.

Limitowany do 10 sztuk

oparty jest na najmocniejszej odmianie BMW X3, czyli M Competition. Seryjne auto oferuje turbodoładowany motor R6 o mocy 510 KM i 650 Nm. Manhart dołożył dodatkową jednostkę sterującą silnikiem i sportowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej z aktywnymi klapami. Dla wersji na eksport przewidziano wydech ze sportowymi katalizatorami.

Jaki jest efekt modyfikacji? 635 KM i 785 Nm. Nie zmierzono co prawda osiągów Manharta MHX3 600, ale możemy spodziewać się czasów rzędu 4 s od 0-100 km/h oraz prędkości maksymalnej ok. 280 km/h. 

Podniesienie mocy to nie jedyne modyfikacje, które wprowadził niemiecki tuner. SUV został obniżony o 30 mm, dzięki sprężynom H&R, a nadkola wypełniają potężne felgi Alpina z oponami o rozmiarach 255/35 R22 z przodu i 295/30 R22 z tyłu. 

Zajęto się też wyglądem zewnętrznym. Mahnart zastosował tu karbonowe dodatki w postaci przedniego splitera, nakładek na progi i tylnego dyfuzora. Manhart nie podał cen modelu MHX3 600. Jeśli chcecie zamówić super mocnego SUVa, musicie skontaktować się bezpośrednio z niemieckim tunerem

Konrad Maruszczak

Podobne

VW Golf R 2024 – wiemy jaki będzie

Na wyjątkowej imprezie w austriackim Zell am See, Volkswagen zaprezentował prototypowy model najmocniejszego Golfa, który niebawem wejdzie do oferty. Ma być najbardziej sportowy ze wszystkich Golfów dotychczas. Oto, jaki może być VW Golf R 2024. Impreza Ice Race w austriackim Zell am See przypominała nieco klimatem kultowe Wörthersee, które niestety odeszło w niepamięć. Specjalnie przygotowany…

Nie ma to jak oryginał – BMW E39 M5 Individual

W 1998 BMW zaprezentowało trzecią generację M5. Tym razem sportowy sedan został zbudowany w oparciu o nadwozie E39 i miało to miejsce trzy lata po wejściu na rynek innych wersji. To M5 wyjechało z fabryki w 2001 roku. Produkcja BMW E39 M5 Producent postanowił, że samochód nie będzie już budowany w siedzibie M GmbH w Garching…