Manhart CP500 - prawie 500 KM w Cuprze Formentor - Trends Magazines

Manhart CP500 – prawie 500 KM w Cuprze Formentor

Już seryjna Cupra Formentor VZ5 nie narzeka na brak mocy, ale to nie znaczy, że nie może być jej więcej. Wie o tym dobrze firma Manhart, która wzięła na warsztat najmocniejszą Cuprę i zrobiła ją… jeszcze mocniejszą.

Pod koniec 2021 roku Cupra wprowadziła Formentora VZ5, topowy model hiszpańskiej marki, limitowany do 7000 sztuk. Pod maską kryje się pięciocylindrowy silnik turbo z Audi. Cupra Formentor jako pierwsze auto spoza portfolio Ingostadt, które ma zaszczyt posiadania tego silnika. 

Pięciocylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra dostarcza fabrycznie 390 KM i 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Oczywiście to nie powstrzymało to specjalistów z Manhart od dalszych modyfikacji. Co ciekawe, nie jest to pierwsza Cupra Formentor VZ5 przerobiona przez tunera.

W Manhart CP 500 pojawiła się dodatkowa jednostka sterująca MHtronik, a z drugiej intercooler MANHART firmy Wagner. Efekt? Aż 490 KM i aż 630 Nm momentu obrotowego! Oczywiście nie mogło zabraknąć również stalowego układu wydechowego z aktywnymi klapkami.

W porównaniu ze standardem wersja oferuje bardziej klasyczny wygląd z dwoma ukośnie przesuniętymi końcówkami rur wydechowych w kolorze brązu. MANHART zamontował sprężyny H&R, które obniżają nadwozie z przodu o 35 milimetrów i 30 milimetrów z tyłu.

Obręcze MANHART Concave One w rozmiarze 9×20 cali ET35 z oponami 255/35ZR20 zawierają pięć podwójnych szprych i wykończenie w kolorze satynowej czerni ze złotą dekoracją. Dostępne są również różne inne kolory. Wnętrze można także spersonalizować „po swojemu”. Więcej informacji o Manharcie CP500 znajdziesz na oficjalnej stronie tunera.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW-Porsche 914. Sportowe auto ze stajni Porsche i Volkswagena

Marka Porsche od początku istnienia była ściśle powiązana z Volkswagenem. Tylko jeden model w historii nosił oznaczenia obu firm równocześnie. Jest nim VW-Porsche 914. Geneza opracowania wspólnego modelu była prozaiczna. Finanse. Volkswagen potrzebował następcy dla wysłużonego Karmanna Ghia. Z kolei Porsche szukało okazji do wypłynięcia na szersze wody. Firmie ze Stuttgartu brakowało lekkiego i niezbyt…

VW Golf II Foha 17

VW Golf II Foha – Golf z fochem?

Poczta pantoflowa jest najlepszym źródłem informacji. Koniec, kropka! Dlaczego o tym wspominam? Robert, właściciel Golfa II z pakietem Kamei X1, wspomniał mi o ciekawej dwójce kolegi. To auto widywane na wielu zlotach, ale bez typowego parcia na szkło. Oto VW Golf II Foha. Bardzo często zadaję sobie pytanie, czy tak popularny samochód jak Volkswagen Golf…