Manhart CP500 - prawie 500 KM w Cuprze Formentor - Trends Magazines

Manhart CP500 – prawie 500 KM w Cuprze Formentor

Już seryjna Cupra Formentor VZ5 nie narzeka na brak mocy, ale to nie znaczy, że nie może być jej więcej. Wie o tym dobrze firma Manhart, która wzięła na warsztat najmocniejszą Cuprę i zrobiła ją… jeszcze mocniejszą.

Pod koniec 2021 roku Cupra wprowadziła Formentora VZ5, topowy model hiszpańskiej marki, limitowany do 7000 sztuk. Pod maską kryje się pięciocylindrowy silnik turbo z Audi. Cupra Formentor jako pierwsze auto spoza portfolio Ingostadt, które ma zaszczyt posiadania tego silnika. 

Pięciocylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra dostarcza fabrycznie 390 KM i 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Oczywiście to nie powstrzymało to specjalistów z Manhart od dalszych modyfikacji. Co ciekawe, nie jest to pierwsza Cupra Formentor VZ5 przerobiona przez tunera.

W Manhart CP 500 pojawiła się dodatkowa jednostka sterująca MHtronik, a z drugiej intercooler MANHART firmy Wagner. Efekt? Aż 490 KM i aż 630 Nm momentu obrotowego! Oczywiście nie mogło zabraknąć również stalowego układu wydechowego z aktywnymi klapkami.

W porównaniu ze standardem wersja oferuje bardziej klasyczny wygląd z dwoma ukośnie przesuniętymi końcówkami rur wydechowych w kolorze brązu. MANHART zamontował sprężyny H&R, które obniżają nadwozie z przodu o 35 milimetrów i 30 milimetrów z tyłu.

Obręcze MANHART Concave One w rozmiarze 9×20 cali ET35 z oponami 255/35ZR20 zawierają pięć podwójnych szprych i wykończenie w kolorze satynowej czerni ze złotą dekoracją. Dostępne są również różne inne kolory. Wnętrze można także spersonalizować „po swojemu”. Więcej informacji o Manharcie CP500 znajdziesz na oficjalnej stronie tunera.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Porsche bez tablic rejestracyjnych

Zdjął tablice rejestracyjną, bo „tak auto wygląda ładniej”. Dostał srogi mandat

Kierowca tego zielonego Porsche chciał poczuć się jak w USA i postanowił zdjąć przednie tablice rejestracyjne. Mało tego, wpadł na pomysł, że wyjedzie "na miasto" pochwalić się nowym zabiegiem stylistycznym. Ten wyjazd kosztował go kilkaset złotych.  Zgodzimy się, że tablice rejestracyjne nie są zbyt pięknym elementem stylistycznym. W wielu samochodach psują one wygląd, a szczególnie…

TEST VW Polo GTI

TEST Volkswagen Polo GTI – będziemy tęsknić

GTI – trzy litery, dzięki którym serce fanów VW bije szybciej. Jednak mówiąc „GTI” myślimy raczej o Golfie. W nasze ręce jednak wpadł mniejszy brat - Volkswagen Polo GTI. Jest nam z tego powodu trochę smutno... Narodzinom Golfa GTI towarzyszyła idea stworzenia lekkiego, szybkiego, ale niedrogiego samochodu. Pierwszego hot hatcha od VW pokochali wszyscy, a dziś…