Już seryjna Cupra Formentor VZ5 nie narzeka na brak mocy, ale to nie znaczy, że nie może być jej więcej. Wie o tym dobrze firma Manhart, która wzięła na warsztat najmocniejszą Cuprę i zrobiła ją… jeszcze mocniejszą.
Pod koniec 2021 roku Cupra wprowadziła Formentora VZ5, topowy model hiszpańskiej marki, limitowany do 7000 sztuk. Pod maską kryje się pięciocylindrowy silnik turbo z Audi. Cupra Formentor jako pierwsze auto spoza portfolio Ingostadt, które ma zaszczyt posiadania tego silnika.
Pięciocylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra dostarcza fabrycznie 390 KM i 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Oczywiście to nie powstrzymało to specjalistów z Manhart od dalszych modyfikacji. Co ciekawe, nie jest to pierwsza Cupra Formentor VZ5 przerobiona przez tunera.
W Manhart CP 500 pojawiła się dodatkowa jednostka sterująca MHtronik, a z drugiej intercooler MANHART firmy Wagner. Efekt? Aż 490 KM i aż 630 Nm momentu obrotowego! Oczywiście nie mogło zabraknąć również stalowego układu wydechowego z aktywnymi klapkami.
W porównaniu ze standardem wersja oferuje bardziej klasyczny wygląd z dwoma ukośnie przesuniętymi końcówkami rur wydechowych w kolorze brązu. MANHART zamontował sprężyny H&R, które obniżają nadwozie z przodu o 35 milimetrów i 30 milimetrów z tyłu.
Obręcze MANHART Concave One w rozmiarze 9×20 cali ET35 z oponami 255/35ZR20 zawierają pięć podwójnych szprych i wykończenie w kolorze satynowej czerni ze złotą dekoracją. Dostępne są również różne inne kolory. Wnętrze można także spersonalizować „po swojemu”. Więcej informacji o Manharcie CP500 znajdziesz na oficjalnej stronie tunera.