Magiczne BMW E46 323 Ci - Trends Magazines

Magiczne BMW E46 323 Ci

Przygoda Przemka z BMW trwa dopiero od czterech lat, choć fascynacja nią znacznie dłużej. Zanim przesiadł się do widocznej na zdjęciach czarnej E46, sprawdził nie tylko inny bawarski model, ale też inną auta innej marki.

Pierwszym jego autem, jeszcze w technikum, był Opel Vectra A 2.0 z 1989 roku, ale po przejażdżce BMW w pełni zrozumiał, dlaczego te samochody dostarczają najwięcej emocji, wrażeń, a przy tym są bardzo eleganckie i komfortowe. Dlatego gdy tylko zaczął zarabiać, natychmiast pomyślał o kupnie BMW. Pierwszym wymarzonym bawarskim modelem było E36 coupé 1.8 is z 1993 roku. Po dwóch latach zdecydował się je sprzedać, ponieważ zafascynowało go BMW E46 Coupé. Po długich poszukiwaniach w listopadzie 2011 roku kupił upragnioną wersję. Już przy swoim pierwszym BMW Przemek zarejestrował się na kilku forach zrzeszających fanów tej marki i po obejrzeniu wielu projektów modyfikacji wiedział, w jakim kierunku będzie podążał. To German Style. E46 323 Ci idealnie się do tego nadawało. Dodatkową motywacją była chęć pokazania auta w BMW TRENDS, tym bardziej że jego sąsiad Michał miał podobne plany wobec swojego E39.

I tak niedługo po zakupie Przemek przyciemnił szyby. Podobnie postąpił z kierunkowskazami przednimi, bocznymi i tylnymi ‒ diodowymi. Seba328 z forum bmw-syndykat pomógł mu dołożyć ringi CCFL i zrobił efekt Black Hella w przednich lampach ksenonowych.Następnie wzbogacił auto oprzedni i tylny zderzak M-Pakiet, do których po kilku miesiącach dodał kolejne elementy z tej serii: progi i lotkę na klapie bagażnika. Zamontował elektryczne lusterka z M3, a niebiesko-białe emblematy zmienił na styl Black&White. Po zmianie nerek i listwy z chromowanej na shadow line zakończył prace nad wyglądem nadwozia w kolorze Cosmosschwarz Metallic.

Ponieważ w German Style’u bardzo ważne są koła, początkowo Przemek jeździł na felgach będących replikami kultowych BBS Le Mans w rozmiarze 19 cali/8,5 cala z przodu z oponami Conti Sport Contact 225/35/19 cali i 9,5 cala z tyłu z oponami 235/35/19 cali Pirelli P Zero. Teraz jego E46 porusza się na długo poszukiwanych felgach Kerscher CS 18 cali 3tlg, ozdobionych indywidualnymi emblematami wykonanymi przez kolegę, rozmiarze z przodu 9,5 cala i rantem 2,75 cala ET 22oraz oponami TOYO PROXES T1R 215/40R18, a z tyłu 10,5 cala i rantem 3,75 cala ET 26i oponami DUNLOP SP SPORT MAXX 245/35R18 cala z tzw. ukrytymi wentylami.

Zawieszenie to amortyzatory Bilstein i sprężyny H&R -55 mm z przodu i -35 mm z tyłu. Do tego wymienił tylne tuleje pływające na tuleje firmy Meyle i rozpórkę przednich kielichów.

Najmniej zmian nastąpiło w komorze silnika. 170-konna jednostka napędowa M52TUB25 wzbogacona została o robiony na zamówienie przez firmę PROEX tłumik z kwasówki, z końcówkami 2×76 mm, a po naszej sesji zdjęciowej do naszego magazynu zwykły filtr powietrza zastąpiony został sportową wkładką Simota.

We wnętrzu mrocznego E46, w którym był kiedyś mnóstwo drewnianych elementów, są elektryczne podgrzewane skórzane fotele Sportsitze z pamięcią, elektryczna roleta, podłokietniki przedni i tylny, oklejone folią karbonową listwy, dołożona gałka zmiany biegów ///M, podstopnica M-Pakiet. Zwykłą multifunkcyjną kierownicę Przemek zastąpił odpowiednik z M-Pakietu, ozdobiony znaczkiem Black&White i dodał aluminiowe ramki na zegarach. Trzymając się wytycznych M-Pakietu, zmienił jeszcze listwy progowe oraz podsufitkę na czarną.

Reakcje przechodniów na ulicach, kierowców na stacjach benzynowych i klientów centrów handlowych na samochód Przemkawynagradzają mu jego trud. Gdy dodamy do tego nagrody za najładniejszą i najszerszą felgę na zlocie 3erfest w Kozienicach i za najlepszy projekt zlotu w Węgrowie, motywacji do wprowadzania dalszych zmian nie brakuje.

Po kilku kolejnych modyfikacjach jego ukochanej Black E46, takich jak montaż gwintowanego zawieszenia, zmiana rozpórki z przodu i zamontowaniu nowej z tyłu, klapy z wersji CSL, nagłośnienia, oryginalnej nawigacji 16:9 i być może zmiana wnętrza, projekt Przemka będzie ukończony. Ale czy na zawsze? Zobaczymy. Wierzymy, że jeszcze nas zaskoczy.

RT

Fot. Mikołaj Urbański

 

BMW E46 323Ci 2000 r.

SILNIK: 170 KM, M52TUB25, tłumik z kwasówki, końcówki 2×76 mm robiony na zamówienie przez firmę PROEX

NADWOZIE: Cosmosschwarz Metallic, przedni i tylny zderzak oraz progi ‒ M Pakiet, lusterka elektryczne z M3, lampy ksenonowe ze spryskiwaczami z funkcjąa coming home Black Hella, dołożone ringi CCFL, dymione kierunkowskazy przednie i boczne i diodowe tylne lampy, zmieniona nerka i listwy shadow Line, wcześniej chromowane, przyciemnione.

WYPOSAŻENIE: elektryczne, podgrzewane, skórzane fotele Sportsitze z pamięcią, elektryczna roleta, podłokietnik z przodu i z tyłu, dołożona gałka zmiany biegów ///M, listwy wewnętrzne oklejone folią karbonową, wcześniej całe wnętrze w drewnie, podstopnica M pakiet, zwykła multifunkcyjna kierownica zmieniona na kierownicę z M-Pakietu z multifunkcją i znaczkiem Black&White, aluminiowe ramki na zegary, listwy progowe wewnętrzne ze zwykłych zmienione na M-Pakiet, czarna podsufitka M-Pakiet

ZAWIESZENIE: rozpórka przednich kielichów, amortyzatory Bilstein i sprężyny H&R z przodu -55 mm, z tyłu -35 mm, wymienione tylne tuleje pływające na tuleje firmy Meyle

KOŁA/OPONY: felgi Kerscher CS 18 cali 3tlg z indywidualnymi emblematami zrobionymi przez Mikołaja. Z przodu 9,5 cala, rant 2,75 cala ET 22z oponami TOYO PROXES T1R 215/40R18. Z tyłu 10,5 cala, rant 3,75 cala ET 26z oponami DUNLOP SP SPORT MAXX 245/35R18 cali z tzw. ukrytymi wentylami. W poprzednim sezonie felgi repliki BBS Le Mans z przodu w rozmiarze 19 cali x 8,5 cala z oponami Conti Sport Contact 225/35/19 cali, a z tyłu 9,5 cala z oponami 235/35/19 cala Pirelli P Zero

AUTO NA FORACH: www.Bmw-syndykat.pl,www.Bmw3er.pl, www.bmwklubwarszawa.pl,www.bmwklubmazowsze.pl

PODZIĘKOWANIA: dla Seby za pomoc

(BMW TRENDS 1/2014)

Podobne

BMW X3 M E83 4

SUV na bazie M3 E46? Tak, oto BMW X3 M E83

W czasach pierwszego X3 mało kto jeszcze myślał, że SUVy mogą być sportowe, choć to słowo jest na stałe wpisane w ich nazwę. Dziś BMW X3 M nikogo nie dziwi, ale brakuje tam kultowej wolnossącej jednostki S54. Ten gość znalazł na to rozwiązanie.  Obecne BMW X3 M, czyli sportowa wariacja na temat tego SUVa klasy…

BMW 328 Ihle – czyste piękno oldtimerów

Już w latach trzydziestych dwudziestego wieku konkurencja w motosporcie była bardzo podobna do tej, którą mamy obecnie. Istniał Mercedes, Autounion (obecnie Audi) i oczywiście BMW. Zagranicznym rywalem było Bugatti. Większość konkurencji zdominowana była jednak przez pierwsze dwie firmy i BMW potrzebowało samochodu, którym mogłoby pokonać pozostałe niemieckie marki. Tak zrodziło się BMW 328, sportowy roadster,…