Włosi żegnają silnik V10. Oto Lamborghini Huracan STJ - Trends Magazines

Włosi żegnają silnik V10. Oto Lamborghini Huracan STJ

Kończy się kolejna era w motoryzacji. Niedawno żegnaliśmy Audi R8, a teraz czas pożegnać jego kuzyna. Lamborghini Huracan STJ to ostatnie słowo Włochów w kwestii silnika V10. 

Niestety przyszedł czas na kolejny motoryzacyjny pogrzeb. Silnik V10, który był znakiem rozpoznawczym mniejszych modeli z Sant’Agata odchodzi do lamusa. Zanim jednak na dobre się z nim pożegnamy, Włosi pokazali specjalną wersję Huracana właśnie z 10-cylindrowym silnikiem.

Lamborghini Huracán. Czy to nadal ultraluksus? – LUKSUS

STJ oznacza Super Trofeo Jota, auto opiera się na wersji STO, ale ostatni Huracan został znacznie poprawiony. Jednak jeśli myślisz, że producent z Sant’Agata zwiększył moc to jesteś w błędzie. Lamborghini Huracan STJ posiada 5,2-litrową wolnossącą jednostkę V10 o mocy 640 KM i 565 Nm. Moc przekazywana jest na tylne koła za pośrednictwem tej samej co wersja STO, dwusprzęgłowej, siedmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów. STJ ma regulowane amortyzatory pochodzące z samochodów wyścigowych.

Huracan STJ stoi na 20-calowych kołach z centralnym zamkiem, na które naciągnięto specjalnie zaprojektowane opony Bridgestone Potenza Race. Nowo dodane elementy z włókna węglowego w rogach przedniego zderzaka są częścią pakietu aerodynamicznego, który obejmuje również tylny spoiler. Włosi testowali Huracana STJ na torze Nardo, gdzie czas okrążenia był o ponad sekundę lepszy w porównaniu z czasem wersji STO.

Lamborghini Huracan Tecnica – ostatnie wolnossące?

Lamborghini Huracan STJ jest nie do kupienia

Wolnossący silnik V10, który był symbolem mniejszych modeli Lambo przez ostatnie 20 lat (ta jednostka była też obecna w Gallardo) przejdzie do historii. Nowy model będzie zapewne szybszy, mocniejszy i wydajniejszy, ale marka z Sant’Agata już zapowiedziała, że będzie to hybryda. 

Lamborghini Huracan STJ jest więc ostatnim modelem z jednostką V10 i powstało tylko 10 egzemplarzy STJ. Jak można się spodziewać, wszystkie rozeszły się w oka mgnieniu. Cena? Nieznana, ale w zasadzie to bez znaczenia. Zapewne jest kosmiczna. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Schemat nowej kierownicy BMW

BMW wymyśla kierownicę na nowo?

Ujawniono patent jaki zgłosiło do ochrony BMW. Jest to zupełnie zrewolucjonizowana kierownica, o ile można tak ją jeszcze nazwać. Dla aut autonomicznych Kierownica przedstawiona na rysunkach ma znaleźć zastosowanie w samochodach autonomicznych. Jak wiadomo, w tego rodzaju projektach będzie się już liczyła nie tylko przestrzeń dla pasażerów, ale również dla kierowcy. Takie było jedno z…

TEST VW ID.5 Pro Performance – nie taki zły jak go malują

Samochody elektryczne nie mają pochlebnych opinii wśród miłośników motoryzacji, ale chcąc nie chcąc musimy je zaakceptować. Taka jest przyszłość motoryzacji, czy tego chcemy, czy nie. Po tygodniu spędzonym z elektrycznym Volkswagenem możemy powiedzieć jedno – nie jest tak źle. Oto test VW ID.5 Pro Performance. Elektryfikacja nabiera tempa. Dwa lata wystarczyły, by w Polsce potroiła…