Lamborghini Huracan Tecnica - ostatnie wolnossące? - Trends Magazines

Lamborghini Huracan Tecnica – ostatnie wolnossące?

Na trwającym salonie samochodowym w Nowym Jorku Lamborghini zaprezentowało nową odmianę Huracana – Tecnica. To może być ostatni Huracan z wolnossącą jednostką V10. 

Lamborghini Huracan ma na karku już 8 lat. Coraz bardziej zaostrzające się normy spalin powodują, że auta typu Huracana albo wymrą, albo zostaną zastąpione elektrycznymi wariantami. Włoska marka z Sant’Agata nie bardzo chce pożegnać się z „baby Lambo”, dlatego oferuje coraz to nowe wersje. Najnowszą jest Tecnica. Co wyróżnia ten wariant?

Huracan Tecnica wygląda bardziej agresywnie

Z zewnątrz widać nowy przedni zderzak, który zaprojektowano tak, aby strumień powietrza wpadał pod koła zwiększając docisk i poprawiając chłodzenie. Z tyłu także pojawił się inny zderzak, który po raz pierwszy jest wyposażony w kurtynę powietrzną. W efekcie Huracan Tecnica jest aż o 6,1 cm dłuższy od standardowego wariantu i jest bardziej agresywny. 

Pod maską ostatnie tchnienie V10 Lamborghini?

Pod maską Tecnica pracuje kultowe już V10 o pojemności 5,2 litra znany już z modelu STO. Wzmocniona w stosunku do podstawowej wersji EVO jednostka zapewnia moc 640 KM i moment obrotowy 565 Nm. Dzięki temu Huracan Tecnica osiąga „setkę” w zaledwie 3,2 s. Kierowca we włoskim superaucie ma do wyboru trzy tryby: komfortowy Strada, pośredni Sport oraz przeznaczony do najbardziej dynamicznej jazdy Corsa.

Ciekawostką w Huracanie Tecnica jest system chłodzenia w układzie hamulcowym. Specjalne deflektory chłodzące oraz przewody zaciskowe kierują strumień powietrza wprost na tarcze. Pozwala to zmaksymalizować rozpraszanie ciepła oraz zmniejszyć temperaturę płynu hamulcowego. Lamborghini Huracan Tecnica wyróżnia ponadto nowy układ wydechowy z dwiema sześciokątnymi końcówkami.

Na razie oficjalnie nie mówi się o następcy Huracana, ale jakiś czas temu dyrektor generalny Lamborghini, Stefano Domenicali stwierdził:

„Huracán – ten samochód otrzyma napęd hybrydowy. To napęd hybrydowy, a nie w pełni elektryczny, jest odpowiednim rozwiązaniem”.

Warto dodać, że Huracan Tecnica nie będzie limitowaną wersją jak to było w przypadku wersji STO. Być może więc nie będzie to jeszcze ostatnie słowo marki z Sant’Agata na temat wolnossącego V10. Poczekamy, zobaczymy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Tuning BMW E30 widok z przodu

Wyróżniające się BMW E30 w stylu german i swapem silnika z E46

Kilkudziesięcioletnie bawarskie samochody cieszą się w naszym kraju niesłabnącym zainteresowaniem. Jedni widzą w nich relatywnie tanie auto dające przyjemność z jazdy, inni obdarzają wyjątkowym uczuciem i cieszą się z posiadania pełnoprawnego klasyka. Są także tacy, którzy według własnego gustu modyfikują swoje bawarki. Jedną z takich osób jest Piotr, właściciel prezentowanej E30 w stylu german. BMW E30 serii 3 zadebiutowało w 1982 roku i było…

Od 18,75 tys. do 27 tys. dopłaty do „elektryka” – już od 12 lipca

Poznaliśmy szczegóły nowego programu dopłat do aut elektrycznych. Można zyskać do 27 tysięcy złotych. "Mój elektryk" Dyskusja na temat dopłat dopłat do aut elektrycznych nabiera rozpędu. Prowadzony przez NFOŚiGW program wsparcia nabywców samochodów elektrycznych „Mój elektryk” został właśnie uaktualniony. Rozszerzenie grona beneficjentów mogących ubiegać się o dofinansowanie zakupu samochodu elektrycznego o przedsiębiorców i samorządy, podniesienie wysokości dopłaty…