Lamborghini Huracán. Czy to nadal ultraluksus? - LUKSUS - Trends Magazines

Lamborghini Huracán. Czy to nadal ultraluksus? – LUKSUS

Lamborghini chwali się, że w ciągu zaledwie pięciu lat produkcji Lamborghini Huracán z linii montażowej zjechało 14 022 sztuk. Poprzedni model V10, czyli Lamborghini Gallardo, został wyprodukowany w łącznej liczbie 14 022 sztuk w cyklu produkcyjnym dziesięciu lat (od 2003 do 2013). Czy to nadal ultraluksus, jeżeli coraz więcej osób posiada taki samochód? Firma traktuje ten wzrost jako duży sukces, a pamiątkowy model z numerem podwozia 14 022, Huracán EVO coupé w kolorze Grigio Titans (szary), jest przeznaczony na rynek koreański.

Rodzina V10 Huracán to następca kultowego Gallardo. Zadebiutowała na rynku światowym w 2014 roku w wersji coupé, a następnie w wersji Spyder. Do rodziny dołączyły wersje Performante w 2017 roku i Performante Spyder w 2018 roku. W 2019 r. Wprowadzono lifting, a nowe auto nazywa się Huracán EVO (coupe i Spyder). Posiada m. in. silnik V10 nowej generacji oraz ulepszoną aerodynamikę.

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2019 r. (Od 1 stycznia do 30 czerwca) Automobili Lamborghini dostarczyło klientom łącznie 4,553 samochody: wzrost o 96% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Czy tak dynamiczny wzrost służy brandowi Lamborghini jako marki bardzo luksusowej? Czas pokaże, a my gratulujemy tak znaczącego rozwoju.


Zamów prenumeratę

Podobne

Efektowny VW Golf 1

Moc – 255 KM. Masa własna – niecałe 800 kg. Niespełna 5 sekund do 100 km/h. Jakie auto może pochwalić się takimi pobudzającymi parametrami? Poczciwy i niewyróżniający się Golf I Mariusza. Montowanie silników o nieprzeciętnych mocach w teoretycznie przeciętnych samochodach nie jest czymś zupełnie nowym. Takie zabiegi nie są także zjawiskiem częstym, a widok sportowego…

Honda Civic Type R 2022 – ostatni z silnikiem benzynowym

Honda oficjalnie jeszcze nie zapowiedziała nowego Civica Type R, ale według przecieków w aucie pozostanie benzynowy silnik turbo, bez elektrycznych wspomagaczy. Z pewnością pozostanie też potrójna końcówka układu wydechowego. Czego możemy spodziewać się po nowej Hondzie Civic Type R? Początkowo, według plotek Civic Type R miał mieć układ hybrydowy o mocy ok. 400 KM, ale…