Czy niskoprofilowe opony i duże koła nadają się do tuningu Passata? - Trends Magazines

Czy niskoprofilowe opony i duże koła nadają się do tuningu Passata?

Tuning VW Passat B3 BG auto w czasie jazdy

Czy w Polsce da się jeździć na niskoprofilowych oponach? Niektórzy twierdzą, że to niemożliwe. Pokażemy na przykładzie tego VW, że jest to jak najbardziej realne! Do tego dołożymy jeszcze szczyptę stonowanego stylingu i syczące zawieszenie, czyli kolejny wzorzec do naśladowania dla właścicieli Passatów.

 

Pamiętacie znanego w Polsce i prezentowanego dość dawno na łamach VW TRENDS niebieskiego Golfa III „Krisa” ? Dla wielu osób był kwintesencją german style’u. Na forach i zlotach określany był mianem jednego z najładniejszych reprezentantów volkswagenowskiej sceny tuningowej w kraju. Niestety przyszedł czas na rozstanie. Było ciężko, ale Krzysiek potrzebował większego samochodu. Nie chciał jednak rezygnować z ulubionej marki, więc szukał odpowiedniego auta wśród Volkswagenów.

Tuning VW Passat B3 BG nalepka na szybie

Poszukiwania Passaat 3BGG

Passat okazał się tym, czego szukał. Wersja kombi w „budzie” 3BGG najbardziej odpowiadała jego wymaganiom. Poszukiwania trwały. Dzięki codziennemu przeglądaniu ogłoszeń pewnego dnia w internecie znalazł właściwego Passata.

Tuning VW Passat B3 BG auto od frontu

„Kris” był tak oczarowany samochodem, że natychmiast umówił się na oględziny na drugim końcu Polski. Wypatrzył bowiem perełkę, jakich mało – „passka” z zawieszeniem typu air ride! Przy oględzinach auto zachwyciło go jeszcze bardziej. Ujął go idealnym stanem technicznym, ulubionym silnikiem TDi oraz magicznym „pssst”. Tego samego dnia wracał swoim nowym nabytkiem do domu.

Variant z 4Motion

Variant z 2001 roku wyposażony był bardzo bogato i miał wszystko, co tylko mógł, poza napędem 4-motion. Poruszał się na kołach ASA o rozmiarach 19 cali średnicy i szerokości 8,5 z przodu, a 9,5 z tyłu, na które naciągnięte były opony Uniroyal 235/35. No cóż, auto już wtedy było piękne i jedni z Was stwierdzą pewnie – co tu zmieniać?

Tuning VW Passat B3 BG auto z boku

Przecież to ideał Passata. Ci, którzy myślą, że zaraz będzie tu 12-stronicowa lista przeróbek, również są w błędzie. Wypośrodkujmy to. Zmiany zaszły, ale jedynie kosmetyczne i takich się tu spodziewać należało! „Kris” sztukę tuningu ma już opanowaną do perfekcji i wie, jak się zabrać za taki pojazd, jakim jest Passat Variant.

Tuning VW Passat B3 BG sterowanie air ride

Wymiana lamp

Zaczęło się od wymiany tylnych lamp. Zamontowane zostały reflektory od wersji W8 z chromowanym paskiem. Lusterka również pochodzą z innej wersji, bo z modelu B6.

Tuning VW Passat B3 BG tyla lampa

W dolnej części posiadają kierunkowskazy boczne, przez co łatwo zrozumieć, że seryjnych w błotnikach już nie ma. Krzysiek i tutaj dodał mały akcent od siebie – ciemne kierunkowskazy w lusterkach od in.pro zdecydowanie lepiej pasowały do koloru auta. 

Zmiana frontu Passata

Zamiany zaszły też z przodu samochodu. Tam właśnie pojawił się podkreślający prestiż chromowany grill bez znaczka. Zderzak został lekko wygładzony, a tablica rejestracyjna przeniesiona niżej. Seryjne i same w sobie ładne reflektory otrzymały biksenon.

Tuning VW Passat B3 BG przedni reflektor

Z tyłu natomiast dokonano jeszcze dwóch małych modyfikacji, a mianowicie usunięto wycieraczkę i znaczek. Klapa stała się dzięki temu bardziej gładka i spójna.

20-calowe felgi

Czas na punkt kulminacyjny poprawek. Krzyśkowi 19 cali przestało już wystarczać. Zaklepano ranty w błotnikach, by wsadzić w nadkola potężne „dwudziestki”! Takie koło to już nie przelewki. Felgi Audi S-line 20×8,5 cali robią nie lada wrażenie. Do tego opony o szerokości 225 i – dla niektórych – w hardcore’owym profilu – 30, czyli 225/30 Nankang Ultrasport NS-II.

Tuning VW Passat B3 BG felga od Audi

Ekskluzywne wnętrze Passata

Nadszedł czas, aby przejść do wnętrza. Chwytamy więc za klamki, które pozbawiono zamków. Obecnie otworzyć Passata można jedynie za pomocą pilota. W środku miło i przytulnie.

Tuning VW Passat B3 BG kokpit

Jazdę umila nam bogate wyposażenie wersji High Line. Skóra i alcantara wyglądają dobrze, a podróżuje się świetnie, gdyż siedzenia można ustawić elektrycznie. Dostrzegliśmy między innymi kierownicę multifunkcyjną, nawigację z DVD i kilka elementów z Passata W8.

Tuning VW Passat B3 BG tylna kanapa

Najważniejsze jest jednak coś zupełnie innego – mały wkomponowany między fotelami panel z przełącznikami i wskaźnikami. To właśnie tu rozpoczyna się zabawa w „psss…”.

Tuning VW Passat B3 BG przednie fotele

Duża felga nie jest zła

Bardzo delikatne zmiany w połączeniu z dobrze dobranymi kołami i zawieszeniem regulowanym powietrzem budzą respekt. Doświadczenie zdobyte przy modyfikacji Golfa III zaowocowało nowym projektem w postaci VW Passata. Dodatkowo Krzysiek udowadnia nam, że nawet po polskich drogach można jeździć na dużych felgach z niskoprofilowymi oponami. W planach są: chip podnoszący moc silnika, zmiana koloru, zderzaki z obrysówkami od wersji US i tylna klapa również rodem z USA.

Tuning VW Passat B3 BG święcący napis Passat na tylnej szybie

„Kris” chce jeszcze wymienić poduszki w zawieszeniu, aby auto można było opuścić jeszcze niżej…

Łukasz „Mapet” Janecki

Foto: Mikołaj Urbański

Tuning VW Passat B3 BG auto od tyłu

VW Passat 3BG, 2001 r.

Silnik i napęd: silnik 1.9 TDi 130 KM, automatyczna skrzynia biegów. 

Nadwozie: grill bez znaczka, brak kierunkowskazów w błotnikach, znaczka i wycieraczki na tylnej klapie, tylne lampy z chromem od Passata W8, zaklepane ranty błotników, lusterka z Passta B6 z ciemnymi kierunkowskazami in.pro, klamki bez zamków, biksenon.

Koła i zawieszenie: zawieszenie pneumatyczne – air ride – regulacja każdej osi osobno, 20-calowe felgi aluminiowe Audi S-line 20×8,5”, opony 225/30 Nankang Ultrasport NS-II.

Wnętrze:  tapicerka skóra/alcantara, nawigacja z DVD, wyposażenie High Line, kierownica multifunkcyjna, wskaźniki i przełączniki zawieszenia pneumatycznego, elementy od Passata W8.

(VW TRENDS 4/2008)

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

See-Golf – pływający kabriolet Volkswagena

Solidny, praktyczny, pewny w prowadzeniu, a w wersji GTI także zaskakujący osiągami. Czy z Golfa można wycisnąć coś jeszcze? W 1980 r. profesor Ernst Fiala uznał, że tak i po uzyskaniu zgody od przełożonych rozpoczął pracę nad pływającym samochodem. Dziś jest on znany jako Volkswagen See-Golf. Zlot nad Wörthersee jest jedną z najważniejszych imprez w…

VW T-Roc 2.0 TSI

VW T-Roc: auto z mocnym charakterem

T-Roc pozytywnie wyróżnia się wśród innych kompaktowych SUV-ów. Ma wyrazistą sylwetkę, niezawodny napęd na obie osie i jest dostępny ze 190-konnym silnikiem 2.0 TSI. Specjalizująca się w badaniach motoryzacyjnego rynku firma Jato Dynamics pozycjonuje T-Roca w segmencie B-SUV. Należy do niego także T-Cross. Tak duża oferta Volkswagena w jednym segmencie tylko pozornie jest pozbawione sensu. W rzeczywistości ułatwia klientom dopasowanie…