Lamborghini Aventador - ile powstało takich bolidów? Firma świętuje - Trends Magazines

Lamborghini Aventador – ile powstało takich bolidów? Firma świętuje

Automobili Lamborghini osiągnęło historyczny kamień milowy ze swoim modelem V12: w ciągu dziewięciu lat fabryka Sant’Agata Bolognese wyprodukowała 10 000 Aventadorów. Samochód z podwoziem o numerze 10.000 to Aventador SVJ Roadster przeznaczony na rynek tajski.

Gama Aventador zadebiutowała w 2011 roku w wersji coupé jako Aventador LP 700-4. Dzięki wprowadzonym nowym rozwiązaniom technologicznym od razu stał się hitem w świecie supersportowych samochodów. Jego innowacyjny monocoque z włókna węglowego produkowany w fabryce Sant’Agata Bolognese to „single shell”: w odróżnieniu od innych rozwiązań łączy kokpit, podłogę i dach samochodu w jedną konstrukcję, zapewniając niezwykle wysoką sztywność strukturalną, a tym samym maksymalne osiągi pod względem zachowania dynamicznego i bezpieczeństwa biernego.

Wolnossące V12

Zupełnie nowy silnik V12 został opracowany dla Aventador LP 700-4: o mocy 700 KM (515 kW) przy 8250 obr / min został okrzyknięty jako „the last V12” momencie jego wprowadzenia. Jednostka umożliwiała  przyspieszenie 2,9 sekundy od 0 do 100 km/h oraz prędkość maksymalna 350 km/h.

Dwie wersje nadwoziowe

W listopadzie 2012 roku firma Automobili Lamborghini zaprezentowała wersję Roadster modelu Aventador. Jego dach składa się z dwóch sekcji i jest wykonany w całości z włókna węglowego, przy użyciu różnych technologii. W rzeczywistości każda sekcja dachu waży mniej niż 6 kg. Tylny słupek został przeprojektowany, aby zapewnić zdejmowanemu dachowi odpowiednie podparcie, aby pomieścić automatyczny system ochrony pasażerów i dostatecznie przewietrzyć przedział silnikowy.

Podobne

najchętniej sprowadzanych aut w 2023 roku

TOP 15 najchętniej sprowadzanych aut w 2023 roku

W całym 2023 roku sprowadzono do Polski 805 775 aut, co oznacza wzrost w skali roku o 4,3%. To najlepszy wynik od niemal dekady. Oto zestawienie najchętniej sprowadzanych aut w 2023 roku. Import aut sukcesywnie wzrasta. Samochody sprowadzane są chętniej, bo i popyt na nie jest większy. To z kolei jest spowodowane wysokimi cenami nowych…

Jest decyzja ws. silników spalinowych. Istnieje pewna furtka

Na forum Unii Europejskiej Rada padła ostateczna decyzja zakazująca sprzedaży nowych aut z silnikami spalinowymi. Przeciwko głosowała jedynie Polska. Jest jednak pewna ugoda, która wciąż umożliwi produkcję tradycyjnych samochodów. Po decyzji UE, mającej na celu redukcję emisji CO2 nowych aut osobowych i dostawczych o 100 proc. od 2035 roku, oburzyły się Niemcy. Wydawało się, że…