Lamborghini Aventador - ile powstało takich bolidów? Firma świętuje - Trends Magazines

Lamborghini Aventador – ile powstało takich bolidów? Firma świętuje

Automobili Lamborghini osiągnęło historyczny kamień milowy ze swoim modelem V12: w ciągu dziewięciu lat fabryka Sant’Agata Bolognese wyprodukowała 10 000 Aventadorów. Samochód z podwoziem o numerze 10.000 to Aventador SVJ Roadster przeznaczony na rynek tajski.

Gama Aventador zadebiutowała w 2011 roku w wersji coupé jako Aventador LP 700-4. Dzięki wprowadzonym nowym rozwiązaniom technologicznym od razu stał się hitem w świecie supersportowych samochodów. Jego innowacyjny monocoque z włókna węglowego produkowany w fabryce Sant’Agata Bolognese to „single shell”: w odróżnieniu od innych rozwiązań łączy kokpit, podłogę i dach samochodu w jedną konstrukcję, zapewniając niezwykle wysoką sztywność strukturalną, a tym samym maksymalne osiągi pod względem zachowania dynamicznego i bezpieczeństwa biernego.

Wolnossące V12

Zupełnie nowy silnik V12 został opracowany dla Aventador LP 700-4: o mocy 700 KM (515 kW) przy 8250 obr / min został okrzyknięty jako „the last V12” momencie jego wprowadzenia. Jednostka umożliwiała  przyspieszenie 2,9 sekundy od 0 do 100 km/h oraz prędkość maksymalna 350 km/h.

Dwie wersje nadwoziowe

W listopadzie 2012 roku firma Automobili Lamborghini zaprezentowała wersję Roadster modelu Aventador. Jego dach składa się z dwóch sekcji i jest wykonany w całości z włókna węglowego, przy użyciu różnych technologii. W rzeczywistości każda sekcja dachu waży mniej niż 6 kg. Tylny słupek został przeprojektowany, aby zapewnić zdejmowanemu dachowi odpowiednie podparcie, aby pomieścić automatyczny system ochrony pasażerów i dostatecznie przewietrzyć przedział silnikowy.

Podobne

„Superjajka”. Wesołych Świąt!

Wesołych Świąt! Do życzeń dołączamy "superjajka". Chodzi oczywiście o auta firmy Koenigsegg. Te megasamochody są pieszczotliwie nazywane "the egg", czyli jajko. Koenigsegg Gemera To pierwsze w historii firmy czteroosobowe auto. Do napędu służy 600-konny silnik spalinowy w technologii Freevalve (brak wałków rozrządu) oraz 3 silniki elektryczne- każdy o mocy 500 KM. Moc systemowa to 1700…

Skoda Fabia Kombi kończy żywot?

Jak donosi czeska agencja mediowa ČTK, powołując się na firmową korespondencję Fabia Kombi nowej generacji prawdopodobnie nie pojawi się. Została uśmiercona przez normę spalin Euro 7.  Skoda Fabia Kombi III na rynku trzymała się całkiem nieźle, dlatego Skoda chciała utrzymać ten model przy życiu. Potwierdzał to nawet CEO Skody - Thomas Schäfer. Teraz, za sprawą…