Koniec TDI w Audi? - Trends Magazines

Koniec TDI w Audi?

Ze względu na coraz większą presję i bardziej restrykcyjne normy emisji spalin, niemiecka marka chce zrezygnować ze sprzedaży aut z silnikami TDI. 

Na naszych oczach świat motoryzacji przechodzi ogromną transformację. I nie jest to wcale górnolotne stwierdzenie, ale fakt.

Audi – marka, która dała nam pierwszy samochód wyścigowy w Le Mans napędzany ropą, najpotężniejszego diesla montowanego w aucie seryjnym, czyli Q7 V12 TDI oraz niesamowity koncept R8 V12 TDI, właśnie rezygnuje ze sprzedaży swoich samochodów z jednostkami wysokoprężnymi na terenie Holandii

Według portalu Autoblog.nl od 1 kwietnia 2022 w niderlandzkich salonach Audi będzie można znaleźć tylko auta z napędem benzynowym, hybrydowym lub czysto elektrycznym. Jest to oczywiście podyktowane nie tylko szalejącymi cenami ropy, kończącymi się zasobami, ale normami spalin. 

Przypomnijmy, że w lipcu zeszłego roku Komisja Europejska ogłosiła plan redukcji emisji CO2, który zakłada 55-procentowy spadek do 2030 roku. Już teraz jest to największe wyzwanie, przed jakim stanęła motoryzacja, a to jeszcze nie koniec. Potem emisja tego gazu ma spaść do zera! 

Audi wycofuje się także ze sprzedaży innych silników. Z oferty niebawem zniknie wolnossące V10 z modelu R8, które pozostanie utrzymane przy życiu w Lamborghini Huracanie. Nowa generacja R8 będzie elektryczna. Niepewne są też losy mniejszej jednostki 2,5 R5 z Audi RS3 czy TT RS. Kolejne generacje będą z pewnością mocno zelektryfikowane. 

Spieszmy się kochać diesle, tak szybko odchodzą? Przy obecnych cenach oleju napędowego to niestety trudne…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Kiedy tak kochasz elektryki, że rzeźbisz je w piasku. Oto piaskowe BMW iX M60

Leonardo Ugolini to włoski artysta, który jest znany z rzeźb piaskowych. Tym razem postanowił stworzyć samochód. Detale wyglądają imponująco! Amerykański dział BMW zaproponował włoskiemu artyście stworzenie jednego z modeli z piasku. Wybór padł na elektryczne BMW iX M60. Leonardo mocno przyłożył się do projektu. Przed przystąpieniem do prac poświęcił sporo czasu na przyglądanie się detalom.…

Platforma MEB – na tym powstają VW ID.

Pisząc o Volkswagenach z rodziny ID. nie możemy zapomnieć o platformie MEB. Co trzeba wiedzieć na temat Modulare Elektrobaukasten? Inżynierowie Volkswagena zmienili sposób myślenia o projektowaniu i produkcji samochodów, tworząc platformę MQB. W jej przypadku jedyną stałą była odległość pedałów od przedniej osi, oraz unifikacja zespołów napędowych czy elektroniki w desce rozdzielczej i pod maską. Rozmiary i położenie pozostałych elementów można kształtować wedle…