Klamka zapadła. Koniec silników BMW z Monachium - Trends Magazines

Klamka zapadła. Koniec silników BMW z Monachium

Silnik BMW

BMW długo się przed tym wzbraniało, ale niestety stało się to, co nieuniknione. Z fabryki BMW w Monachium zjechał ostatni silnik spalinowy wyprodukowany w tym miejscu. 

BMW od dłuższego czasu informuje, że pozostanie marką, która będzie produkowała silniki spalinowe tak długo, jak to będzie możliwe. Niestety decyzje zapadły i elektryczna przyszłość jest nieunikniona, czego efektem jest koniec produkcji silników spalinowych BMW w fabryce w Monachium. 

BMW po 60 latach kończy produkcję silników

Z monachijskiej fabryki wyjeżdżały jednostki przeróżnej maści – od 4-cylindrowych jednostek, przez kultowe R6, aż po flagowe V8 i V12, których zresztą w BMW już od lat nie ma. Ostatnim modelem z wielkim motorem V12 było 760Li, którym odbyliśmy sentymentalną podróż. Z fabryki w Monachium wyjeżdżały też silniki napędzające auta Mini i Rolls-Royce. 

Niektórzy z Was mogą powiedzieć, że silniki BMW skończyły się na M52 lub M57, ale jednak wiele udanych konstrukcji powstało także w późniejszym czasie. Niestety, teraz BMW przestawia swoje linie produkcyjne na nowe „elektryczne” tory i skupia swoje wysyłki na rozwoju napędu elektrycznego. 

Najlepsze silniki BMW

Zakład BMW w Monachium będzie teraz przechodził proces prac przygotowawczych w kierunku produkcji aut elektrycznych. Jak szacuje bawarski serwis BR24, przy produkcji silników spalinowych pracowało ok. 1200 osób. Niemiecki koncern podkreśla, że wszystkie te osoby przeszkolono i znajdą zatrudnienie w innych obszarach zakładu. Na terenie, gdzie wcześniej stała hala do produkcji silników spalinowych, ma powstać teraz hala montażowa nowych modeli. Jej dostosowanie będzie kosztować ok. 400 milionów euro.

BMW w Monachium będzie produkowało elektryki

Obecnie w Monachium produkuje się tylko jeden elektryczny model – BMW i4. Jego produkcja ruszyła jesienią 2021 roku. Tymczasem od 2026 roku, monachijską fabrykę mają opuszczać samochody z nowej ery, tzw. Neue Klasse.

Inne elektryczne modele marki, takie jak iX, i7, a także i5 są budowane w zakładzie w Dingolfing. W Regensburgu powstają z kolej elektryczne SUV-y, takie jak iX1 oraz iX2.

BMW Vision Neue Klasse – szykuje się rewolucja

Nie będzie więcej spalinowych silników od BMW?

Będzie ich znacznie mniej, co nie oznacza, że całkiem znikną. Będą teraz produkowane w dwóch fabrykach – w Steyr w Austrii oraz w Hams Hall w Wielkiej Brytanii. Czas zacząć dbać o stare i dobre silniki w swoich BMW, bo już niedługo powiedzenie: „już takich nie robią”, stanie się gorzką rzeczywistością.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

tzw. eLka na dachu samochody egzaminacyjnego

Nagranie z egzaminu na prawo jazdy. Kto i kiedy może je zobaczyć?

Powszechnie wiadomo, że państwowe egzaminy na prawo jazdy muszą być rejestrowane, jednak mało kto wie, co dzieje się z nagranym materiałem. Nagranie z egzaminu na prawo jazdy. Kto może je zobaczyć?  Nieważne, czy nasz egzamin będziemy zdawać pojazdem należącym do ośrodka egzaminacyjnego, czy skorzystamy z możliwości podstawienia samochodu przez naszą szkołę jazdy- tak czy inaczej…

Te auta wytrzymają nawet 500 tys. km

Jeśli przy wyborze auta słowa: bezawaryjny, niezawodny i pancerny są dla Ciebie kluczowe, powinieneś sprawdzić to zestawienie. Oto auta, które wytrzymają przebiegi nawet 500 tysięcy kilometrów.  BMW Serii 5 E39 Ten model chyba nie jest zaskoczeniem, prawda? Istnieje opinia, że to "ostatnie prawdziwe BMW", cokolwiek to znaczy. Wiemy na pewno, że to ostatnie BMW Serii…