Koniec koszmaru. Łatwiejsze ładowanie elektryka dzięki karcie Visa? - Trends Magazines

Koniec koszmaru. Łatwiejsze ładowanie elektryka dzięki karcie Visa?

Platnośc visa za ładownie elektryka

Wygląda na to, że skończy się koszmar właścicieli elektryków, którzy muszą wybierać operatora i mieć odpowiednią kartę lub aplikację. Znana wszystkim Visa, której karty mamy w porfleach zwróciła uwagę na konieczność ustandaryzowania systemów, które umożliwią płynne i intuicyjne płatności w punktach ładowania pojazdów elektrycznych (EV) w całej Europie.

Organizacja kieruje się przekonaniem, że europejska branża ładowania pojazdów elektrycznych powinna podjąć zobowiązanie do zapewnienia konsumentom swobodnego wyboru metody płatności – głównie dzięki przyjęciu rozwiązań opartych na interoperacyjnych płatnościach typu open-loop.

Problem różnych operatorów

Obecnie w branży nie istnieje szeroko rozpowszechniony standard akceptacji płatności w punktach ładowania pojazdów elektrycznych. Prowadzi to do sytuacji, w której konsumenci w Europie często nie mogą wybrać metody płatności i zmuszeni są do korzystania z jednej opcji (na przykład zarejestrowania się w określonej aplikacji lub programie dostawcy usług ładowania) lub nawet nie są w stanie w ogóle naładować pojazdu, ponieważ nie mają wykupionego odpowiedniego abonamentu. Tylko w kilku krajach europejskich, na przykład w Niemczech, przyjęto ramy prawne zmierzające do ujednolicenia tego obszaru.

Obierając sobie za cel dalsze, korzystne dla konsumentów, postępy w tym obszarze, Visa przeprowadzi konsultacje z producentami punktów ładowania pojazdów elektrycznych i innymi liderami branżowymi, których rolą będzie zidentyfikowanie barier dla wprowadzenia interoperacyjnych i cyfrowych płatności oraz wypracowanie odpowiednich rozwiązań pozwalających na upowszechnienie dostępu do nich.

Jednolity system płatności

Visa ogłosiła także, że jako pierwsza firma z branży usług finansowych i płatniczych stanie się pełnoprawnym członkiem Charging Interface Initiative (CharIN). CharIN to inicjatywa poświęcona promowaniu globalnych standardów w obszarze ładowania pojazdów, zrzeszająca uczestników łańcucha wartości w sektorze e-mobilności. Organizacja skupia się na rozwijaniu globalnej infrastruktury, bezpiecznych protokołów ładowania i płatności oraz nowych technologii, by ułatwić budowę zainteresowania samochodami elektrycznymi i ich szybsze upowszechnienie. Jako członek CharIN, Visa będzie wspierać te cele, wykorzystując swoją specjalistyczną wiedzę w obszarze płatności.

Wierzymy, że upowszechnienie pojazdów elektrycznych jest kluczowe dla osiągnięcia europejskiego celu neutralności węglowej. Jeśli chcemy, aby ludzie wybierali mobilność elektryczną, musimy umożliwić im łatwe płacenie za ładowanie swoich pojazdów. W tej chwili tak się nie dzieje. Wierzymy, że musi się to zmienić, aby konsumenci zyskali wolność wyboru, na którą zasługują – powiedziała Charlotte Hogg CEO Visa w Europie.

Ciekawe kiedy ładowanie elektryka będzie tak proste jak tankowanie klasycznego samochodu? Jak sądzicie?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Odliczanie rozpoczęte. Nowa rodzina modeli Volkswagen I.D.

Przedstawiciele Volkswagena zapowiedzieli, że już w 2020 r. zainteresowani będą mogli cieszyć się modelami z nowej rodziny Volkswagen I.D. - od podstaw budowanej jako samochody elektryczne na przeznaczonej dla nich platformie MEB. Czas pędzi nieubłaganie, a Volkswagen ogłosił właśnie, że rozpoczyna odliczanie 100 tygodni do rozpoczęcia pierwszego modeli z rodziny Volkswagen I.D. w fabryce w…

TEST Cupra Leon ST VZ 333

TEST Cupra Leon ST VZ 333 – na tor i do przedszkola

Cupra Leon ST to jeden z najciekawszych kombi na rynku. Auto wygląda świetnie, szczególnie w matowym odcieniu brązu, jeszcze lepiej brzmi, a przy tym jest niemniej praktyczne niż zwykłe kombi. W nasze ręce wpadła tym razem Cupra Leon ST VZ 333. Oto test.  Cupra Leon w najnowszej odsłonie jest na rynku już od 2020 roku.…