Nowa klasa wyścigowa dla elektryków. Hyundai weźmie udział nowym modelem Veloster N ETCR - SPORT - Trends Magazines
4 °C Warsaw, PL
8 marca 2021

Nowa klasa wyścigowa dla elektryków. Hyundai weźmie udział nowym modelem Veloster N ETCR – SPORT

Stare motoryzacyjne porzekadło mówi, że motosport jest ojcem postępu technologicznego w tej branży. A skoro jesteśmy u progu ery pojazdów elektrycznych, to nowe klasy do rywalizacji dla elektryków stają się coraz bardziej popularne. Jedną z nich jest ETCR,  czyli Electric Touring Car Championship. Swój udział w pierwszym sezonie 2020 zapowiedziała Cupra, a teraz do grona partycypantów dołącza Hyundai. Podczas dnia prasowego targów Frankfurt Motor Show (IAA) 2019 Hyundai Motorsport zaprezentował model Veloster N ETCR, pierwszy elektryczny samochód wyścigowy Hyundai.

Samochód został stworzony w oparciu o model Veloster N, aby od 2020 roku brać udział w ETRC, nowej serii wyścigów samochodów turystycznych o napędzie elektrycznym. Veloster N ETCR został zaprojektowany i zbudowany w siedzibie Hyundai Motorsport w Alzenau. Jest w pełni elektryczny, posiada napęd na tylne koła oraz centralnie umieszczony silnik, zgodnie z regulacjami ETCR.  Prace projektowe nad samochodem rozpoczęły się w listopadzie 2018 roku, a prototyp został zaprezentowany w sierpniu 2019 roku. Pełne testy auta rozpoczną się w tym miesiącu i będą przy nich obecni doświadczeni inżynierowie, przeszkoleni przez Hyundai Motorsport. Na pierwszy sezon ETCR zostaną wyprodukowane dwa modele Veloster N TCR.  Czy chcielibyście, żebyśmy śledzili tę serię?

Podobne

Peugeot_508_2.0_HDI

Test Peugeota 508 – wart uwagi

Dobra wiadomość. Peugeot nie rezygnuje z posiadania w ofercie limuzyny segmentu D. Zaprezentowany w 2018 model 508 odchodzi jednak od wizerunku pojemnego rodzinnego auta i stawia na uniwersalny, sportowy design.   Walka o klienta w tej klasie nigdy nie była prosta ze względu na obecność prawie wszystkich producentów, ale ogólny trend w kupowaniu suv-ów ostudził…

RRasowe PoRRównanie, czyli Golf R kontra T-Roc R: która “erka” VW lepsza?

Popyt na luksusowe samochody ciągle rośnie, a wielu marzy o modelu, którego napęd i zawieszenie będą zapewniały sportowe osiągi. Takie właśnie założenia realizuje Volkswagen R GmbH. Do niedawna królem był Golf R siódmej generacji. Dziś Golf R 7 FL nie jest już produkowany, a pałeczkę przejął T-Roc R. Czy jest lepszym wyborem? Golf jest klasycznym hatchbackiem, a T-Roc reprezentuje coraz modniejszy segment SUV – w tym…