Właśnie trwa Concorso d’Eleganza Villa d’Este, czyli słynny pokaz elegancji dla bogatych tego świata, gdzie pokazywane są najznakomitsze samochody. BMW pokazuje często tam swoje koncepty i nie inaczej jest w tym roku. Oto najnowsze dzieło z Bawarii – BMW Skytop.
Coroczny konkurs piękności zabytkowych samochodów i motocykli odbywający się nad brzegiem jeziorem Como to dobra okazja do zaprezentowania popisowych modeli koncepcyjnych. Tak od lat robi BMW, który pokazał tam m.in. piękne BMW Concept Touring Coupe, czy BMW 3.0 CSL Hommage. W tym roku Niemcy nie opuścili poprzeczki i znów zachwycili wszystkich pięknym modelem – BMW Skytop.
BMW Skytop to Seria 8 w nadwoziu targa
Dwuosobowy kabriolet wygląda jak starannie wymodelowana rzeźba: sportowa i elegancka, która uzupełnia jego atletyczną i muskularną postawę. Wnętrze i wygląd zewnętrzny BMW Skytop błyszczą monochromatycznymi kolorami i łączą ekskluzywne materiały z tradycyjnym rzemiosłem. Nie sposób odmówić mu elegancji, długa maska i rozciągający się tył jak w Rolls-Royce’ie Boat Tail robią niezwykłe wrażenie.
Z perspektywy lotu ptaka, w oczy rzuca się maska w kształcie strzały, typowa dla BMW stylistyka przodu rekina z podświetlaną atrapą chłodnicy i zwężający się tył. Nawiązania do legendarnego roadstera BMW Z8 nie są tu przypadkowe. Szczególną uwagę zwraca mostek biegnący od maski przez wnętrze aż po aluminiową listwę na tylnej klapie podkreślający dynamiczny design.
Klarowna i purystyczna stylistyka umożliwia rozmieszczenie wszystkich funkcji oświetlenia w jednym elemencie. Całość uzupełniają równie płaskie lampy tylne.
Brązowa kolorystyka BMW Skytop tworzy harmonijne przejście z wnętrza na zewnątrz zarówno przy otwartym, jak i zamkniętym dachu. W tylnej części odcień dachu płynnie przechodzi w stonowany srebrny lakier z efektem chromowanego cieniowania. Kunsztowny gradient barw stworzony został przez mistrza malarza lakierniczego z fabryki BMW Group w Dingolfing.
Wnętrze konceptu to kopia BMW 8
Brązowa kolorystyka BMW Skytop tworzy harmonijne przejście z wnętrza na zewnątrz zarówno przy otwartym, jak i zamkniętym dachu. W tylnej części odcień dachu płynnie przechodzi w stonowany srebrny lakier z efektem chromowanego cieniowania. Kunsztowny gradient barw stworzony został przez mistrza malarza lakierniczego z fabryki BMW Group w Dingolfing.
Wnętrze wygląda jak żywcem przejęte z Serii 8, ze znajomym cyfrowym zestawem wskaźników, ekranem systemu informacyjno-rozrywkowego, konsolą środkową i dźwignią zmiany biegów. Choć obite skórą siedzenia i kierownica wyglądają pięknie, widać, że to kopia auta produkcyjnego.
Unikalny pałąk za siedzeniami zrobiono specjalnie do tego modelu i wyposażono w elektrycznie chowane okno. Dach to element dwuczęściowy, który można zdjąć ręcznie i schować w przestrzeni bagażnika.
BMW ma problem z konceptami, to swoista choroba dwubiegunowa
Choć BMW Skytop jest konceptem to nie wygląda jak szalona wizja stylisty-maniaka. Auto mogłoby wejść do produkcji, ale prawdopodobnie tak się nie stanie. W ofercie jest już coupe i kabriolet serii 8, więc piękna targa mogłaby być kanibalem i zagrozić swoim rodzinnym rywalom.
Patrząc na modele BMW z ostatnich lat, trudno połapać się w drodze, którą chcą iść Bawarczycy. Z jednej strony oglądamy piękne koncepty i pokaz możliwości stylistów, a następnego dnia oglądamy mocno kontrowersyjne, albo po prostu nieudane modele XM obite „łazienkowym welurem”. Modele koncepcyjne zawsze są pokazem tego, co można zrobić, ale na litość boską – czemu BMW nie wprowadzi choć części tego designu do modelu produkcyjnych?!