Kultowy BBS Super RS z... drewna! - Trends Magazines

Kultowy BBS Super RS z… drewna!

felgi BBS RS

Stal, aluminium, magnez i włókno węglowe to tylko niektóre z materiałów używanych do produkcji felg. Na początku było to drewno, do którego właśnie powróciła firma BBS.

Spokojnie, nie jest to ani Prima Aprilis, ani nowy model felgi w ofercie. W ramach pracy wieńczącej kurs rzeźbiarstwa w drewnie Anna Tamara Schmid postanowiła wykonać kopię kultowej felgi firmy BBS.

Wszystko przypomina… splot szczęśliwych przypadków. Anna potrzebowała wzorca z którego miała zostać wykonana replika w skali 1:1. Niestety plany krążyły wokół felgi BBS Super RS – na zakup jednej sztuki trzeba przeznaczyć kilka tysięcy złotych. Przyjaciel zasugerował Annie, by spróbowała wypożyczyć obręcz od producenta.

– Początkowo byliśmy sceptycznie nastawieni, ale i zaciekawieni nietypową prośbą. Widząc efekt prac rzeźbiarki zaniemówiliśmy – wspomina Mario Schurr z BBS. Felga, która wyszła spod ręki 19-latki tak bardzo spodobała się kierownictwu BBS, że obecnie jest prezentowana w siedzibie firmy w Schiltach, a okazjonalnie uświetnia różnego rodzaju wystawy i targi.

Anna wykazała się nie tylko umiejętnością prowadzenia dłuta, ale również przygotowania materiału. Do stworzenia felgi użyto bowiem trzech bali drewna, które pocięto na 15 kawałków, a następnie sklejono. Pochłonęło to 18 godzin. Przez kolejne 82 godziny Anna pracowała nad materiałem, modelowała ramiona felg i centralny kapsel, a nawet wykonała z drewna 34 śruby, które spajają także oryginalną felgę BBS Super RS.

Mimo że drewniana felga nie nadaje się do zamontowania w samochodzie, wielu z nas z pewnością widziałoby ją w garażu, ścianie salonu czy – po przykryciu taflą szkła – w roli stolika.

Podobne

Wasze BMW na rysunkach i obrazach – PASJA

Przedstawiamy 27-letniego Radka Westfala i jego rysunki. Jak się pewnie domyślacie, jedną z jego ulubionych marek jest BMW. Zobaczcie efekty jego prac, gdy przenosił na płótno bawarskie modelki. Jak mówi, "jak każdy dzieciak bazgroliłem w szkole na tylnych stronach zeszytów, z tym że większości osób to przeszło, a mi tak zostało." Radek sam nauczył się…

Wyścigowy klasyk BMW 2002ti

O właścicielach klasyków można powiedzieć, że z powodu kłopotów ze zdobywaniem części, do tego często drogich, i trudności z dostępem do wiedzy mają pod górkę. Jerzy Nowakowski, jeżdżący prezentowanym wyścigowym BMW 2002ti, ma pod górkę podwójnie. I sprawia mu to sporą przyjemność. Sportowa historia Jerzego zaczęła się w 2001 roku od startu za kierownicą Fiata…