Koenigsegg wycofuje się z walki o tytuł najszybszego samochodu świata. Ostatnie słowo Szwedów nazywa się Jesko Absolut- SUPERCARS - Trends Magazines

Koenigsegg wycofuje się z walki o tytuł najszybszego samochodu świata. Ostatnie słowo Szwedów nazywa się Jesko Absolut- SUPERCARS

Szwedzki Koenigsegg przy okazji premiery najnowszego modelu Jesko Absolut ogłasza, że będzie to najszybszy model marki jaki kiedykolwiek powstał i że firma nie będzie dalej brała udziału w niepisanym wyścigu o tytuł najszybszego. Obecnie na pierwszym miejscu jest Bugatti Chiron, a o jego rekordzie pisaliśmy (TUTAJ)

Jesko Absolut

Koenigsegg chwali się super-niskim oporem aerodynamicznym na poziomie 0,278 cD i zapowiada, że symulacje komputerowe przewidują bardzo wysoką prędkość maksymalną. Choć nie ma mowy o tym wprost, to dla mnie oczywistym jest, że firma podejmie się próby jej ustalenia. 

Samochód będzie generował 1600 KM, które będą obsługiwane przez autorską skrzynię biegów z systemem UPOD.  System ten przewiduje zmiany biegów tak, aby dostarczyć jadącemu jak najwięcej mocy. 

Absolut ma „na plecach” dwa stateczniki pionowe, o których Koenigsegg mówi, że były inspirowane myśliwcem F-15. Firma twierdzi, że ich obecność pozytywnie wpływa na stabilność i opór powietrza przy dużych prędkościach. 

Koenigsegg zapowiada, że Jesko Absolut będzie w stanie zapewnić stosunek mocy do masy 1KG na 1KM, czyli taki sam jak legendarny model One:1. 

Dla chętnych załączamy plik ze szczegółowymi danymi technicznymi: Jesko Absolut

Podobne

Manhart MH2 560 9

MANHART MH2 560 – potworne M2

BMW M2 już standardowo jest bardzo mocne i szybkie, ale specjaliści z Manharta wiedzą, jak to jeszcze poprawić. Manhart MH2 560 bazuje na M2 G87 i jak widać ten silnik jest bardzo podatny na modyfikacje.  Nowe BMW M2 jest już na rynku dobry rok i tunerzy dobrze już zdążyli poznać ten samochód. Manhart jest jednym…

Fabryka BMW w Spartanburgu

VW wstrzymuje produkcję kultowego modelu. To groźny sygnał dla motoryzacji

Niemiecka marka jest zmuszona wstrzymać produkcję kilku swoich modeli ze względu na zbyt małe zainteresowanie. Producent przeliczył się także z zapotrzebowaniem. Co ciekawe, problem nie dotyczy tylko spalinowych VW, ale również aut elektrycznych.  VW zwalnia z produkcją O problemach Volkswagena można było usłyszeć wielokrotnie. Głównie chodziło o zbyt optymistyczne szacunki co do produkcji i potem…