Koenigsegg wycofuje się z walki o tytuł najszybszego samochodu świata. Ostatnie słowo Szwedów nazywa się Jesko Absolut- SUPERCARS - Trends Magazines

Koenigsegg wycofuje się z walki o tytuł najszybszego samochodu świata. Ostatnie słowo Szwedów nazywa się Jesko Absolut- SUPERCARS

Szwedzki Koenigsegg przy okazji premiery najnowszego modelu Jesko Absolut ogłasza, że będzie to najszybszy model marki jaki kiedykolwiek powstał i że firma nie będzie dalej brała udziału w niepisanym wyścigu o tytuł najszybszego. Obecnie na pierwszym miejscu jest Bugatti Chiron, a o jego rekordzie pisaliśmy (TUTAJ)

Jesko Absolut

Koenigsegg chwali się super-niskim oporem aerodynamicznym na poziomie 0,278 cD i zapowiada, że symulacje komputerowe przewidują bardzo wysoką prędkość maksymalną. Choć nie ma mowy o tym wprost, to dla mnie oczywistym jest, że firma podejmie się próby jej ustalenia. 

Samochód będzie generował 1600 KM, które będą obsługiwane przez autorską skrzynię biegów z systemem UPOD.  System ten przewiduje zmiany biegów tak, aby dostarczyć jadącemu jak najwięcej mocy. 

Absolut ma „na plecach” dwa stateczniki pionowe, o których Koenigsegg mówi, że były inspirowane myśliwcem F-15. Firma twierdzi, że ich obecność pozytywnie wpływa na stabilność i opór powietrza przy dużych prędkościach. 

Koenigsegg zapowiada, że Jesko Absolut będzie w stanie zapewnić stosunek mocy do masy 1KG na 1KM, czyli taki sam jak legendarny model One:1. 

Dla chętnych załączamy plik ze szczegółowymi danymi technicznymi: Jesko Absolut

Podobne

BMW M3 kiedyś i dziś – galeria zdjęć

BMW M3 to synonim samochodu sportowego. Pierwsza generacja tego modelu debiutowała ponad 35 lat temu. Najnowsze wcielenie to już szósta generacja tego modelu. Zobacz jak zmieniła się M-trójka! Stara czy nowa szkoła? Oto jest pytanie. Które z tych aut widziałbyś w swoim garażu? My wzięlibyśmy obie 🙂

Tuning BMW E30 320 Touring widok z przodu

Ciekawe BMW E30 Touring w stylu stance

Bartek jako dziecko uwielbiał resoraki. Potem przeniósł te uczucia na motoryzację, a w szczególności style JDM i stance. A wiecie, co jest jednym z największych tuningowych rarytasów w Japonii? Klasyczne BMW! Właśnie dlatego Bartek, gdy tylko dostał prawko, kupił E30. POCZĄTEK Co spowodowało, że mimo zamiłowania do aut typu Nissan 200SX, Toyota Supra czy Nissan Skyline Bartek zdecydował się na zakup…