Koenigsegg CC850 - dwie skrzynie biegów w jednej - Trends Magazines

Koenigsegg CC850 – dwie skrzynie biegów w jednej

Christian von Koenigsegg, założyciel szwedzkiej marki supersamochodów obchodzi 50. urodziny. Jako prezent postanowił wypuścić innowacyjny model – CC850. Oprócz niego, także 50 innych szczęśliwców będzie mogło kupić nowego Koenigsegga. 

Koenigsegg CC850 to ukoronowanie 20-lecia pierwszego modelu CC8. Nowy samochód jest nawet do niego podobny, ale tylko stylistycznie. Pod „skorupą” to zupełnie nowa konstrukcja. Innowacją jest skrzynia biegów, która jest manualnym automatem, albo jak kto woli automatycznym manualem. Skrzynia może bowiem pracować w dwóch trybach. Jest to dziewięciobiegowa skrzynia z sześcioma przełożeniami. Zaraz, zaraz, coś tu jest nie tak.

W trybie ręcznym skrzynia ma tylko sześć przełożeń, wtedy zmieniamy biegi tradycyjnie., bowiem na pokładzie jest pedał sprzęgła. Kierowca może jednak skorzystać z trybu automatycznego, a wtedy do dyspozycji mamy całe dziewięć przełożeń.

Pod maską znalazł się doładowany silnik V8 o mocy 1405 KM przy zasilaniu paliwem E85 i 1202 KM przy tankowaniu zwykłej benzyny. Moment obrotowy to aż 1385 Nm i dokładnie tyle samo waży Koenigsegg CC850.

Pozostałe parametry są owiane tajemnicą. Tak jak i cena. Wiadomo, że powstanie tylko 50 sztuk Koenigsegga CC850. Jedno jest pewne – będzie bardzo szybko i bardzo drogo. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Zimowy trening na lotnisku w Pile – trwają zapisy

5 lutego na lotnisku w Pile będzie możliwość wyszalenia się za kierownicą. Organizatorzy znanego cyklu Rallysprint Challenge zapraszają do wzięcia udziału w treningu, będzie to świetna okazja by doskonalić swoje umiejętności jazdy w zimowej aurze i by zaczerpnąć konkretnej dawki adrenaliny w bezpiecznych warunkach. Co zrobić by wystartować? Potrzebny jest własny samochód, prawo jazdy i…

BMW-X3-20d-E83-i-G01-30d-auta bokiem

Analogowe czy cyfrowe BMW X3? E83 kontra G01

BMW X3 w 2003 roku stała się drugą propozycją marki w segmencie samochodów SUV. Podobnie jak konkurencja, BMW zaczęło od dużego auta wysokiej klasy – X5. Z czasem producent rozbudowywał ofertę o mniejsze samochody. Naturalnym krokiem naprzód, który wykonała praktycznie cała branża, było zaprojektowanie o rozmiar mniejszego kompaktowego auta o podobnych walorach. I tak powstało BMW X3. Z pomocą przyszła austriacka firma Magna…