Koenigsegg CC850 - dwie skrzynie biegów w jednej - Trends Magazines

Koenigsegg CC850 – dwie skrzynie biegów w jednej

Christian von Koenigsegg, założyciel szwedzkiej marki supersamochodów obchodzi 50. urodziny. Jako prezent postanowił wypuścić innowacyjny model – CC850. Oprócz niego, także 50 innych szczęśliwców będzie mogło kupić nowego Koenigsegga. 

Koenigsegg CC850 to ukoronowanie 20-lecia pierwszego modelu CC8. Nowy samochód jest nawet do niego podobny, ale tylko stylistycznie. Pod „skorupą” to zupełnie nowa konstrukcja. Innowacją jest skrzynia biegów, która jest manualnym automatem, albo jak kto woli automatycznym manualem. Skrzynia może bowiem pracować w dwóch trybach. Jest to dziewięciobiegowa skrzynia z sześcioma przełożeniami. Zaraz, zaraz, coś tu jest nie tak.

W trybie ręcznym skrzynia ma tylko sześć przełożeń, wtedy zmieniamy biegi tradycyjnie., bowiem na pokładzie jest pedał sprzęgła. Kierowca może jednak skorzystać z trybu automatycznego, a wtedy do dyspozycji mamy całe dziewięć przełożeń.

Pod maską znalazł się doładowany silnik V8 o mocy 1405 KM przy zasilaniu paliwem E85 i 1202 KM przy tankowaniu zwykłej benzyny. Moment obrotowy to aż 1385 Nm i dokładnie tyle samo waży Koenigsegg CC850.

Pozostałe parametry są owiane tajemnicą. Tak jak i cena. Wiadomo, że powstanie tylko 50 sztuk Koenigsegga CC850. Jedno jest pewne – będzie bardzo szybko i bardzo drogo. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

KONKURS Pokaż swoje BMW – masz szanse wygrać komplet felg!

Jeśli Twoim marzeniem jest zaprezentowanie swojego BMW na łamach naszego czasopisma BMW Trends, a do tego chcesz wygrać atrakcyjne nagrody, weź udział w naszym konkursie. Przedłużyliśmy I etap do 24 października! Szczegóły poniżej.  Wyślij zdjęcia swojego BMW, zachęć znajomych do wspólnego głosowania oraz komentowania i daj sobie szansę na wygraną - artykuł wraz z sesją…

Kierowca Bugatti Chirona skrytykowany przez niemieckie ministerstwo transportu

Czeski biznesmen Radim Passer sfilmował swój wyczyn wyciskając siódme poty ze swojego Bugatti Chirona. Pomimo, że jeździł po autostradach bez limitów prędkości, sprawę skrytykowało niemieckie ministerstwo transportu. Polityka niemiecka zdaje się iść w stronę zlikwidowania autostrad bez limitów prędkości, więc być może to ostatnie chwile, gdy kierowcy mogą cieszyć się pełną mocą silników swoich samochodów.…