Koenigsegg CC850 - dwie skrzynie biegów w jednej - Trends Magazines

Koenigsegg CC850 – dwie skrzynie biegów w jednej

Christian von Koenigsegg, założyciel szwedzkiej marki supersamochodów obchodzi 50. urodziny. Jako prezent postanowił wypuścić innowacyjny model – CC850. Oprócz niego, także 50 innych szczęśliwców będzie mogło kupić nowego Koenigsegga. 

Koenigsegg CC850 to ukoronowanie 20-lecia pierwszego modelu CC8. Nowy samochód jest nawet do niego podobny, ale tylko stylistycznie. Pod „skorupą” to zupełnie nowa konstrukcja. Innowacją jest skrzynia biegów, która jest manualnym automatem, albo jak kto woli automatycznym manualem. Skrzynia może bowiem pracować w dwóch trybach. Jest to dziewięciobiegowa skrzynia z sześcioma przełożeniami. Zaraz, zaraz, coś tu jest nie tak.

W trybie ręcznym skrzynia ma tylko sześć przełożeń, wtedy zmieniamy biegi tradycyjnie., bowiem na pokładzie jest pedał sprzęgła. Kierowca może jednak skorzystać z trybu automatycznego, a wtedy do dyspozycji mamy całe dziewięć przełożeń.

Pod maską znalazł się doładowany silnik V8 o mocy 1405 KM przy zasilaniu paliwem E85 i 1202 KM przy tankowaniu zwykłej benzyny. Moment obrotowy to aż 1385 Nm i dokładnie tyle samo waży Koenigsegg CC850.

Pozostałe parametry są owiane tajemnicą. Tak jak i cena. Wiadomo, że powstanie tylko 50 sztuk Koenigsegga CC850. Jedno jest pewne – będzie bardzo szybko i bardzo drogo. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Myślicie, że Hummer H1 to duże auto? Zobaczcie TEGO Hummera

To zdjęcie nie przedstawia resoraka w zestawieniu z prawdziwym autem. Ono przedstawia prawdziwego Hummera H1 w porównaniu z kolosem, którego stworzył szejk ze zbyt dużą ilością pieniędzy.  Hamad bin Hamdan Al Nahyan to szejk z Abu Dhabi, który jest miliarderem i do tego kocha samochody. Nic dziwnego, że Hummer gigant to jego sprawka. Stwierdził, że…

Klasyczne BMW 2002ti – galeria zdjęć

BMW 2002 to prawdziwa klasyka gatunku. Samochód, który zwraca uwagę i budzi podziw wszędzie tam, gdzie się pojawi! Widoczny na zdjęciach egzemplarz należący do Pawła zwiedził pół Europy! Waszym zdaniem klasyk służy do częstego jeżdżenia czy do trzymania pod kocem?