Klasyczny dostawczak w cenie nowego Touarega - to prawda! - Trends Magazines

Klasyczny dostawczak w cenie nowego Touarega – to prawda!

VW T1 widok z przodu

Niektórzy uważają, że klasyczny samochód powinien być pokryty lekką patyną, która nie pozwala zapomnieć o jego przeszłości. Spoglądając na pięknie odrestaurowanego Volkswagena T1 mamy jednak wątpliwości…

Zabytkowe samochody stają się coraz modniejsze. Dla jednych są lokatą kapitału, inni kupują ulubione modele ze swojego dzieciństwa, a niemała grupa chce zadać szyku na drodze oryginalnie wyglądającym autem – za kwotę, która pozwoliłaby na zakup nowego, nieźle wyposażonego modelu z salonu, można bowiem kupić atrakcyjnego klasyka.

VW T1 widok z przodu

T1 w cenie Touarega

VW T1 wskaźnik paliwa

Na 69 tysięcy euro, czyli równowartość nowego Touarega, wyceniono świetnie odrestaurowanego Transportera T1. Egzemplarz o numerze T1_87791 został poddany kompleksowej renowacji. Rozebrane do gołej blachy nadwozie dokładnie oczyszczono suchym lodem pod ciśnieniem, po czym zabezpieczono antykorozyjnie i polakierowano.

VW T1 kierownica i prędkościomierz

Silnik i skrzynię biegów rozebrano na części pierwsze, dokonano kontroli elementów i wymieniono nadmierne zużyte. Cały proces odbudowy został udokumentowany masą zdjęć.

VW t1 licznik

Oryginalność i wzorowy stan techniczny pojazdu potwierdzają certyfikaty Stiftung AutoMuseum Volkswagen oraz TÜV Rheinland – pierwszy zawiera nawet datę wyprodukowania i wydania go z fabryki do transportu, kraju docelowego (USA) oraz fabrycznej konfiguracji auta. Z kolei ekspert TÜV zaświadczył, że Transporter spełnia kryteria niezbędne do uznania auta w Niemczech za klasyka.

VW T1 kokpit

Sercem Bullika jest 44-konny silnik 1.5. To największa różnica względem serii – auto opuściło fabrykę z bokserem 1.2 o mocy 34 KM, zbyt małej do komfortowej i wystarczająco sprawnej jazdy po współczesnych drogach. Jak wspomnieliśmy, motor został poddany rewizji. Zakres prac nie był specjalnie rozległy, bo auto pokonało tylko 41.629 kilometrów.

VW T1 widok wnętrza

Moc dalej jest przenoszona przez czterobiegową skrzynię. W kabinie zachowano fotele dla siedmiu pasażerów.

VW T1 wnętrze

Nie eksperymentowano także z nagłośnieniem czy oświetleniem. Jedyną poważną „modyfikacją” jest usunięcie znaczków VW z dwukolorowego nadwozia. Zmiana, choć teoretycznie niewielka, dodała Bullikowi charakteru – wygląda jak samochód po lekkim tuningu.

VW T1 widok od tyłu

Łukasz Szewczyk

Fot. VW

(VW TRENDS 3/2020)

Podobne

Jaguar F-Pace – czy to prawdziwy Jaguar?

Żyjemy w dziwnych czasach dla motoryzacji. Kiedyś Porsche kojarzone było tylko z 911, Lamborghini robiło niesforne supersamochody, a czerwone Ferrari było obiektem westchnień wielu osób. Jaguar? Kojarzył się ze stylem, klasą oraz sportem. Jak jest teraz? SUV Cayenne ratuje skórę Porsche. Kolejki po Lamborghini Urusa są takie, jak po Dacie, a Ferrari zaraz pokaże swojego...…

BMW E28 533i widok z boku

Dowiedz się, które kolory nadwozia najczęściej wybierają klienci

Kolory: Biały pozostaje najpopularniejszym kolorem pojazdu na świecie; producenci samochodów wyprodukowali 81% pojazdów w neutralnych odcieniach bieli, czerni, szarości i srebra Axalta (wiodący światowy dostawca farb płynnych i proszkowych), opublikował swój 68. doroczny raport globalnej popularności kolorów w motoryzacji, w którym ujawniono, że najczęściej spotykane obecnie kolory motoryzacyjne na drogach to biały (38%), czarny (19%)…