Klasyczne BMW sprzedane za fortunę na aukcji RM Sotheby's - Trends Magazines

Klasyczne BMW sprzedane za fortunę na aukcji RM Sotheby’s

W miniony weekend w Monachium odbyła się wyprzedaż kolekcji BMW Bavarian Legends Collection. Sprzedano tam prawdziwe białe kruki, a ceny samochodów osiągały astronomiczne wartości. 

Dom aukcyjny RM Sotheby’s zorganizował w Monachium nie lada aukcję. Wystawiono na niej prawdziwe perełki BMW. Pojawiły się tam modele przedwojenne, kilkudziesięcioletnie klasyki, a także youngtimery. Wszystkie samochody w stanie gabinetowym. Nic więc dziwnego, że ceny oszalały, a niektóre modele sprzedano za kwoty, które dosłownie zwalają z nóg. 

Wystawionych na aukcji modeli BMW było naprawdę sporo, dlatego przybliżymy tylko te naszym zdaniem najciekawsze.

1934 BMW 315/1 Roadster

Wyprodukowano ich tylko 230 egzemplarzy, wszystkie powstały w latach 1934-1937, więc oferowany egzemplarz pochodzi z początku produkcji. Napędza go 1,5-litrowy silnik R6, a moc była przekazywana na tylne koła przez 4-stopniową skrzynię biegów. Samochód był w stanie przekroczyć barierę 100 km/h, co w tamtym czasie było nie lada wyczynem. Historia tego modelu nie jest znana, w 2017 roku trafił do muzeum z rąk prywatnego właściciela i od tamtej pory był jednym z eksponatów. 

Cena: 189,750 EUR 

1936 BMW 319/1 Roadster

Zachowany w świetnym stanie, a także w oryginalnej kolorystyce roadster również sprzedany za rekordową cenę. Silnik o pojemności 1,9 litra R6 produkował zaledwie 55 KM, ale był zdolny osiągnąć 130 km/h. Auto z numerem 56264 trafiło 28 maja 1936 roku do Andreasa Gschwind, który miał warsztat samochodowy i sklep z motocyklami w Würzburgu. Kolejne lata historii BMW 319/1 nie są znane, aż do roku 1984, gdzie samochód zarejestrowano w Michigan. Przedwojenny roadster pozostał za Oceanem do roku 2012, kiedy powrócił do rodzinnych Niemiec. Trzy lata później trafił do muzeum. 

Cena: 201,250 EUR

1938 BMW 328 Roadster

Kolejny przedwojenny model BMW wystawiony na aukcji RM Sotheby’s. Model 328 był produkowany w latach 1936-1940 i z taśm montażowych zjechało zaledwie 464 egzemplarze. To BMW 328 trafiło do dealera BMW Brenner & Schoth w Berlinie 5 lipca 1937 roku. Na drogi wyjechało prawdopodobnie rok później, ale o jego historii przedwojennej niewiele wiadomo. Pewne jest, że przetrwało wojenną zawieruchę i w 1949 roku trafiło do Holandii. Jego właściciel ścigał się nim po torach, o czym świadczą zachowane dokumenty. Auto trafiło w ręce muzeum w 2011 roku. Przez ten czas przeszło gruntowną renowację, a remont kosztował ponad 200 tysięcy euro. 

Cena: 511,250 EUR

1958 BMW 507 Roadster Series II

BMW 507 to już legenda, kultowy roadster z lat 50., który oferował luksus i sportowe osiągi w czasach, gdy Europa podnosiła się z gruzów. Samochód o numerze 70143 trafił w sierpniu 1958 roku do Casa dell’ Automobili w Rzymie. Później w marcu 1973 roku trafił na sprzedaż w Genewie. Jak wynika z informacji RM Sotheby’s, BMW 507 prawdopodobnie trafiło w ręce dealera BMW, który miał go w posiadaniu aż do 2013 roku. Auto posiada oryginalny silnik, ale zostało przemalowane na kremowy kolor.

Cena: 1,917,500 EUR

1975 BMW 3.0 CSL 'Batmobile’

„Batmobil” to jedno z najbardziej kultowych modeli BMW w historii, które teraz doczekało się nowoczesnego następcy. Auto powstało jako drogowa wersja wyścigowego modelu startującego w wyścigach ETCC. Od lipca 1973 do października 1975 roku powstało zaledwie 110 egzemplarzy 3.0 CSL, a auto z numerem nadwozia 4355057 jest ostatnim wyprodukowanym autem drugiej serii. Pierwszym właścicielem był dealer BMW MOTAG w Zurychu, gdzie auto trafiło 28 października 1975. Do 1991 wciąż notowane było w Szwajcarii. 

Ten model możesz teraz kupić na stacjach Shell, sprawdź szczegóły.

Cena: 578,750 EUR

1980 BMW M1

To pierwszy i jak do tej pory jedyny supersamochód z centralnym silnikiem od BMW. Auto powstało jako rywal dla Porsche 911, a przy jego tworzeniu miało pomagać Lamborghini, ale niestety do współpracy nie doszło. Ten egzemplarz BMW M1 należał do Jochena Neerpascha, niemieckiego kierowcy wyścigowego i szefa działu BMW Motorsport w latach 70. W 1990 roku auto trafiło w ręce szefa kluby BMW M1-Club, Reinharda Kleißlera. W 2013 BMW sprzedano na aukcji Concorso d’Eleganza Villa d’Este, ale co ciekawe, potem wróciło w ręce pana Kleißlera. 

Ten model możesz teraz kupić na stacjach Shell, sprawdź szczegóły.

Cena 792,500 EUR

1987 BMW M6

Wystawiony na aukcji RM Sotheby’s model jest prawie nowy. Na liczniku ma zaledwie przejechane 6,356 km. BMW M6 różniło się od najmocniejszej wersji M635 CSi i było oferowane głównie w USA i Japonii, skąd pochodzi oferowany egzemplarz. Pod maską pojawił się motor S38 z katalizatorem, niższym stopniem sprężania, luźniejszym profilem wałka rozrządu i prostszym kolektorem wydechowym. To powodowało obniżenie mocy z 286 na 260 KM.

Cena: 207,000 EUR

1989 BMW M3 E30

Ten model zapoczątkował erę kultowych M-trójek i sportowych BMW z dopiskiem M w ogóle. Ktoś sprawił sobie nie lada prezent mikołajkowy, bowiem to auto zjechało z taśmy 6 grudnia 1988 roku. Sprzedany na aukcji samochód pochodzi z Japonii i ostatnie lata spędził na wystawach i w muzeach. Nic więc dziwnego, że białe M3 E30 ma przebieg zaledwie 7,133 km. 

Cena: 207,000 EUR

1990 BMW 850 CSi 'Code 916 Prototype’

Prawdziwy smaczek w zbiorach BMW Bavarian Legends Collection. To BMW 850 CSi to egzemplarz przedprodukcyjny, wybrany spośród produkowanych „ósemek” w 1990 roku. Samochód służył jako pojazd testowy, na którym sprawdzano wszelkie wady i niedociągnięcia. Pod maską pracuje jednostka S70 V12 połączona z 6-stopniowym manualem. 850 CSi było w rękach BMW AG do 11 czerwca 1993 roku, kiedy auto sprzedano wenezuelskiemu kierowcy wyścigowemu – Johnny’emu Cecotto. Johny dbał o swoje BMW, dlatego zachowało w się w oryginalnym lakierze i pedantycznym stanie z przebiegiem zaledwie 8,643 km. 

Cena: 263,750 EUR 

1997 BMW M3 E36 Evolution

Sprzedany egzemplarz to wersja po face liftingu, a więc pod maską mamy do czynienia z jednostką o pojemności 3,2 litra i mocy 321 KM. Dodatkowo samochód pomalowano na rzadki kolor – Dakar Gelb. Żółte E36 M3 był trzymany pod kocem, bo przez 25 lat przejechał zaledwie 2,752 km. Samochód sprzedał się za zwrotną sumę, ponad miliona złotych!

Cena: 286,250 EUR

2003 BMW M3 CSL

Pierwsza, nowoczesna odmiana kultowego CSL – Coupe Sport Leichtbau. Lekka wersja była o 110 kg lżejsza niż standardowe M3 E46 i miała wzmocniony do 360 KM silnik. Była to jedna z niewielu wówczas jednostek, która produkowała ponad 100 KM z jednego litra pojemności. Przypomnijmy, że mówimy tu o silniku wolnossącym. Od czerwca do grudnia 2003 powstało zaledwie 1383 sztuki BMW M3 E46 CSL. Sprzedany egzemplarz wyjechał z fabryki 4 lipca 2003 roku w kolorze Silver Grey Metallic (do wyboru był jeszcze czarny). Auto sprzedano w stanie gabinetowym z przebiegiem zaledwie 4,698 km. 

Cena: 325,625 EUR 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

E36 Turbo kontra R35 GTR

Zobaczcie jak Nissan R35 GTR staje do wyścigu z BMW E36 Turbo. Najlepsze? Chyba mina kierowcy GTR'a! Aha, i nie ma sensu przewijać, bo Dyno i Onboard z tej "kupety" są równie dobre. E36 Turbo Co wiemy o tym BMW? Pod maską jest silnik M52B28 z kutymi tłokami i korbowodami. Są też wałki rozrządu z…

Używane BMW E46 Compact 325ti za 15 tys. zł

Coraz trudniej o rozsądnie wycenione starsze BMW z mocnym silnikiem. A co powiecie na E46, które do 100 km/h przyspiesza w 7,1 s, a jest do kupienia za niecałe 15 tys. zł? Tak atrakcyjne ceny ma 325ti, czyli flagowa wersja ostatniego Compactu. Relatywnie niskie notowania – szczególnie na tle E46 w nadwoziu sedan czy coupé,…