Kierowca Bugatti jadący ponad 400 km/h może pójść do więzienia - Trends Magazines

Kierowca Bugatti jadący ponad 400 km/h może pójść do więzienia

Czeski milioner – Radim Passer rozpędził się swoim Bugatti Chironem na nieograniczonym odcinku niemieckiej autostrady do 417 km/h. Pomimo że nie złamał prawa, grozi mu do 5 lat więzienia.

Nagranie z ultraszybkiego przejazdu Bugatti Chirona już publikowaliśmy. Przypomnijmy, że właściciel postanowił wycisnąć siódme poty ze swojego 1500-konnego superauta i w tym celu wybrał się na nielimitowany odcinek niemieckiej autostrady. 

GPS wskazał 417 km/h. Pomimo tego, że Passer poruszał się odcinkiem autostrady A2, na którym nie obowiązują żadne ograniczenia prędkości, a jazda próbna miała miejsce przed godziną piątą rano, gdy ruch na drodze jest symboliczny, jego wyczyn został skrytykowany przez niemieckie ministerstwo transportu. Na tym jednak nie koniec. 

Niemiecka policja wszczęła postępowanie. Jak się okazuje, zachowanie mężczyzny może zostać uznane jako nielegalne ściganie się z samym sobą na drodze publicznej. Sprawa trafiła do prokuratury.

Jak twierdzi kierowca Bugatti, bezpieczeństwo było dla niego priorytetem, gdy wybierał się na szybką przejażdżkę. Przed nagraniem zrobił „próbne kółko”, żeby sprawdzić czy na drodze nie ma przeszkód. Dodatkowo postanowił dokonać przejazdu w godzinach wczesno porannych. 

Z drugiej strony trzeba jednak pamiętać, że podczas jazdy z prędkością 417 km/h Chiron pokonuje 111 m na sekundę! Dodatkowo droga hamowania z takiej prędkości wynosi ok. 500 m, ale jeśli dodać do tego czas reakcji ten dystans może się znacznie wydłużyć. Czasu na reakcję więc praktycznie nie ma. Oczywiście mówimy tu o sytuacji, gdy np. inny kierowca zjechałby na lewy pas. Na szczęście nic takiego się nie wydarzyło.

Jaka będzie kara dla Passera? To oceni niemiecka prokuratura.  

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Który oszczędniejszy: Passat TDI (190 KM) czy Passat GTE (218 KM)?

Legendarne TDI i walczące o swoje miejsce na rynku GTE są różnymi receptami Volkswagena na niskie zużycie paliwa. Drogi do sukcesu okazują się różne, tak samo jak charaktery obu wersji limuzyny. Przez lata utarła się teoria, że diesle są oszczędne, a silniki benzynowe paliwożerne, co rekompensują większą zrywnością i wyższą kulturą pracy. Rozwój techniki sprawił,…

Seat Ibiza wszystkie generacje

Seat Ibiza kończy 40 lat. To koń pociągowy hiszpańskiej marki

Seat Ibiza zadebiutował po raz pierwszy w 1984 roku i od tamtego czasu sprzedano ponad 6 mln egzemplarzy. Ten model dość szybko stał się hiszpańskim bestselerem, przyciągając uwagę przede wszystkim młodych klientów, zainteresowanych innowacjami oraz nowinkami technologicznymi, jakie oferowały poszczególne generacje na przestrzeni minionych lat. Seat Ibiza Mk 1 (1984-1993) - od niego się zaczęło…