Jetta siódmej generacji - Trends Magazines

Jetta siódmej generacji

Cierpliwość klientów czekających na Golfa w wersji sedan została nagrodzona. Podczs salonu w Detroit Volkswagen pokazał światu nową, siódmą generację popularnej w USA Jetty.

Nowa Jetta jest najbardziej nowoczesną pod względem technicznym odsłoną tego modelu. Funkcjonalność platformy MQB, w oparciu o którą stworzono samochód, pozwoliła na powiększenie go niemal do rozmiarów Passata i wyposażenie w zbliżone rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa czy elektroniki. W seryjnym wyposażeniu większości wersji znajdą się takie systemy asystujące, jak np. Front Assist (monitorujący otoczenie przed autem) czy asystent Blind Spot (kontrolujący pojazdy w martwym polu).

Jako jeden z pierwszych samochodów w klasie Jetta będzie mogła zostać wyposażona w zestaw – znanych już z Passata, Golfa i Polo – cyfrowych wskaźników (Active Info Display). Podobnie jak w innych nowościach koncernu (Polo, T-Roc) systemy multimedialne zostaną ze sobą w pełni zintegrowane i rozmieszczone tak, by kierowca postrzegał je jako jedną, prostą w obsłudze cyfrową powierzchnię deski rozdzielczej. Co istotne, z punktu widzenia wygody eksploatacji, radioodtwarzacz zintegrowany z nawigacją nie został pozbawiony dwóch pokręteł funkcyjnych do regulacji głośności czy skali mapy. Systemy inforozrywki to oczywiście najnowsze rozwiązania z półek Volkswagena. Zainteresowani będą mogli doposażyć Jettę także 400-watowy system nagłośnienia amerykańskiej firmy Beats by Dr. Dre.

Stylistyka Jetty stała się bardziej wyrazista. Nadwozie ukształtowane w modnej konwencji „czterodrzwiowego coupe” legitymuje się niskim współczynnikiem oporu aerodynamicznego. Wynik Cx=0,27 jest o 10 procent korzystniejszy niż w wypadku poprzedniej Jetty. Ma to pozytywny wpływ na zużycie paliwa przez benzynowy silnik turbo 1.4 TSI o mocy 150 KM – szczególnie przy jeździe z wysokimi prędkościami. Standardowym wyposażeniem będzie 6-biegowa, ręczna skrzynia. Za dopłatą Volkswagen zaproponuje 8-stopniowy automat.

 

W Europie zainteresowanie kompaktowymi sedanami jest ograniczone. Zupełnie inaczej sytuacja wygląda w USA, gdzie Jetta odegra bardzo ważną rolę w przebudowie tamtejszej oferty Volkswagena. Nieprzypadkowo Jetta zadebiutowała w Detroit podczas North American International Auto Show. To element dużej ofensywy modelowej. Przypomnijmy, że w 2017 roku Volkswagen wprowadził na rynek USA dwa nowe SUV-y – Tiguana (w Europie odpowiednikiem jest Tiguan Allspace) oraz Atlasa, zwiększając swoją łączną sprzedaż o 5 procent w porównaniu z poprzednim rokiem. Arteon (za oceanem oferowany od 2018 r.) i nowa Jetta mają umocnić ten trend.

Proces odświeżania amerykańskiej gamy dobiegnie końca w 2020 roku, kiedy zostanie odnowiona cała paleta modeli Volkswagena oferowanych w USA. Nowa Jetta pojawi się na rynku w pierwszym kwartale roku – najpierw w Meksyku, a w drugim kwartale w Stanach Zjednoczonych. Samochód najprawdopodobniej nie trafi do Europy oficjalnymi kanałami dystrybucji, co wbrew pozorom ma sens. Oferowany w Ameryce Passat istotnie różni się od naszego B8, więc nie zachodzi obawa, że Jetta w określonej specyfikacji mogłaby stać się dla niego wewnętrznym konkurentem.

Podobne

E46 Touring z 2JZ o mocy 900 KM- TUNING

Jason jeździł E36 M3. To było daily i auto na tor. Niestety samochód z upływem czasu stał się zbyt wolny... Naturalnie pojawił się pomysł na budowę jakiegoś szalonego i mocnego projektu. I wtedy w Jasonie obudziła się miłość do kombi z dawnych lat... Ale które kombi to tak samo dobry samochód, jak większość sportowych coupe?…

Odcinkowy pomiar prędkości na A4 zbiera żniwo

Kierowcy jeżdżą z przyzwyczajenia i prawdopodobnie nie patrzą na znaki, bo inaczej ciężko wytłumaczyć ogromną ilość mandatów, jaki zebrał odcinkowy pomiar prędkości na autostradzie A4. Od lipca zarejestrował ponad 40 tys. wykroczeń. Plany na odcinkowe pomiary prędkości w Polsce są ambitne. Ma ich powstać ponad 70, a ich listę z dokładną lokalizacją przedstawialiśmy w poprzednim…