Jeden Volkswagen, dwa rekordy. Świetny wynik I.D. R

Jeden Volkswagen, dwa rekordy. Świetny wynik I.D. R

Volkswagen I.D. R Pikes Peak

7 minut i 57,148 sekundy – tak niewiele czasu potrzebował elektryczny Volkswagen I.D. R, by pokonać wstęgę asfaltu o długości 19,99 km, która wiedzie na szczyt wysokiej na 4300 m n.p.m góry Pikes Peak.

Volkswagen I.D. R

Z doskonałym wynikiem VW prowadzony przez Romaina Dumasa zwyciężył w tegorocznym wyścigu górskim Pikes Peak International Hill Climb. Ale nie tylko. Celem zespołu Volkswagen Motorsport było poprawienie rekordu (8:57,118). Nie dość, że ten punkt zrealizowano z nawiązką, to pobito także rekord trasy ustanowiony w 2013 r. przez Sebastiena Loeba na mocniejszym o blisko 200 KM, a do tego lżejszym o ok. 200 kg Peugeocie 208 T16 Pikes Peak.

Volkswagen I.D. R

Trudno wymarzyć sobie lepszą zapowiedź elektrycznej rodziny modeli I.D., którą Volkswagen zacznie wprowadza na rynek w 2020 r. Znamienny jest też fakt, że Volkswagen I.D R otworzył nowy rozdział w 102-letniej historii wyścigów na Pikes Peak. Startowały w niej różne pojazdy, ale tytuł najszybszych zawsze należał to konstrukcji napędzanych silnikami tłokowymi.

Elektryczny Volkswagen został świetnie przygotowany do zmagań. Mimo obecności dużego i ciężkiego pakietu akumulatorów, jego masę udało się utrzymać na poziomie nieprzekraczającym 1100 kg. Rozbudowany pakiet aerodynamiczny jest natomiast odpowiedzią na zmniejszoną gęstość powietrza na znacznych wysokościach, która utrudnia uzyskanie dużej siły docisku w miarę zbliżania się do wierzchołka.

Ekologiczny aspekt całego projektu podkreślono, używając do zasilania generatora ładującego akumulatory Volkswagena I.D. R gliceryny, która spala się bez emitowania szkodliwych związków, a sama w sobie jest nieszkodliwa.

Volkswagen I.D. R

Zespół Volkswagen Motorsport zwraca również uwagę, że od ogłoszenia i rozpoczęcia realizacji „projektu Pikes Peak” 18 października 2017 roku do jazdy po rekord 24 czerwca 2018 roku minęło tylko 250 dni. Najwyraźniej historia lubi się powtarzać, gdyż tylko w nieco mniej ekspresowym tempie i z jeszcze lepszymi rezultatami udało się wdrożyć projekt startów w WRC.

Volkswagen I.D. R

Podobne

Polecane dla VW – opony Pirelli

Partnerstwo Volkswagena i Pirelli kwitnie od lat. Jego owocem są zarówno specjalnie produkowane dla koncernu opony, jak również wyjątkowe wersje samochodów. Zachowanie samochodu na drodze zależy nie tylko od rozkładu masy, położenia środka ciężkości i charakterystyki pracy zawieszenia. Równie ważną rolę odgrywają opony. Ich bieżnik wgryza się w nawierzchnię i ma największy wpływ na osiągi,…

VW ID. GTI zaprezentowany w Monachium. Wygląda dobrze, ale…

Na trwających targach mobilności w Monachium Volkswagen zaprezentował usportowiony model ID. GTI. To oczywiście elektryk, czy ma więc prawo nosić nazwę GTI? Volkswageny GTI od zawsze dostarczały emocji. Dźwięk, szybkość i precyzja prowadzenia były ich domeną. Czy samochód elektryczny może dostarczyć podobnych wrażeń? VW ID.5 GTI pewnie będzie szybki, ale czy porywający? Na to przyjdzie…