Jeden Volkswagen, dwa rekordy. Świetny wynik I.D. R

Jeden Volkswagen, dwa rekordy. Świetny wynik I.D. R

Volkswagen I.D. R Pikes Peak

7 minut i 57,148 sekundy – tak niewiele czasu potrzebował elektryczny Volkswagen I.D. R, by pokonać wstęgę asfaltu o długości 19,99 km, która wiedzie na szczyt wysokiej na 4300 m n.p.m góry Pikes Peak.

Volkswagen I.D. R

Z doskonałym wynikiem VW prowadzony przez Romaina Dumasa zwyciężył w tegorocznym wyścigu górskim Pikes Peak International Hill Climb. Ale nie tylko. Celem zespołu Volkswagen Motorsport było poprawienie rekordu (8:57,118). Nie dość, że ten punkt zrealizowano z nawiązką, to pobito także rekord trasy ustanowiony w 2013 r. przez Sebastiena Loeba na mocniejszym o blisko 200 KM, a do tego lżejszym o ok. 200 kg Peugeocie 208 T16 Pikes Peak.

Volkswagen I.D. R

Trudno wymarzyć sobie lepszą zapowiedź elektrycznej rodziny modeli I.D., którą Volkswagen zacznie wprowadza na rynek w 2020 r. Znamienny jest też fakt, że Volkswagen I.D R otworzył nowy rozdział w 102-letniej historii wyścigów na Pikes Peak. Startowały w niej różne pojazdy, ale tytuł najszybszych zawsze należał to konstrukcji napędzanych silnikami tłokowymi.

Elektryczny Volkswagen został świetnie przygotowany do zmagań. Mimo obecności dużego i ciężkiego pakietu akumulatorów, jego masę udało się utrzymać na poziomie nieprzekraczającym 1100 kg. Rozbudowany pakiet aerodynamiczny jest natomiast odpowiedzią na zmniejszoną gęstość powietrza na znacznych wysokościach, która utrudnia uzyskanie dużej siły docisku w miarę zbliżania się do wierzchołka.

Ekologiczny aspekt całego projektu podkreślono, używając do zasilania generatora ładującego akumulatory Volkswagena I.D. R gliceryny, która spala się bez emitowania szkodliwych związków, a sama w sobie jest nieszkodliwa.

Volkswagen I.D. R

Zespół Volkswagen Motorsport zwraca również uwagę, że od ogłoszenia i rozpoczęcia realizacji „projektu Pikes Peak” 18 października 2017 roku do jazdy po rekord 24 czerwca 2018 roku minęło tylko 250 dni. Najwyraźniej historia lubi się powtarzać, gdyż tylko w nieco mniej ekspresowym tempie i z jeszcze lepszymi rezultatami udało się wdrożyć projekt startów w WRC.

Volkswagen I.D. R

Podobne

See-Golf – pływający kabriolet Volkswagena

Solidny, praktyczny, pewny w prowadzeniu, a w wersji GTI także zaskakujący osiągami. Czy z Golfa można wycisnąć coś jeszcze? W 1980 r. profesor Ernst Fiala uznał, że tak i po uzyskaniu zgody od przełożonych rozpoczął pracę nad pływającym samochodem. Dziś jest on znany jako Volkswagen See-Golf. Zlot nad Wörthersee jest jedną z najważniejszych imprez w…

Ile kosztował Volkswagen Passat B4 jako nowy?

Na ulicach mieszają się zachodnie samochody z modelami FSO, supermarkety powstają jak grzyby po deszczu, benzyna kosztuje dwa złote, a prezydentem jest Lech Wałęsa. Witamy na początku lat 90. i zapraszamy do salonu Volkswagena, gdzie nowym modelem jest Passat B4.   Czwarta generacja Volkswagena Passata zadebiutowała w 1993 roku. Auto miało zupełnie nowy design, ale…